וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיא הישראלי ישבר? כמה נוציא ביום המכירות ShoppingIL

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 14:52

"בשנת 2020 קנו הישראלים ב-100 מיליון שקל במבצע ShoppingIL של גוגל. השנה, סכום זה צפוי לעלות משמעותית", אומר ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, על אירוע הקניות הישראלי ברשת. גם נתוני כאל שמתפרסמים לראשונה, תומכים בהערכה זו

"ShoppingIL הפך לאירוע משמעותי בכלכלה הישראלית, כשאחד מכל שלושה עסקים המשתתפים בו מכפיל את הכנסותיו. בנוסף, יותר מחצי מהצרכנים רואים בקנייה ב-ShoppingIL הזדמנות טובה לחזק את הכלכלה הישראלית וכ- 80% משוכנעים שזה עוזר להם לחסוך כסף. בשנה שעברה הישראלים קנו ב-ShoppingIL בכ-100 מיליון שקלים, סכום שצפוי לגדול משמעותית השנה", כך אומר לנו ברק רגב, מנכ"ל Google ישראל.

גם מנתוני כאל שמתפרסמים לראשונה, מתבהרת השפעת הקורונה על הקניות ב-ShoppingIL: בשנת 2020 הישראלים הוציאו 100 מיליון שקל, מה שמהווה עלייה של 124% בהשוואה לשנת 2019 ומספר העסקאות שבוצעו בימי הקניות של 2020 עלה ב-120% ל-187 אלף.

בכאל מציינים כי מגמת הגידול צפויה להימשך גם השנה, עם צפי מכירות של כ-108 מיליון שקל (גידול של 11%). הנתון היחידי שנותר יחסית קבוע הוא גובה העסקה הממוצעת, שצפוי לעמוד על כ-500 שקל, שנותר ללא שינוי משמעותי מאז 2018.

ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל. באדיבות גוגל ישראל,
ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל/באדיבות גוגל ישראל

שותפה נוספת של המיזם היא zap, פלטפורמת השוואת המחירים, שתפעיל את זירת המבצעים עם עשרות אלפי מבצעים אטרקטיביים במיוחד למשך 48 שעות של הפעילות, ולפיה, כבר 80 אלף מבצעים הועלו לאתר ויהפכו לזמינים לציבור בחצות שבין שני לשלישי.

בין המבצעים ניתן יהיה למצוא עד 80% הנחה על מוצרים מלמעלה מ-700 קטגוריות, מבצעי 1+1, קנה קבל, משלוח חינם, משלוח מהיר ועוד. בין הקטגוריות: אופנה, מחשבים, חשמל ואלקטרוניקה, טיפוח ויופי, רכב ואביזרים, מוצרים לילדים ועוד. פלטפורמת המבצעים מהווה נדבך משמעותי הן עבור העסקים שמקבלים במה להצעותיהם ללא כל עלות והן עבור הגולשים המקבלים מידע על אלפי מוצרים שבמבצע, תוך אפשרות להשוות ולבחון את הצעות הערך המשתלמות ביותר.

דרור זליט, מנכ"ל zap השוואת מחירים: "אירועי שופינג IL פותחים את חודש נובמבר, שהפך מזמן להיות חג הקניות באינטרנט. השנה, יוזמת ShoppingIL מקבל משנה תוקף וזאת במטרה לתמוך ולסייע לעסקים הקטנים המקומיים לקבל חשיפה משמעותית ללא כל עלות. מבדיקות שערכנו, אנו מזהים גידול מתמיד משנה לשנה בתנועת הגולשים והרכישות בתקופה זו, ועל כן בעלי העסקים שיופיעו בפלטפורמה הייעודית ייהנו מגידול משמעותי בתנועה ובתמיכה במכירות.

''זוהי הזדמנות נהדרת לצרכנים הישראלים לקבל הצעות אטרקטיביות ולתמוך בעסקים המקומיים. אנו ממליצים לגולשים לבצע קניות חכמות בחודש זה ולהקפיד לבדוק את ההצעות ולא לקחת כמובן מאליו את אחוזי ההנחה; הדרך הטובה ביותר לרכישה חכמה היא להשוות מחירים ולבחון את כלל מרכיבי ההצעה לפני הקנייה", מוסיף זליט.

לפי נתוני zap השוואת מחירים, חודש נובמבר מאופיין כחודש שיא והוכתר זה מכבר כחג הקניות באינטרנט. ימי המכירות השונים מראים גידול של 75% ביקורים באתר ביחס ליום ממוצע וכן גידולים אדירים במכירות שיכולים להגיע למאות אחוזים. הקטגוריות הפופולאריות ביותר בקרב הישראלים ב-ShoppingI 2020 היו: מחשבים וסלולר, טלוויזיות, רמקולים, אוזניות, אופנת נשים וגברים וחשמל ואלקטרוניקה.

דרור זליט, מנכ"ל זאפ השוואת מחירים.. יחסי ציבור,
דרור זליט, מנכ"ל זאפ השוואת מחירים./יחסי ציבור

המבצעים האטרקטיביים ביותר יעלו ערב הפתיחה

חנית מרינוב, סמנכ"לית השיווק של Google ישראל: "השנה אנחנו רואים יותר עסקים ויותר מבצעים מאי פעם. העסקים של ShoppingIL מגיעים מ-372 יישובים בפריסה ארצית רחבה. נכון לעכשיו, ההנחות הגדולות של למעלה מ-70% הן במוצרי האופנה, טיפוח, ילדים ובית, אבל אנחנו יודעים שהמירוץ למבצע האטרקטיבי ביותר יימשך עד ערב הפתיחה של ShoppingIL".

חודש הקניות המקוונות יפתח גם השנה עם ShoppingIL של Google, אירוע הקניות הישראלי ברשת שיתקיים ב-9-10.11. ShoppingIL מתקיים זו השנה השמינית, ומאפשר ליהנות ממוצרים כחול לבן במחירים מוחדים ולגלות מותגים ישראלים חדשים.

חגית מרינוב, סמנכ"לית שיווק גוגל ישראל. תומר פולטין,
חגית מרינוב, סמנכ"לית שיווק גוגל ישראל/תומר פולטין

הסקר הגדול של גוגל בקרב צרכנים

מסקר מיוחד של Google ו- Ipsos שנערך בקרב צרכניי אונליין ישראלים, עולה הנתונים:

פרואקטיביות: 77% מהם מתכוונים לקנות מוצרים במהלך חגי הקניות של נובמבר - עליה של 10% בהשוואה לאשתקד וקרוב לחצי מהצרכנים (44%) יודעים מראש איזה מוצר הם מתכוונים לקנות.

אטרקטיביות: 42% מבין לקוחות ShoppingIL ציינו שהם חושבים שזהו האירוע האטרקטיבי ביותר מבין אירועי נובמבר לקנייה מעסקים ישראלים, לעומת 33% מהלקוחות שבחרו בבלאק פריידיי.

מוצרים כחול לבן: בהתאם, 43% מלקוחות ShoppingIL מציינים שזהו האירוע בו יש את המחירים הטובים ביותר למוצרים כחול לבן.

העסקים המשתתפים: השנה, נרשם גידול חסר תקדים של 28% במספר העסקים המשתתפים - 2,700 עסקים לעומת 2,111 בשנת 2020.

אימוץ הטכנולוגיה במגזר הערבי: זינוק משמעותי של 400% נרשם השנה בהיקף העסקים הרשומים בבעלות ערבים.

תרומת הקורונה למכירות האונליין: כל עסק עשירי (12%) הוקם במהלך הקורונה.

ותיקים משיגים קידמה: 19% מהעסקים הם בעלי ותק של למעלה מ-20 שנה, שהצליחו לעשות את המעבר למכירה ברשת.

גיל בעלי העסקים: רק 3% מבעלי העסקים הם מתחת לגיל 25 ו- 10% מעל גיל 56.

בעלות נשית או גברית: 53% מהעסקים הינם בבעלות נשים, או בשותפות של נשים וגברים, לעומת 64% בבעלות של גברים או בשותפות של גברים ונשים.

גובה ההנחה: 5% מהעסקים המשתתפים השנה ב-ShoppingIL יעניקו הנחות של למעלה מ-30%; קרוב לחצי מהעסקים (46%) יציעו מעל 40% הנחה; כל עסק שלישי יציע מעל 50% הנחה ו-7.5% מהעסקים יציעו מעל 70% הנחה. הבצעים שמציעים העסקים ממשיכים להתעדכן ממש עד הרגע האחרון ולכן התפלגות ההנחות עשויה עוד להשתנות.

קניות אונליין בלאק פריידיי. ShutterStock
מבין העסקים המקוונים, 12% נפתחו בימי הקורונה/ShutterStock

20% מההקלקות באתר על עסקים כחול לבן

גם השנה חוברת Google למשרד הכלכלה והתעשייה המציג באתר ShoppingIL מתחם כחול לבן עם עסקים בעלי תו "מיוצר בישראל".

בשנה שעברה, כ-20% מההקלקות באתר ShoppingIL היו על עסקים המייצרים כחול לבן. בין היצרנים המקומיים שיוצגו במתחם הייעודי, ניתן למצוא את סודהסטרים, פולירון, ד"ר גב, אבישג ארבל, שלומית אופיר, טבע נאות, ביתילי, לבידו, הגר סתת, בייביסיטר, קפה עלית, ד"ר עור, סבתא ג'מילה ועוד.

ShoppingIL החל ב-2014 כיוזמה של Google לחיזוק תעשיית המסחר המקוון המקומית. הוא מסייע לעסקים ישראלים לצמוח ומספק לצרכנים הישראלים חוויית קניות טובה, משתלמת ואקולוגית יותר.

במהלך כל השנה, Google מעניקה לבעלי עסקים, ללא עלות, כלים, תוכניות והכשרות באמצעות אקדמיית ShoppingIL שפתוחה לקהל הרחב ובשנה וחצי ועד סוף השנה 520 עסקים ישלימו את ההכשרה.

LG OLED. מסך, צילום מסך
גיא בן יהודה, סמנכ"ל שיווק LG ישראל: "בכל שנה בתקופה זו אנו רואים עלייה חדה במכירות"/צילום מסך, מסך

לא רק בגוגל דוחפים את היוזמה, גם היבואנים מברכים: גיא בן יהודה, סמנכ"ל שיווק LG ישראל: "Shopping IL למעשה מהווה את יריית הפתיחה של תקופת חגי המבצעים, והצרכנים בישראל נהנים ממחירים מאוד משתלמים, בין היתר בקטגוריית מוצרי החשמל לבית. בכל שנה בתקופה זו אנו רואים עלייה חדה במכירות, ברשתות השיווק ובחנויות העצמאיות וזו באמת הזדמנות טובה עבור הצרכן גם לחסוך כסף וגם לקנות מעסק מקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully