וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח: ירידות בצמודי המדד הארוכים

אילן מוסנאים

9.2.2003 / 12:20

עקב החשש מהגברת קצב הגיוסים של הממשלה; נמשכים הביקושים לצמודי המדד הקצרים בציפייה למדדים גבוהים בחודשים הקרובים

המסחר בשוק איגרות החוב הממשלתיות ממשיך הבוקר את המגמה החיובית שנרשמה בו במהלך החצי השני של השבוע שעבר. הדולר נסחר בשעה זו במחיר של 4.875 שקלים, שהינו גבוה בכ-0.15% מהרמה בה נקבע שערו היציג ביום שישי. למרות זאת, בשעה זו נרשמות עליות קלות באפיק השקלי ובבורסה מתחזקות העליות במדדים המובילים, כאשר מדד המעו"ף נסחר בעליות של כ-0.8%.

האג"ח השקליות מסוג שחר רושמות כעת עליות קלות של כ-0.1% בממוצע. השחר מסדרה 2670, שתיפדה בעוד כ-4.5 שנים, נסחרת כעת בעלייה של 0.2% והתשואה עליה יורדת לרמה של 11.12%. השחר לטווח של כ-8.25 שנים, מסדרה 2680, רושמת כעת עלייה של 0.2% והתשואה עליה יורדת לרמה של 11.72%.

בגלילים צמודי המדד נרשמת מגמה מעורבת, כאשר בטווחים הקצרים של עד 4 נמשכים הביקושים, על רקע הציפייה למדדים גבוהים בחודשים הקרובים. לעומת זאת, בטווחים הארוכים יש חוסר עניין מצד המשקיעים וזאת על רקע נתוני גירעון הממשלה לחודש ינואר שמעוררים את חששות המשקיעים מפני הגברה של קצב הגיוסים שהממשלה תידרש לבצע.

הרגיעה באפיק השקלי ניכרת גם בגילונים ובמק"מים שנסחרים במגמה מעורבת תוך תנודות נמוכות. התשואה במק"מים הארוכים, לטווח של למעלה מ-9 חודשים, עומדת על רמה של כ-8.3%. הגלבועים צמודי הדולר, נסחרים ללא שינוי למרות התחזקות המטבע האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully