וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העלאת תעריפי החשמל שערורייתית ונובעת מחוסר יעילות והעלאות שכר בלתי פוסקות"

אמיר טייג

9.2.2003 / 13:21

יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, מעריך שהעלאת התעריפים שהוכרזה בשבוע שעבר מהווה תוספת עלות למגזר העסקי בהיקף של כ-400 מיליון שקל בחישוב שנתי



"העלאת תעריפי החשמל ב-5.27% בממוצע הינה שערורייתית ונובעת בעיקר בשל ניהול לא תקין של מגזר החשמל ובשל חוסר יעילותה של חברת החשמל והעלאות השכר בלתי פוסקות" - כך אמר היום יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר. שוסטק מעריך כי העלאת התעריפים שהוכרזה בשבוע שעבר בגין עליית מחירי הדלקים אינה מוצדקת, ומהווה תוספת עלות למגזר העסקי הנאבק על קיומו, בהיקף של כ-400 מיליון שקל בחישוב שנתי.



שוסטק הדגיש כי ההעלאות החדשות בתעריפי החשמל מיתוספות להעלאות בתעריפי החשמל בשיעור מצטבר של כ-27% בחישוב מדד המחירים השנתי מינואר 2002, ובנוסף לשינויים במבנה התעריפים בקרב צרכני התעו"ז (תעריפי עומס וזמן) שבוצעו ע"י הרשות הציבורית לחשמל ביולי 2002. שינוי תעריפים זה הביא בפועל לעלייה של כ-40% בהוצאות החשמל של חברות רבות, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2001.



שוסטק קרא לרשות הציבורית לחשמל להפסיק ולאשר באופן אוטומטי את בקשות חברת החשמל להעלאות בתעריפים. "הגיע הזמן שהרשות והממשלה ייכפו על חברת החשמל התייעלות אמיתית במקום לאפשר גלגול תוספת העלויות על המגזר העסקי והציבור כולו", אמר.



ביום רביעי האחרון הודיעה הרשות לשירותים ציבוריים, האחראית על תעריפי החשמל, על עלייה נוספת בתעריפים. החל מ-9 בפברואר יתייקרו תעריפי החשמל לצרכן הביתי ב-4.81% ויעמדו על 40.74 אגורות לקילוואט לשעה לעומת 38.86 אגורות. התעריף לסקטור העסקי יעמוד על 45.31 אגורות לקילוואט לשעה לעומת 43.28 אגורות כיום - עלייה של 4.7%. מהרשות לשירותים ציבוריים נמסר כי התעריפים מועלים בעקבות העלייה החדה במחירי הדלקים.



ראוי לציין כי הוצאות החשמל הן ההוצאות הכבדות ביותר עימן נאלצים העסקים הקטנים בישראל להתמודד, לצד הוצאות הארנונה. מצד אחד סובלים העסקים הקטנים מההאטה המתמשכת במחזורי המכירות נוכח המיתון הכבד, ומאידך הם נאלצים להתמודד עם העלייה המתמדת בהוצאות הקבועות, שמאלצות אותם לסגור בסופו של דבר את העסקים. בשנה החולפת נסגרו בישראל כ-50 אלף עסקים קטנים ובינוניים ובשנת 2003 צפוי מספר זה להאמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully