וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות המסים רוצים להפוך זהב לכסף. מעוניינים לקנות?

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 16:47

מטילי זהב ואנקיות זהב שהוחרמו מעבריינים מוצעים למכירה בידי רשות המסים. מחיר הפתיחה למכרז משקף שווי נמוך משווי השוק של המתכת היקרה, שערכה עלה בקרוב ל-50% בשלוש השנים האחרונות

אחת הדרכים למלחמה בפשע המאורגן, מימי המאפיונר האגדי אל קאפונה והסוכן האגדי לא פחות (שסיפור מאבקו בפושע הונצח בסרט "הבלתי משוחדים") ועד לימים אלה, היא באמצעות העובדה שקשה להלבין כספים שמקורם בפלילים.

לפיכך רכוש שמוחרם מעבריינים מועבר למחסני רשות המסים. למרות שלא מדובר בנוהל חדש, הצליחה רשות המסים להפתיע היום בכל זאת, עת דיוו הוציאה למכירה 70 קילו של זהב שהצטבר במחסניה בשנים האחרונות ועכשיו התקבל אישור למכור אותו.

זהב. ShutterStock
לתשומת לב הרוכשים העתידיים: לא כל הזהב יימכר במטילים, יש גם אונקיות/ShutterStock

אם מישהו מעוניין בסחורה, כדאי לדעת שחלק ממנה נשמר באונקיות וחלק במטילים. שוויו של הזהב מוערך בקרוב ל-4 מיליון דולר והמחיר ההתחלתי שנקבע לו במכרז של רשות המסים עומד על 59 דולר לאונקיה, כלומר - נמוך מעט ממחיר השוק.

יש לציין כי מחיר הזהב על בשלוש השנים האחרונות בצורה חדה - בקרוב ל50%, בעיקר בימים הראשונים לפרוץ נגיף הקורונה והתבהלה העולמית ששררה בימים הראשונים למשבר ועד להתייצבות. מטבע הדברים, בתקופות של שפל וחשש מפני כאוס, נוסק מחירו של הזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully