וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק שמשווה בין תנאי העצמאיים לשכירים

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 16:04

ועדת השרים לחקיקה אישרה את מתווה רשת הביטחון לעצמאיים, שיוכלו לבחור במסגרתו מסלולים שישוו את תנאיהם לאלה של השכירים. הצעת החוק החלה כיוזמה עוד בימי הפגנות ה"שולמנים" בעת הקורונה

מתווה רשת הביטחון לעצמאים שהוביל סגן השר אביר קארה,אושר כצפוי בוועדת השרים לעניייני חקיקה, לאחר שזכה לתמיכתם ועידודם של ראש הממשלה, שר החוץ, ראש הממשלה החליפי ושר האוצר.

המתווה מציע מודל ייחודי של בחירה וולנטרית לעצמאים בין מסלולים אשר ישוו את תנאיהם לתנאי השכירים וכן יפרשו להם רשת בטחון למקרי צורך כגון מחלה או סגירת עסק.

המתווה גובש על ידי קארה יחד עם פורום מומחים, בהובלת לשכת יועצי המס בימי מחאת ה"שולמנים". אז, לאור משבר הקורונה והסגרים החוזרים, התבהרה חשיבותה של רשת ביטחון שתגן על עצמאים ובעלי עסקים. עתה התכנית עוברת מרעיון במחאה חברתית, למדיניות רשמית של משלת ישראל.

אביר קארה בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
סגן השר אביר קארה. אחרי הביקורות שספג מהאופוזיציה, יוכל לרשום את הישג על שמו/ראובן קסטרו

עקרונות התוכנית יכללו שתי אלטרנטיבות לבחירתם של העצמאים:

במסלול "עצמאי כמו שכיר" יוכל העצמאי להוציא לעצמו תלוש משכורת, לשלם ביטוח לאומי ולקבל דמי אבטלה במידת הצורך.

במסלול "רשת ביטחון", העצמאי יפריש לביטוח לאומי סכום מופחת, נקודת אחוז אחת תעבור לקרן הפנסיה והחיסכון של העצמאי, ובמקרים מגוונים כגון: מעבר דירה, מחלה, חופשה, אבטלה ועוד, יוכל בעל העסק למשוך מהקרן שחסך. כסף שלא ימשך על ידי העצמאי, יצבר עבורו לפנסיה.

סגן השר קארה: "עצמאי ממוצע עושה אקרובטיקה עסקית ולוקח סיכונים על מנת להצליח ולייצר ערך ומקומות פרנסה לעובדיו. היום, לראשונה בהיסטוריה, אנו פורשים תחתיו רשת בטחון שתאפשר לו לקחת סיכונים ותגן עליו בעת הצורך. זוהי מהפכה שנלחמנו עליה כשולמנים ותהפוך עכשיו למציאות. אני מודה באופן מיוחד לרה"מ, רה"מ החליפי ושר האוצר על תמיכתם ועידודם. זה לא היה קורה בלעדיהם".

יועץ המס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס: "הצעת החוק המהפכנית נוסחה על ידינו בלשכת יועצי המס בחשיבה יסודית ומקצועית ומתוך כוונה לייצר לעצמאים רשת ביטחון ושיווין באופן הפשוט ביותר ליישום.

עצמאים יוכלו לבחור באופציה שבה הם מנפיקים תלושי שכר לעצמם, משלמים באמצעותו ביטוח לאומי בדיוק כמו השכירים וכתוצאה מכך יוכלו לקבל מביטוח לאומי את אותם הזכויות באופן שווה לאלו של השכירים. קל ליישום ופשוט להבנה.

החקיקה מאפשרת גם פתרון לשכירים בעלי שליטה שכבר היום מנפיקים מהחברה תלוש שכר אך הם לא מקבלים את אותן הזכויות של שכירים "רגילים". בנוסף, הנפקת התלוש תאפשר לעצמאים גם להגדיל לעצמם את ההפקדות הפנסיוניות המוכרות במס , דבר שיבטיח להם חיסכון פנסיוני משמעותי יותר בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully