וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי על ההתייקרויות: "לא יודע מה ההמצאה הזאת"

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 6:44

רמי לוי, בעל השליטה ברשת המרכולים "רמי לוי שיווק השקמה" לא מבין את הרעש התקשורתי סביב גל ההתייקרויות במשק. "הוא יותר מוגזם בתקשורת ממה שקורה בפועל", הוא מסביר בשיחה עם וואלה! כסף. לדבריו לא קיבל בינתיים פנייה מגורם שמבקש להעלות מחירים "אפילו לא באחוז"

בעקבות הידיעות כי חברת שסטוביץ' עומדת להעלות באופן חד את מחיריהם של רבים מהמוצרים אותם היא מייבאת לישראל, פנינו אל רמי לוי, שהוא לא רק בעל השליטה ברשת "רמי לוי שיווק השקמה", אלא גם מי שמייבא לישראל לא מעט מוצרי טואלטיקה, הגיינה ותמרוקים, חלקם מיבוא מקביל שלא דרך היבואן הרשמי.

המוצרים אותם מייבא לוי נמכרים לא רק ברשת המרכולים שלו, אלא גם ברשת "גוד פארם" שהוקמה במיוחד למטרה זו.

לדברי לוי, בינתיים לא קיבל שום דרישות מספקים להעלות את מחירי המוצרים, גם לא חברת משסטוביץ והבטיח כי הרשתות שבבעלותו "לא ימהרו להעלות מחירים", כדבריו.

רמי לוי בפתיחת סניף חדש בתל אביב, 1 ביוני 2021. יותם רונן
רמי לוי: "אני לא יודע מה ההמצאה הזאת"/יותם רונן

היבואנים עוד לא נהנים מהירידה בערך הדולר

לשאלת וואלה! כסף, האם בכוונתו להעלות את מחירי מותגי היבוא בפלטפורמות המכירה שלו, או לחילופין, להוזיל אותם בגלל הירידה בערך הדולר לעומת השקל, השיב לוי:

"לא קיבלנו שום פנייה משסטוביץ להעלאת מחירים, גם לא באחוז בודד. הם גם אף פעם הוא לא מעלים בעשרות אחוזים, אני לא יודע מה ההמצאה הזאת. שאלתי גם את אדם, המנכ"ל של גוד פארם אם פנו אליו ונאמר לי שלא. בכל מקרה, כשאנחנו מקבלים בקשה מספק מסוים להעלות מחירים, אנחנו בודקים כל דבר לגופו, ולא כל כך מהר מאשרים לספק להעלות מחירים".

האם יש מוצרים שמחיריהם כבר עלו?

"לא. חוץ מהקמח המיובא שרוצים להעלות את מחירו והוא עדיין לא עלה, אין מוצרים שלא במחיר. יש מוצרים שהיו במבצע והספקים הפסיקו אותו כי המבצע היה מוגבל בזמן, אז המבצע לא חודש".

למה הדולר הנמוך לא מוזיל את מחירי המוצרים המיובאים?

"רוב היבואנים עושים גידור (הגנה - ס"ג) לדולר. לרובם יש גידור לדולר בשער גבוה יותר. אני למשל גידרתי את הדולר לחודשיים לפי שער 3.16 ועכשיו אנחנו בשער נמוך יותר. כך שהם לא מרוויחים מהירידה הנוכחית, כי גם שילמו על ההגנה. יש כאלה שגם מגדרים לתקופות ארוכות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully