וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החגים: שיא הוצאות בכרטיסי אשראי

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 9:03

על פי נתוני חברת שב"א, המשק הישראלי התאושש מהגל הרביעי של הקורונה, והשילוב של הסרת המגבלות והחזרה לשגרה לאחר חגי תשרי, הובילו לעליה בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי. עלייה באוקטובר גם ברכישות אונליין ובהיקף משיכת המזומנים

חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מפרסמת את נתוני השימוש בכרטיסי אשראי ומשיכות המזומנים, מהם עולם כי המשק הישראלי ממשיך להתחזק.

ההוצאה היומית בכרטיסי אשראי במהלך חודש אוקטובר עמדה על סכום של 1.136 מיליארד שקל, מדובר על עליה של 10.14% לעומת ההוצאה היומית בחודש ספטמבר שעמדה על סכום של 1.064 מיליארד שקל. בחישוב של ההוצאה היומית בכרטיסי אשראי באוקטובר 2021 ההוצאה היומית של הישראלים בכרטיסי אשראי עלתה בכ-72 מיליון שקל.

סך ההוצאות בחודש ספטמבר: 35.2 מיליארד שקל, זינוק של 35.9% לעומת אשתקד - אם כי כמובן יש להביא בחשבון כי בחודש אוקטובר 2020, פעל המשק הישראלי תחת סגר ומגבלות נוספות שצמצמו את הפעילות הכלכלית.

שופינג אונליין. ShutterStock
קניות אונליין: עלייה גבוהה באוקטובר, עם הפנים לאירועי המכירות המקוונים של נובמבר/ShutterStock

העלייה הגדולה ביותר: בעסקאות אונליין

מנתוני שב"א עולה עוד כי בחודש אוקטובר נרשמו עליות בהוצאות בעסקאות בבתי העסק, בעסקאות האונליין וכן במשיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים.

העליה החדה ביותר בהוצאות חלה בהוצאות בעסקאות ללא הצגת כרטיס (אונליין) שזינקו באוקטובר ב17.37% לעומת ספטמבר, באוקטובר בוצעו עסקאות אונליין בהיקף כולל של 20.175 מיליארד שקל לעומת 17.190 מיליארד שקל בספטמבר. נותן זה הוא מעניין במיוחד, כשאנו מצויים רגע לפני מבצעי הקניות הגדולים של חודש נובמבר.

בעסקאות בבתי העסק נרשם גידול של 1.72% כאשר באוקטובר סך ההוצאות עמדו על 15.026 מיליארד שקל לעומת 14.772 מיליארד שקל בספטמבר. בהיקף משיכות המזומן היומי מהכספומטים הבנקאיים שיעור הגידול עמד על 10.9%, באוקטובר הציבור הישראלי משך מזומן בסכום של 5.489 מיליארד שקל לעומת 4.951 מיליארד שקל בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully