וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים שנפגעו בקורונה יקבלו מענק לסיוע בדמי השכירות

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 13:29

תכנית הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו בעקבות הקורונה: שרי האוצר והכלכלה אישרו היום בממשלה: מענק לעסקים לסיוע בהוצאות השכירות על סך כ-60 מיליון שקל. מדובר בעסקים שהוצאות השכירות שלהם גבוהות במיוחד ומהוות חלק גדול מהמחזור, למשל ענף חדרי הכושר

וריאנט הדלתא כבר כמעט חלף עבר לו - ועד שנחווה (בתקווה שלא כמובן) גל תחלואה נוסף, הודיעו היום משרדי האוצר והכלכלה על תכנית סיוע לעסקים שנפגעו במהלך הקורונה, הפעם לטובת תשלומי דמי השכירות.

במסגרת תכנית הסיוע הכלכלית, לאחר בחינת הזכאויות וכמתן מענה לעסקים שנפגעו באופן חריף במיוחד במהלך שנת 2020, אושר בממשלה מענק חד-פעמי לעסקים בעד השתתפות בהוצאות השכירות בשנה זו.

חשיבותו של המענק החדש אינה רק בפיצוי בגובה 60 מיליון שקל לעסקים שדמי השכירות מהווים חלק עיקרי במחזוריהם, כמו למשל חדרי כושר, אלא בקביעת תקדים, אם חלילה נהיה עדים להתפרצות מחודשת של וריאנט כזה או אחר: מעתה הממשלה תפצה גם בגין נזקים שספגו עסקים כתוצאה מחשיפה לחוזי השכירות עליהם הם חתומים.

מתאמנים בחדר כושר. ShutterStock
חדרי כושר, הנציגים הבולטים של מי שייהנו מהסיוע החדש, אך לא רק הם/ShutterStock

100 שקל למטר, עד 120 שלף שקל לעסק

במסגרת תכנית הסיוע לעסקים שנפגעו עקב הגבלות הקורונה, נקבע מענק הוצאות קבועות שניתן על ידי רשות המיסים. מענק זה מתבסס על סך ההוצאות הקבועות של העסקים ובכלל זה, הוצאות שכירות, ארנונה, עובדים שלא יצאו לחלת וכד'.

במענק הוצאות קבועות נקבעו הגבלות על גובה המענק והיקף ההוצאות הקבועות עבורן ניתן המענק בהתאם לגובה המחזור של העסק. עם זאת, לעסקים שונים (כדוגמת חדרי כושר) היקף המענק לא משפה על ההוצאות הקבועות שלהם, כיון ששיעור הוצאות השכירות שלהם גבוה משיעור ההוצאות המוכרות במענק של רשות המיסים.

לשם כך, הוחלט על השלמת מענק לעסקים שהיקף הוצאות השכירות שלהם עולה על 17% מהמחזור, ושבשנת 2020 הוצאות אלו היו דומות (90% לפחות) להוצאות שכירות ששילם בשנת 2019. המענק יינתן לעסקים שהיו זכאים לפחות ל-3 מענקים מרשות המיסים ושיעור הפגיעה שלהם עמד על 80% לפחות.

גובה המענק הוא 100 שקל למטר (כפי שמופיע בחיוב הארנונה ובכפוף להסכם שכירות), ועד 120אלף שקל לעסק, אך סך המענקים שהתקבלו מרשות המיסים וממענק השכירות לא יעלה על המענק המקסימלי שנקבע למענק הוצאות קבועות
.

המענק יופעל על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, כחלק מתכניות הסיוע לעסקים שנפגעו בעקבות הקורונה ובהם הנחה מארנונה ומענק שימור עובדים. ההגשה למענק תיפתח במהלך חודש דצמבר באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים - קישור האתר להגשת בקשות יפורסם לקראת פתיחת מועד הגשת הבקשות.

שר האוצר אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים של הצגת תוכנית הדיור הממשלתית. משרד האוצר ירושלים, 31 באוקטובר 2021.. יונתן זינדל, פלאש 90
"בזכות השמירה על פעילות המגזר העסקי". שר האוצר, אביגדור ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "בזכות ההתנהלות האחראית של הממשלה והשמירה על פעילות המגזר העסקי, הצלחנו לצמצם את הפגיעה בעסקים בגל הרביעי. יחד עם זאת, לאחר ניתוחים ובדיקות שערכנו ראינו כי ישנם עסקים שנפגעו בצורה משמעותית יותר במהלך שנת 2020 ולא קיבלו פיצוי הולם. לפיכך הוחלט להגדיל את המענק עבור ההוצאות הקבועות של עסקים להם עלויות שכירות משמעותיות במסגרת ההוצאות השוטפות".

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: "נגיף הקורונה עדיין כאן וזה מחייב אותנו לייצר פתרונות אשר יקלו על העסקים לקיים שגרה ולהמשיך לצמוח. מענק הוצאות השכירות יסייע לעסקים קטנים ובינוניים שספגו את עיקר הפגיעה מהמשבר, לחזור לשגרה ולצמצם את הפערים הכלכליים שהצטברו".

מבורך, אך מותיר עסקים רבים ללא סיוע

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים, התייחס למענק שאושר בישיבת הממשלה: "העצמאיים הם ממנועי הצמיחה הגדולים במשק. כשהם מצליחים ומשגשגים, המדינה מרוויחה מהמיסים שהם משלמים. הם מעסיקים מיליון ישראלים באופן ישיר ועקיף, לכן המענק הוא חשוב ומבורך.

לצד זאת, הוא מותיר עסקים רבים ללא סיוע, ואנו דורשים להעניק אותו לעסקים שמחזור עסקאותיהם ירד החל מ-50%. עסקים רבים השקיעו הון עתק להתאמת הפעילות לתווים הירוקים והסגולים, כך שעבורם לא רק שההכנסות צנחו - ההוצאות זינקו. הם נלחמו בעור שיניהם כדי להתאושש, שבו לשלם מיסים ולהעסיק עובדים. אסור למדינה להעניש אותם על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully