וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה נמשכת: אל שופרסל ושטראוס, הצטרפו גם ויקטורי ודיפלומט

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 12:25

נציגי רשות התחרות ממשיכים לפשוט על החברות הגדולות במשק, בהמשך לפשיטה על משרדי שופרסל ושטראוס, נחקרו גם רשת ויקטורי והיבואנית דיפלומט, בחשד לעבירות על חוקי התחרות. בכירים בחברות נחקרו, מנכ"ל דיפלומט אף תחת אזהרה

לא בכל יום מופעלת בישראל רגולציה על כמה מהחברות החזקות, בוודאי ארבעה מהשמות המוכרים בענף המזון והקמעונאות: שופרסל, הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, שטראוס, מיצרניות המזון הגדולות בישראל, רשת ויקטורי וחברת דיפלומט, מהיבואניות הגדולות במשק.

חוקרים מטעם רשות החברות פשטו על משרדי החברות, נטלו מסמכים ואף חקרו אחדים מהבכירים בשתי החברות. על פי מקורות ברשות, לא מדובר בחקירה בלעדית נגד שני גופים אלה וייתכן מאוד כי כבר בימים הקרובים ייחקרו עוד גורמים.

בשופרסל אישרו את דבר הפשיטה וכן כי המנכ"ל, איציק אברכהן, נחקר במשרדי רשות התחרות, אך הוסיפו כי "החברה פועלת לפי כל דין ותשתף פעולה באופן מלא עם רשויות החוק".

גם חברת דיפלומט אישרה את דבר חקירת המנכ"ל, נעם וימן, באזהרה, אך הוסיפה כי הוא שוחרר ללא כל תנאים מגבילים וכן ציינה כי כל פעילותה מתבצעת כחוק.

כך אמרה גם רשת ויקטורי, שאף היא אישרה את דבר החקירה שמתבצעת נגדה.

גם ברשות התחרות אישרו את הדברים בהודעה לקונית לפיה: "רשות התחרות פתחה בחקירה ובודקת חשד להפרת חוק התחרות על ידי מספר ספקים ורשתות בעקבות אירועים שאירעו לאחרונה. מאחר והחקירה בראשיתה לא ניתן למסור פרטים נוספים בשלב זה".

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל 2. רובי קסטרו, ראובן קסטרו
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל בלשכתו. בחברה אישרו כי נחקר במשרדי רשות התחרות/ראובן קסטרו, רובי קסטרו

הודעות גלויות ברשתות החברתיות ובתקשורת

על פי פרטים שנודעו מתוך חקירת רשות התחרות, עולה כי החשד שנבדק הוא בדבר תיאום מחירים באמצעות הודעות גלויות לתקשורת. על פי החשד, הדבר התבצע בעזרת עידוד השיח על עליית מחירים חריגה, מתוך ידיעה כי דיון כזה יכשיר את לבבות הציבור לעלייה "מזערית" של כמה אחוזים, שאליה כיוונו, לכאורה, מי שהתבטאו בנושא - בין אם האמצעות הרשתות החברתיות או בריאיונות תקשורתיים.

מכל מקום, בכיר באחת מרשתות הקמעונאות הגדולות בישראל, ששמו או שם הרשת שלו לא עלה כחלק מהנחקרים בפרשה - והיה אמור להתראיין ל"וואלה! כסף", הודיע כי הוא מבקש לדחות את הריאיון בעצת יועציו המשפטיים. כלומר - בין אם הטענות הנבדקות נכונות או לא, קיים חשש גדול בקרב הקמעונאים מלהתבטא בנושא בתקשורת.

נעם וימן. קרן בן ציון,
נעם וימן, מנכ"ל "דיפלומט". נחקר באזהרה/קרן בן ציון

התקשורת אשמה?

בדיון סוער שנערך הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת, האשים ח"כ יעקב מרגי מש"ס את כתבת חדשות 12, מעיין פרתי, בכך שהידיעות שפרסמה על העלאות מחירים חדות, הן אלה שמתלדקות את עליית המחירים, דבר המהווה מעין המשך לקו שבו מחזיקה רשות התחרות.

מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוכן לקראת הדיון מעלה: נתח השוק של חברות המזון הגדולות עלה ב-3.8 נקודות אחוז מאז 2015 ועד 2019, משמע, הריכוזיות בענף גדלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully