וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווקי האג"ח עדיין בני ערובה: סקירה כלכלית עולמית

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

8.11.2021 / 18:57

האינפלציה שוב סוללת את דרכה לכותרות, השווקים עשויים להכין את עצמם לתחילת צמצום הרכישות של הפד ורכישות אגרות החוב יתנו כיוון מסוים. ובסין: ממתינים למפגש הוועידה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית

האינפלציה שוב בדרך לעלות בכותרות. מדד המחירים לצרכן צפוי להתפרסם ביום שלישי, כאשר לאחר מכן עשוי להיות יום רביעי מעונן עם פרסום מדד המחירים לצרכן בארצות הברית, גרמניה יחד עם מדד המחירים ליצרן, צרכן ושלל נתונים נוספים בסין (מדד המחירים לצרכן לא צפוי להתפרסם עד ה-17 בנובמבר). מבחינת בנקים מרכזיים, השבוע הקרוב צפוי להיות שקט למרות שנקבל נאום מנגיד הבנק המרכזי הקנדי-Macklem ביום חמישי. השווקים עשויים להמשיך להכין את עצמם לתחילת צמצום הרכישות של הפד: יש הנפקה של אגרות חוב ל-10 שנים ביום שלישי והנפקה של אגרות חוב ל-30 שנה ביום רביעי. נתוני מאקרו שבודקים סנטימנט יזכו לתשומת לב: סקר ZEW הגרמני מחר וסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ביום שישי שהוא גם היום בו ועידת COP26 תגיע לסיומה. מפגש הועידה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית בסין צפוי להגיע לסיומו ביום חמישי כאשר ההצהרה שתגיע לאחר מכן תצביע הכיוון הפוליטי העתידי.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: גוש היורו - מפגש של Eurogroup.
  • שלישי: יפן, גרמניה- מאזן הסחר (ספטמבר), סקר Economy Watchers. ארצות הברית - מדד המחירים ליצרן (אוקטובר).
  • רביעי: סין - מדד המחירים לצרכן, מדד המחירים ליצרן, השקעות זרות, הלוואות חדשות, היצע הכסף M2 (אוקטובר). ארצות הברית - מדד המחירים לצרכן (אוקטובר).
  • חמישי: יפן - מדד המחירים ליצרן (אוקטובר). בריטניה - ייצור תעשייתי (ספטמבר), תוצר רבעון 3. ארצות הברית - יום הותיקים ( Veterans' day) שוק האגח סגור למסחר.
  • שישי: גוש היורו - ייצור תעשייתי (ספטמבר). ארצות הברית - ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (נובמבר).
נשיא הפד ג'רום פאוול. Drew Angerer, GettyImages
ההחלטה על צמצום הרכישות התקבלה באדישות יחסית. פאוול/GettyImages, Drew Angerer

השווקים הגיבו באופן רגוע להחלטתו הצפויה של הפד ביום רביעי שעבר להתחיל בצמצום הרכישות, כאשר התשואה על אגרות החוב ירדה. יחד עם זאת, התגובה להחלטתו של הבנק המרכזי הבריטי להותיר את הריבית על כנה (בניגוד לציפיות השוק) הייתה עוצמתית יותר. תשואת אגרת החוב של בריטניה לשנתיים נפלה בצורה חדה למדי כאשר התגובה מתפשטת אל שווקי האגח הגלובליים וצובטת את ההתאוששות האחרונה שהייתה בתשואות אגרות החוב של ארצות הברית. בינתיים שווקי ארצות הברית הגיעו לשיאים חדשים שוב, מדד האס אנד פי 500 רשם עלייה של 2% בשבוע שעבר ומדד STOXX 600 באירופה רשם עלייה של 1.7%. החלטתו של ארגון אופ"ק להשאיר את הברקס על עלייה נוספת בתפוקת הנפט לא הצליחה לעצור את הירידות במחיר הנפט אך מחיר חבית נפט מסוג WTI חזר לרמה של 82.3. מדד הדולר DXY עלה בשבוע שעבר (כעת נסחר ב-94.3) ומחיר הזהב חזר לעלות כאשר אונקיה אחת נסחרת ברמה של 1,821 דולר.

שורה תחתונה: התנודתיות בשווקי האגח ניתנת לשליטה אך מדגישה את הסכנות סביב מדיניות בנקים מרכזיים שאינה תואמת לציפיות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ארצות הברית: הפרטים של האינפלציה חשובים

הפד יכול לנסות ולשלוט בנרטיב של המדיניות אבל הוא לא יכול לשלוט באינפלציה או בפוליטיקה בארצות הברית. דוח התעסוקה ביום שישי חשף דוח חזק של יצירת משרות חדשות עם תוספת של 531 אלף בחודש אוקטובר ומאוחר יותר באותו יום תוכנית התשתיות סוף סוף אושרה בקונגרס. השבוע הזה תשומת הלב תהיה מוקדשת לאינפלציה, מדד המחירים ליצרן ביום שלישי ומדד המחירים לצרכן ביום רביעי. השווקים ינסו להתמקד בפרטים של הנתונים על מנת לפענח נכון את מספר הכוחות שפועלים בו זמנית. עליית מחירים שנובעת מקשיים עקב פתיחת הכלכלה מחדש (סקטור התיירות לדוגמה) קיימת לצד עליית מחירים בעקבות בעיות בשרשראות אספקה (מחסור בשבבים לדוגמה) ושינויים אפשריים בציפיות האינפלציוניות לטווח ארוך מצד הצרכנים. סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ביום שישי עשוי לספק יותר מידע כיצד צרכנים מגיבים לסביבה כלכלית מאוד מורכבת.

שורה תחתונה: סעיפי מדד המחירים ליצרן והצרכן עשויים לגלות לנו יותר מאשר הכותרת הראשית של הנתונים.

COP26: התוצאות עד כה

מנהיגי העולם בגדול כבר עזבו את גלזגו, אבל הוועידה נמשכת ותיסגר באופן רשמי רק ביום שישי. מארג של עסקאות חשובות גם אם לא מושלמות הושגו עד כה. הסכמים סביב פחם היו מוגבלים עקב אי השתתפות של משתמשים גדולים כמו סין, הודו, ארצות הברית ואוסטרליה, אבל הסכמים בנוגע לכריתת יערות ומתאן היו חשובים כמו גם ההתחייבות של הודו לאפס פליטה עד לשנת 2070. ניתוח ראשוני מצביע על כך שההתחייבויות עד כה עשויות להגביל את עליית הטמפרטורה לפחות מ-2 מעלות צלזיוס. אם ההסכם הסופי בוועידה לא יסתיים בפריצת דרך, הערך האמיתי שייצא הוא בהבאת הדיון סביב האקלים למיינסטרים אך אנו צריכים לחכות כיצד החברות והממשלות מיישמות את ההסכמים בשטח. נגיד הבנק המרכזי הבריטי והקנדי Carney חשף הסכם על ידי חברות גדולות מהסקטור הפיננסי להתאים נכסים בשווי 130 מיליארד דולר למדיניות של אפס פליטה. ההשלכות הפוטנציאליות לטווח הארוך (הסיכונים סביב הנכסים המסורתיים) של השקעות אלו הוא משמעותי.

שורה תחתונה: ועידת COP26 עושה התקדמות חשובה אך לא שלמה בנוגע להסכמים בין הממשלות השונות כאשר התוכניות של הסקטור הפרטי רלוונטיות גם כן.

נשיא סין שי ג'ינפינג בעצרת לציון מאה שנה להקמת המפלגה הקומוניסטית בכיכר טיינאנמן בבייג'ינג, 1 ביולי 2021. רויטרס
העיניים נשואות אליו. נשיא סין שי ג'ינפינג/רויטרס

סין: סקטור הנכסים מטיל צל עמוק

נתון מאזן סחר חוץ שפורסם אתמול לחודש אוקטובר חשף עלייה קלה בצמיחה בייצוא (לרמה של 20.3% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה) והאצה בגידול בייבוא (14.5% לעומת התקופה המקבילה בשבוע שעבר). אנו נקבל שלל נתוני מאקרו בסין השבוע - מדד המחירים לצרכן, מדד המחירים ליצרן, השקעות זרות והלוואת חדשות (כולם ביום רביעי). נתון גבוה נוסף במדד המחירים ליצרן אפשרי (ספטמבר היה 10.7% עלייה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה) אך מדד המחירים לצרכן צפוי להישאר נמוך מאוד ואינפלציה צפויה להמשיך להיות מקור מופחת לדאגה לעומת הלחץ המתמשך בסקטור הנדלן שבא לידי ביטוי בתשואות גבוהות באגרות החוב בדירוג נמוך בסין ובאסיה. מאמצים מתמשכים לשכנע כי המצב איננו חמור כפי שנראה צריכים להיראות בקונטקסט של לוח תשלומים למחזיקי אגרות החוב בחודשים הקרובים וחדלות הפירעון שקרו עד כה. סקטור הנדלן הסיני אחראי לרוב הגדול של שוק האגח בדירוג נמוך באסיה והעלויות ללוות נותרו גבוהות ( הריבית הממוצעת שמשולמת על ידי חברה הגיעה לרמה הגבוהה ביותר מאז 2009). הבעיות בשוק הנדלן הסיני עשויות להביא ללחץ מוגבר גם בסקטורים אחרים של שוק האגח הסיני לאור העובדה כי ממשיכים להיות מוטמעים אל מדדים של שוק האגח הגלובלי.

שורה תחתונה: הנתונים הכלכליים לא צפויים לחשוף הפתעות גדולות ותשומת הלב צפויה להישאר על סקטור הנדלן הסיני.

עונת הדוחות לרבעון ה-3: הכאת התחזיות ממשיכה

נכון לסוף היום ביום שישי, 447 חברות במדד האס אנד פי 500 דיווחו על תוצאותיהם לצד 330 חברות במדד STOXX 600 באירופה. נתונים משולבים מצביעים על גידול 39.1% ברווח לרבעון ה-3 לצד צמיחה של 17.3% בהכנסות. הרווח במדד STOXX 600 צפוי לצמוח בשיעור של 57.2% לצד עלייה של 10.9% בהכנסות. הסיפור בשני השווקים ממשיך להיות שהסקטורים המחזוריים רושמים שיעורי צמיחה גבוהים יותר לעומת הסקטורים הדפנסיביים. בארצות הברית סקטור התשתיות וסקטור החומרים צפויים לרשום את שיעור הגידול הגבוה ביותר ברווח ברבעון ה-3 כאשר סקטור הצריכה המחזורית וסקטור הצריכה הבסיסית ירשמו את הגידול הנמוך ביותר ברווח. תוצאות כספיות טובות יחד עם חזרה של הפד כי ינהג בסבלנות בכל הקשור לריבית עזרו לדחוף את השווקים לשיאים חדשים והרבה נתונים פונדמנטליים נשארו חזקים (כמו צמיחה עתידית ברווחיות החברות, תשואות ריאליות נמוכות). יש לשים לב עם זאת שתיקון התחזיות קדימה כלפי מעלה על ידי האנליסטים התחיל להיעצר ולרדת מהרמה הגבוהה שנרשמה בקיץ וייתכן ויהיו נקודות ללחץ בעתיד סביב היכולת של חברות להעביר הלאה לצרכנים את עליית חומרי הגלם שהם חווים.

שורה תחתונה: התוצאות ממשיכות להצביע על עלייה חזקה ברווחיות ברבעון ה-3 אך שולי הרווח הנקיים של החברות, ייתכן והגיעו לשיא ויתחילו לרדת מעכשיו הלאה.

כריסטיאן נולטינג הוא כלכלן ראשי בדויטשה בנק

  • עוד באותו נושא:
  • שווקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully