וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו הזמין וולט? ענקית המשלוחים הבינלאומית תימכר בכ-8.1 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 10:13

חברת משלוחי המזון הגדולה ביותר בארה"ב, דורדאש, תרכוש את וולט הפינית, כדי להרחיב את פעילותה בעולם. בעקבות הידיעה, זינקה המנייה שלה בוול סטריט. וולט הפכה בישראל לאחד מסמלי ההתמודדות הכלכלית עם מגפת הקורונה

חברת משלוחי המזון הבינלאומית וולט תימכר בכ-8.1 מיליארד דולר לחברת משלוחי המזון הגדולה ביותר בארצות הברית, דורדאש. אנשי וולט סיכמו אתמול (שלישי) סופית על הרכישה, שבעקבותיה צפויה וולט הפינית להוביל את נסיונות ההתרחבות של דורדאש האמריקנית לשוק העולמי.

העסקה תושלם סופית, ככל הנראה, לקראת אמצע שנת 2022. מיקי קוסי, מייסד ומנכ"ל וולט, אמור להוביל את תהליך ההתרחבות, תחת שרביט הנהגתו של מנכ"ל ומייסד דורדאש, טוני שו. "יצרנו התמחות והתמקצעות בהתרחבות עסקית", ציין קוסי, ואילו שו הוסיף: "אנחנו מצפים להצטיין ולהגדיל את הרווחיות".

מאז שפורסם אודות המיזוג, זינקה מניית דורדאש בוול סטריט בכ-15 אחוזים.

הפגנה | שליחי וולט בטענה שהחברה משלמת לעובדים לא חוקיים ב״שחור״. כיכר רבין, ת"א, 6 במאי 2021. ראובן קסטרו
הצלחה אדירה למרות הביקורות. שליחים של וולט/ראובן קסטרו

הלקוחות ה"מכורים" בישראל יכולים לנשום לרווחה - פעילותה של וולט ב-23 המדינות בהן היא פועלת כיום, לא צפויה להשתנות, וכן היא צפויה לשמור על שם המותג, העובדים והאפליקציה המפורסמת. וולט, שנכנסה לישראל בשנת 2018, הפכה לאחד הסמלים המובהקים של תקופת התמודדות הכלכלית עם נזקי מגפת הקורונה והסגרים שהביאה עמה.

ענקית המשלוחים דורדאש נוסדה לפני שמונה שנים ובדומה לוולט היא מתמקדת במשלוחים מבתי העסק לבתי הלקוחות. היא פועלת בארצות הברית, יפן, קנה ואוסטרליה בכ-7,000 ערים. וולט הפינית הוקמה בהלסינקי לפני שבע שנים ומעסיקה כיום למעלה מ-4,000 עובדים. בישראל היא פועלת כיום ב-26 ערים, עד באר שבע שבדרום.

לצד ההצלחה הפכה וולט לאחרונה לחברה שזוכה לביקורות רבות, הן על מודל ההעסקה שלה, לפיו מרבית השליחים שלה עובדים כפרילאנסרים חסרי זכויות סוציאליות, והן על הסכנות שמייצרים השליחים בכבישים, כיוון שהם מתוגמלים עבור משלוחים רבים בזמן קצר ובשל כך מבצעים עבירות תנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully