וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילרמן פורש: "המשקיעים ירדו אל הקרקע"

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 8:41

דני גילרמן מתפטר מתפקידו כיו"ר חברת הקנאביס הרפואי 'פארמוקן' - כשנתיים בלבד מאז נכנס אליו. גילרמן: "משלים שנתיים של פעילות, במסגרתן למדתי רבות על התחום ואמשיך לעקוב אחריו בעניין רב. ההייפ שהיה לפני שנתיים כבר איננו, ונראה כי המשקיעים ירדו לקרקע"

פרישה ירוקה: דני גילרמן, לשעבר שגריר ישראל לאו"ם, מתפטר מתפקידו כיו"ר חברת הקנאביס הרפואי 'פארמוקן' כשנתיים בלבד מאז שנכנס אליו. כך דיווחה החברה.

גילרמן יתמקד עתה בפעילותו כנציג קרן הענק האמריקאית 'בלאקסטון', המנהלת כ-700 מיליארד דולר בנכסים, ומקימה סניף בישראל לטובת השקעות שעיקרן צפויות (לעת הזו) בתחומי הטכנולוגיה.

עזיבתו של גילרמן מגיעה כחודשיים לאחר שבכיר אחר בתעשיית הקנאביס השתמש בכיסא מפלט - היישר אל תפקיד הקברניט בנציגות הישראלית של חברת 'בואינג', כנשיא - האלוף (במיל') עידו נחושתן, לשעבר מפקד חיל האוויר, שהודיע בתחילת ספטמבר האחרון על עזיבתו את תפקיד יו"ר חברת הקנאביס הרפואי 'קנאשור'.

דני גילרמן, שגריר ישראל לשעבר באו"ם, 14 בספטמבר 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
דני גילרמן. יתמקד בפעילות קרן בלאקסטון בישראל, ככל הנראה בהשקעות בתחום הטכנולוגיה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

דני גילרמן, יו"ר 'פארמוקן' היוצא, אמר ל'וואלה! כסף': "מצאתי ב'פארמוקן' אנשים ישרים ויצירתיים, שאני מאוד אוהב ומעריך. אני משלים עימם שנתיים של פעילות במסגרתם למדתי רבות על התחום, ואמשיך לעקוב אחריו בעניין רב.

ההייפ שהיה לפני שנתיים כבר איננו, ונראה כי המשקיעים ירדו לקרקע. אבל התחום נשאר מאוד מעניין, ובמיוחד אם הלגליזציה תיושם. לצערי העומס שהתחיל להיווצר אצלי, בין היתר בשל הקמת הסניף הישראלי של 'בלאקסטון', אילצו אותי לוותר על פעילותי ב'פארמוקן'".

גיל חובש, מייסד ומנכ"ל 'פארמוקן', הוסיף: "דני גילרמן היה שותף נהדר לדרך, וכולנו בחברה מאחלים לו הצלחה גדולה בתפקידו החדש כיו"ר 'בלאקסטון ישראל'. אנו פועלים יחד עימו למציאת יו"ר חברה חדש, שייכנס לתפקיד עם פרישתו של גילרמן בסוף חודש נובמבר השנה.

פארמוקן התקדמה משמעותית מבחינת היקף פעילותה בתקופה בה גילרמן כיהן כיו"ר, ואנו סמוכים ובטוחים כי הוא ימשיך ללוות אותה מבחוץ גם לאחר כניסתו לתפקידו החדש. אנו מקדמים כיום שיתופי פעולה בתחומי הקוסמטיקה, הפרא-רפואי, וייבוא מוצרי קנאביס רפואי ארצה".

מאז מונה גילרמן לתפקידו כיו"ר 'פארמוקן' ירדה מניית החברה ב-63.27%, והובילה את החברה להיסחר בשווי 67.2 מיליון שקל. גורמים בשוק הקנאביס טוענים כי סירוב החברה עד לאחרונה לעסוק בייבוא מוצרי קנאביס רפואי פגע בפעילותה, ואולי קשור גם הוא בפרישת היו"ר.

קנאביס. ShutterStock
תעשיית הקנאביס. הפרח שקרץ למשקיעים איבד מעט מהרעננות/ShutterStock

מי שכן מצליחות להרוויח

מי שכן נהנות מייבוא קנאביס רפואי הן החברות 'טוגדר פארמה', ו'קנטק' - נציגת ענקית הקנאביס הקנדית 'אורורה'. זו האחרונה הפכה לאחת היבואניות הגדולות בישראל, ורק בחודש יולי האחרון ייבאה כ-1.8 טון קנאביס רפואי. חדירת מוצריה לשוק המקומי אף הובילו אותה לבחון הקמת פעילות מקומית.

דורון אראמי, דירקטור וראש תחום הקנאביס הרפואי בפירמת הייעוץ וראיית החשבון BDO, המשמש כיועץ פיננסי לחברת 'קנטק': "מיגל מרטין, מנכ"ל 'אורורה', הגיע לארץ ויצא בהצהרה שחברתו רוצה להיכנס לשוק הישראלי". את הדברים אמר אראמי לאחרונה בוועידת הקנאביס של ישראל, של פורום תעשיית הקנאביס בהתאחדות התעשיינים.

נהנית נוספת מאפשרות הייבוא, כפי שעלה באותו הכנס, היא חברת 'טוגדר פארמה', שלמרות אחזקתה בחווה ישראלית שאמורה להיפגע מהתהליך, קיבלה אישור מהיק"ר (יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות) לייבוא תפרחות קנאביס רפואי לישראל מהחברה האוגנדית שלה.

מחיר הגידול החקלאי הזול באפריקה יאפשר לחברה הישראלית להתמודד אל מול כלל היצרנים והיבואנים בישראל, בהיבטי המחיר. בנוסף, טוגדר החלה בייצוא מוצריה מאפריקה גם לגרמניה, ואם ייקלטו בזו האחרונה, אזי גם פעילותה הישראלית תצמח בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully