וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראכרט נכנסת לעסקי הפינטק: תשקיע בקרן מונטה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 14:47

ישראכרט מרחיבה את פעילותה בתחום הפינטק: תשקיע כ 15-20 מיליון דולר בקרן מונטה המתמחה בתחום הפינטק. המשנה למנכ"ל ערן וקנין: "השקעת עוגן בקרן מתמחה בתחום הפינטק היא חלק מהתפיסה של ישראכרט"

‏חברת ישראכרט מעמיקה את פעילותה בתחום הפינטק. היום דיווחה החברה, כי היא נכנסת להשקעה בקרן הון הסיכון מונטה קפיטל 2, המתמחה בתחום הפינטק. החברה דיווחה היום על השקעה צפויה של 15 מיליון דולר (כ-47 מיליון שקל) בקרן הרביעית של מונטה המוקמת בימים אלה.

ישראכרט תהיה למעשה משקיע עוגן בקרן, ותהיה זכאית לביצוע CO-INVESTMENTS לצד הקרן, וכן תוכל להגדיל השקעתה בקרן עד ל- 20 מיליון דולר (כ- 63 מיליון ש"ח). ההשקעה במונטה מגיעה לאחר שיתוף פעולה של כשנה בין ישראכרט לקרן במסגרת השקעות פינטק בשלבים מוקדמים (SEED).

הקרן, MONETA CAPITAL-2, תעסוק בהשקעה בחברות פינטק ישראליות וזרות, שלהן שיתופי פעולה משמעותיים עם מוסדות פיננסים בארץ ובחו"ל. חלק מהחברות, בהן תשקיע הקרן, ייהנו מהפוטנציאל של הכוונה טכנולוגית ועסקית מישראכרט.

ארנק דיגיטלי. ShutterStock
השקעה אסטרטגית של ישראכרט בתחום הפינטק/ShutterStock

"חדשנות טכנולוגית בעולמות התשלומים והפינטק"

ערן וקנין משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בישראכרט: "השקעת עוגן בקרן היא חלק מהתפיסה של ישראכרט למנף את יכולותיה כחברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, ולפתח את תחום ההשקעות במיזמי פינטק.

ישראכרט רואה בהשקעה ובשיתוף הפעולה עם מונטה כלי נוסף להגשמת המטרות והשאיפות האסטרטגיות שלה, לרבות הגברת המיקוד והחשיפה לחברות צעירות המבוססות על חדשנות טכנולוגית בעולמות התשלומים והפינטק. השקעה זו מגיעה לאחר כשנה של עבודה משותפת עם מנהלי מונטה ומתווספת לפעילות ההשקעות העצמאית שישראכרט מקדמת כיום במסגרת ישראכרט X.

שני אפיקי פעילות אלה מיועדים לאפשר, בין היתר, העמקת החזקות בחברות ובטכנולוגיות סינרגטיות, יצירת נתיבי הכנסות נוספים תוך שילוב נכסי העוגן של ישראכרט - למעלה מ-3 מיליון לקוחות, מאגרי דאטה איכותיים וחיבור למקורות אשראי - ההופכים את ישראכרט ל -beta site אופטימלי לבחינת טכנולוגיות חדשות".

בשונה מהשקעות פיננסיות גרידא, כניסתה של ישראכרט כמשקיע עוגן אסטרטגי בקרן תאפשר שימוש בידע הנצבר על מנת להעמיק את הקשרים של ישראכרט עם חברות סטרט-אפ חדשניות הפועלות בתחומי הפיננסים. ישראכרט רואה בשת"פ ארוך הטווח, עם שותף מוביל ובעל ניסיון באיתור ובחינה של מיזמים כמונטה, אפשרות חשיפה לחדשנות טכנולוגית ולחברות פינטק בשלבי צמיחה שונים. זאת, תוך מינוף הידע והניסיון של ישראכרט, לרבות ע"י דאטה ופעילויות אשראי מגוונות תוך יצירת סינרגיות מסוגים שונים.

אדורם געש, שותף מנהל במונטה: "כקרן מתמחה בסקטור הפיננסי, העיקרון המנחה את מונטה מהקמתה הינו שילוב משקיעים בעלי ערך אסטרטגי בשלבי הקמת הקרנות. לעבודה עם חברת תשלומים גדולה ומנוסה כישראכרט יתרון עצום מבחינת יכולת הקרן לבחון מיזמים חדשים ולהוסיף להם ערך לאחר ההשקעה.

לאחר למעלה משנה של עבודה משותפת עם ישראכרט בקרן הסיד שלנו, נוכחנו כי הסינרגיה בין הגופים הינה מהותית ובעלת ערך רב. אנו גאים באמון של שותפינו בישראכרט כפי שבא לידי ביטוי בהתחייבות ההשקעה".

ערן וקנין, סמנכ"ל ישראכרט. סיון פרג',
ערן וקנין משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בישראכרט/סיון פרג'

מי היא מונטה?

מונטה היא קרן הון סיכון מתמחה הפועלת בתחום הפינטק ומנהלת כ 150 מיליון דולר. מאז הקמתה ב-2015 ועד היום הקימה מונטה שלוש קרנות, השקיעה ב- 25 חברות, וכעת מקימה קרן רביעית גדולה יותר מקודמותיה על מנת למצות את "תור הזהב" שחווה סקטור הטכנולוגיה הפיננסית.

מונטה הוקמה על ידי אדורם געש ומירב הר נוי, שני מנהלי הון סיכון הפועלים מזה שני עשורים בזירת ההשקעות. למונטה מודל ייחודי המבוסס על שתי קרנות מקבילות האחת מבצעת השקעות הקמה - סיד, האחרת מבצעת השקעות צמיחה.

למודל יתרונות רבים, בהם: מיקסום דיל פלואו, ליווי חברות בכל שלבי החיים ויכולת הקטנת סיכון בסבבי הצמיחה שהנם בדרך כלל עתירי מימון. מרבית משקיעי הקרן הנם מוסדות פיננסים מהארץ והעולם, הנהנים מחשיפה לדיל פלואו באיכות וכמות גבוהה ביותר ומהאפשרות לנהל את ההקצאה של השקעתם בין השקעות שלב מוקדם שהנן מסוכנות יותר לבין השקעות צמיחה שלרוב מסוכנות פחות ומנגד יותר עתירות הון.

בין החברות הבולטות של הקרן ניתן למנות את: TIPRANKS, REWIRE, RAILSBANK, INSURIFY SPROUTT, PANORAYS, HUMAN A

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully