וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

27% מהדירות מאז יוני 2020, נרכשו ע"י הייטקיסטים

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 15:09

מאמצע 2020,למעלה מרבע מהדירות שנמכרו בישראל נרכשו על ידי עובדי הייטק, כך עולה מסקר של חברת אלדר שיווק. הזינוק המטאורי של חברות הייטק ישראליות הותירו בידי עובדיהן סכומי כסף גבוהים. ומי שחיפשו אפיקי השקעה אטרקטיביים מצאו אחד בולט במיוחד - שוק הנדל"ן

שנת הקורונה היטיבה עם ענף ההייטק הישראלי: אקזיטים במיליארדי שקלים, השקעות במיליונים בחברות חדשות, צמיחה של "יוניקורנים" לשווי של יותר ממיליארד דולר וגיוסים של חברות ותיקות וחדשות במאות מיליוני שקלים - כל אלה היו מנת חלקו של ענף ההייטק ב-2020 והמגמה נמשכה גם בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021.

הזינוק המטאורי של מניות חברות ההייטק הישראליות והאקזיטים של החברות הותירו בידי עובדי הייטק ישראלים רבים אופציות וסכומי כסף לא מבוטלים שהסתכמו במאות אלפי דולרים ואף יותר. חלק גדול מהעובדים שחיפשו אפיקי השקעה אטרקטיביים לשים בהם את כספם פנו לרכוש דירות.

זוג צעיר לוחץ יד לפקידה. ShutterStock
כ-27% מכלל רכישות הדירות מאמצע 2020 זו בוצעו על ידי עובדי הייטק/ShutterStock

הייטקיסטים בין רוכשי הדירות: כמעט פי 3 מחלקם באוכלוסייה

מסקר שערכה חברת אלדר שיווק נדל"ן בקרב כ-2,000 רוכשי דירות בשנה וחצי האחרונות בעשרות הפרויקטים שמשווקת החברה בפריסה ארצית, עולה כי כ-27% מכלל רכישות הדירות בתקופה זו בוצעו על ידי עובדי הייטק - כלומר כמעט כל רוכש שלישי הינו הייטקיסט. כדי לסבר את האוזן, לפי נתוני הרשות לחדשנות, עובדי ההייטק בישראל מהווים כ-10% משוק העבודה הישראלי, כך ששיעור רכישות הדירות שהם ביצעו בשנה וחצי האחרונות גבוה כמעט פי שלושה משיעורם באוכלוסייה.

הסקר בדק גם את סוגי הדירות שרוכשים ההייטקיסטים, ומצא כי שווי הדירות הממוצע שהם רכשו בשנה וחצי האחרונות עמד על כ-3 מיליון שקל, לעומת שווי של כ-1.8 מיליון שקל בממוצע הארצי לדירות חדשות שנרכשו. כמובן שהממוצע כולל גם דירות יוקרה שרוכשים עובדי ההייטק לעתים במחירים גבוהים בהרבה.

זוג עובר לדירה חדשה. ShutterStock
בקנית דירה חדשה, ההייטקיסטים מחפשים בעיקר קרבה והנגישות/ShutterStock

כ-3 מיליון שקלים לדירה בממוצע

לפי נתוני אלדר שיווק, להלן דוגמאות לעיסקאות שבוצעו על ידי עובדי הייטק:

ברחוב יהודה מכבי בתל אביב, נמכרה דירה בשטח של 103 מ"ר +13.5 מ"ר מרפסת, בקומה 4, ב-6.1 מיליון שקל.

בשכונת יד אליהו בתל אביב, נמכרה דירת 3 חדרים בשטח של 83 מ"ר עם 12 מרפסת, בקומה 5, כולל חניה ומחסן במחיר של 3.1 מיליון שקל.

במגדל יוקרה ברמת גן, נמכרה דירת 3 חדרים בשטח של 85 מ"ר + 12 מרפסת, בקומה ה-35, תמורת 4.1 מיליון שקל.

בשכונת פארק הים החדשה בבת ים, קו ראשון לים נמכרה דירת 4 חדרים בטח של 108 מ"ר + 14 מרפסת במחיר של 2.850 מיליון שקל.

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק. אלדר שיווק,
רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק/אלדר שיווק

"ההייטקיסטים שהפכו למיליונרים, בגילאי 20-30"

לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק, "ההייטקיסטים שחלקם הפכו מיליונרים בשנה החולפת, מעדיפים לרכוש דירות במרכז הארץ עם קירבה למקומות העבודה: ת"א, רמת גן וגם בערי השרון הרצליה, רעננה וכפר סבא, הערים שבהן הריכוזים הגדולים ביותר של חברות הטכנולוגיה וכמובן ערים המכילות מוקדי פנאי בילוי מרכזיים שקוסמים לפלח זה של האוכלוסיה".

"מדובר בעובדים צעירים יחסית, בשנות ה-20-30 לחייהם, הרוב הם גברים רווקים או זוגות צעירים ללא ילדים. למרבית הרוכשים האלה אין עדיין צורך בבתי ספר או גני ילדים בקרבת הבית, הפרמטרים שמעניינים אותם הם נגישות גבוהה, וקרבה לאזורי בילוי ולמרכזי מסחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully