וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולקן נפרדת מהשקעתה הכושלת באדוונטק: מוכרת כ-56% ממניותיה תמורת כ-3.3 מיליון שקל

אלי דניאל

9.2.2003 / 13:00

לפני שנתיים וחצי רכשה וולקן את השליטה בחברה ב-4.2 מ' ד'; הרוכשים - בעלי השליטה בכלנית כרמון; כלנית תמכור מניותיה באדוונטק ליורם יוסיפוף, במקביל להקצאת כ-26% ממניותיה לאדוונטק



חברת וולקן , הנמצאת בשליטת פוקוס קפיטל של מאיר ארנון וגרנית הכרמל , הודיעה הבוקר על מכירת כ-56% מהון המניות של אדוונטק לבעלי השליטה בכלנית כרמון - משה אלון, זאב ינאי ויובל כרמון - בתמורה לכ-3.3 מיליון שקל.



עסקה זו משקפת לאדוונטק שווי חברה של כ-6 מיליון שקל - 159% יותר משווי השוק שלה בבורסה, וכ-37% פחות מהונה העצמי בתום הרבעון השלישי של שנת 2002. התמורה אותה תקבל וולקן נמוכה בכמה מיליוני שקלים משווי השקעתה באדוונטק, ונראה כי היא תרשום הפסד בגין העסקה.



במקביל לעסקה זו, תמכור גם כלנית כרמון את החזקותיה באדוונטק - 14.7% מהון המניות - ליורם יוסיפוף בתמורה לכ-885 אלף שקל. התמורה שתקבל כלנית כרמון נמוכה בכ-1.7 מיליון שקל מהשווי לפיו רשומה ההשקעה באדוונטק בספריה, ובכוונתה לבדוק האם עליה לרשום הפסד בגובה הפרש זה או שמא לרשום אותו כקרן הון שלילית. בהקשר זה ניתן לציין כי במחצית הראשונה של שנת 2002 מחקה כלנית כרמון כ-2.2 מיליון שקל בגין השקעתה באדוונטק.



כתוצאה משתי עסקות אלה, בעלי השליטה החדשים באדוונטק יהיו משה אלון, זאב ינאי, יובל כרמון ויורם יוסיפוף. בד בבד עם העברת השליטה באדוונטק לידי הארבעה, עתידה כלנית כרמון לבצע גיוס הון פרטי במסגרתו תקצה כ-8.3 מיליון מניות שלה לאדוונטק, כאשר התמורה בגין כל אחת ממניות אלה תהיה שווה למחיר המניה בשוק. כיום עומד מחיר מניית כלנית כרמון על 30.3 אגורות, כך שבמידה שההקצאה תיעשה לפי מחיר דומה, תשלשל כלנית כרמון לקופתה סך של כ-2.5 מיליון שקל.



השלמת העסקות מותנית בקיומם של מספר תנאים מתלים, ביניהם חתימת הסכם הצבעה בין יוסיפוף לאלון, ינאי וכרמון בנוגע להחזקותיהם באדוונטק - ואישור הגורמים הרלוונטיים בכלנית כרמון ובאדוונטק לביצוע ההקצאה הפרטית. תנאי נוסף שקיומו נדרש לשם השלמת העסקות - המזומנים שבקופת אדוונטק לא יפחתו במועד השלמת העסקות מ-4.2 מיליון שקל.



בכוונת אדוונטק להתקשר בהסכם ניהולי עם איתן גוראל, ולפיו האחרון ישמש כמנהל העסקים הראשי שלה, בתמורה לשכר חודשי של 30 אלף שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully