וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בנק ישראל מאשים את האוצר בחשבונאות יצירתית: "דחה החזרי מס ותשלומים לספקים על מנת לעמוד ביעד גירעון"

ליאור כגן

9.2.2003 / 13:28

מחלקת המחקר: "הדחייה תחייב קיצוץ משמעותי ב-2003"; ביקורות בכירים בסקטור העסקי - יעקב נאמן מאשים: האוצר הסתיר מהציבור נתונים אמיתיים על המשק בתקופת הבחירות



לנוכח הסכנה שהחריגה מהגירעון תתרחב עד סוף שנת התקציב, על כל המשתמע מכך, ולנוכח הנסיקה בתשואות האג"ח הממשלתיות, החליטה הממשלה על תוכנית "חומת מגן כלכלית" לבלימת גידול הגירעון, ולפיה הועלה יעד הגירעון מ-3% ל-3.9% תוצר. כדי לעמוד ביעד הגירעון ננקטו, בין השאר, צעדים קצרי טווח - כגון דחייה של תשלומים לספקים ושל החזרי מס, דבר שעלול להכביד על תקציב 2003" - כך כותבים כלכלני מחלקת המחקר בבנק ישראל, בדו"ח סקירת ההתפתחויות במשק במחצית השניה של 2002.



בכך מצטרף בנק ישראל להאשמות החמורות המושמעות נגד משרד האוצר מאז פרסום נתוני הגירעון הממשלתי של חודש ינואר. גירעון זה עמד על 2.66 מיליארד שקל - גבוה מהתחזיות הפסימיות, ומנוגד לעודף המסורתי שנרשם בתקציב מדי שנה בחודש ינואר.



בסקטור הציבורי נשמעו ביום ביקורת חריפות נגד האוצר, והגדיל לומר שר האוצר לשעבר, יעקב נאמן, שהאשים כי האוצר הסתיר מהציבור את הנתונים האמיתיים על המשק בתקופה של בחירות - דבר שלא קרה מעולם.



בבנק ישראל מציינים כי על מנת לעמוד ביעד הגירעון של 3% שנקבע לשנה הבאה, יהיה על הממשלה לבצע "קיצוץ משמעותי בהוצאות השוטפות". לדבריהם, האוצר נקב באומדן יתר של הכנסה ממיסים ושלא ממיסים במסגרת הכנת התקציב לשנת 2003.



בנק ישראל תוקף את הממשלה ואומר כי "במהלך 2002 היא התרחקה מארבעת היעדים ארוכי הטווח שהכריזה עליהם - צמצום של הגירעון, החוב הציבורי, משקל ההוצאות בתוצר ונטל המס". לדבריו, החריגה משלושת היעדים הראשונים אירעה במחצית הראשונה של השנה, והחריגה מהיעד הרביעי התבצעה במהלך המחצית השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully