וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אגטק ישראלית ברשימת 100 ההמצאות הגדולות של TIME

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 15:46

חברת האגטק הישראלית סופלנט, המנגישה טכנולגיית השקייה מבוססת בינה מלאכותית לחקלאים בכל העולם, מככבת ברשימת 100 ההמצאות הגדולות של מגזין TIME. החברה ממוקמת בעפולה ומעסיקה כ-70 עובדים

חברת סופלנט הודיעה היום כי היא זכתה להימנות בין 100 ההמצאות הגדולות של TIME מגזין לשנת 2021. הפרס הוענק לחברה בעקבות טכנולוגיית השקיה נטולת חיישנים, שאוספת ומנתחת נתוני אקלים, צמחים והשקייה, ומסייעת למגדלים להימנע מאובדני יבול, שהחריפו מאוד בעקבות משבר האקלים. בימים אלה ניתנה, בין היתר, גישה למערכת לחצי מיליון נשים המגדלות תירס בקניה.

שרות המלצות ההשקיה של החברה מספק לחקלאים הקנייתיים הקטנים תחזיות מזג אוויר, התראות על כניסת צמחים לעקה והנחיות אגרונומיות נקודתיות מבוססות בינה מלאכותית, ומאפשרת גם לחקלאים קטנים כושר עמידות גבוה בהרבה בפני שינויי אקלים קיצוניים.

הנהלת החברה והמשקיעים בה מתמקדים בהתאמת השירות לכל ענפי החקלאות ליצירת עולם בר קיימא. SupPlant מובילה חזון מהפכני של הנגשת טכנולוגיות השקייה מבוססות בינה מלאכותית לכל חקלאי העולם, לרבות חקלאים קטנים, המהווים 98% מסך החקלאים. זאת בשונה מרוב חברות האגרי-טק המכוונות את מוצריהן לחקלאים גדולים המהווים את ה2% הנותרים.

התקנת מתקן השקיה באפריקה 2. יח"צ,
התקנת מערכת של סופלנט באפריקה/יח"צ

שינויי אקלים ומזג אוויר קיצוני מאיימים על חיי החקלאים הקטנים ופרנסתם. תקופות בצורת, גשמים בלתי צפויים וגלי חום מגבירים את הסיכון בתחום החקלאות.

הפתרונות הקיימים יקרים מדי או לא מדויקים מספיק כדי לעזור לאותם חקלאים להתמודד עם השינויים האקלימיים. למרבה הצער, הגידולים החקלאיים מאוד רגישים ואפילו ימים מעטים של מזג אוויר קיצוני עלול לחסל יבול שנתי. בצעד זה, פונה סופלנט אל נתח שוק של כ- 450 מיליון חקלאים קטנים בעולם אשר אין בידם גישה לטכנולוגיה ולידע, להם תוכל סופלנט להנגיש המלצות השקיה המבוססות על בינה מלאכותית וללא חיישנים כלל בעלות נמוכה.

סופלנט פועלת כיום ב-14 מדינות ומתמחה ב-32 גידולים חקלאיים שונים. על פי הנתונים שנאספו, השימוש בטכנולוגיה של החברה הביא לגידול ממוצע של 20% ביבולים, גורם בעל משקל רב בהבטחת אספקת המזון לאוכלוסיות שונות בעולם וברווחיות של החקלאים. עד לסוף שנת 2022 מתכוונת סופלנט לשרת לפחות 2 מיליון חקלאים קטנים ברחבי אפריקה והודו.

במהלך שנת 2020 צמחו הכנסות החברה ב-1,200% באמצעות התקשרויות עם חקלאים ברחבי העולם, והיא נחשבת היום לאחת מחברות האגטק המבטיחות ומחזיקה במאגר המידע הגדול ביותר בעולם של חישה צמחית.

בסך הכל גייסה החברה עד כה למעלה מ-19 מיליון דולר מקרנות שותפות המו"פ סמארט-אגרו, Boresight Capital, Menomadin Foundation ומבטח שמיר. סופלנט הוקמה ב-2015 והיא חרטה על דגלה לחזק את הפריפריה של מדינת ישראל. משרדי החברה, לה כ-70 עובדים, נמצאים בעפולה. SupPlant היא אחד המעסיקים הגדולים באזור.

אורי בן נר מנכ"ל סופלנט. יח"צ,
אורי בן נר, מנכ"ל סופלנט. בשורה דרמטית לחקלאים ולעולם כולו/יח"צ

אורי בן נר, מנכ"ל סופלנט, מסר כי "מגזין TIME הכיר במשימה של סופלנט לשנות את עתידם של חקלאים ברחבי העולם הסובלים ממחסור במזון ובמים. בטכנולוגיה החדשה אין צורך בהשקעה בחומרה מצד החקלאים, מה שמאפשר לחקלאים שעד היום לא חלמו על גישה לטכנולוגיה כזאת ליהנות מהיתרונות שלה.

צריך לזכור שרוב מוחלט של חקלאי העולם לא יכול ליהנות מהפיתוחים המדהימים שאנחנו רואים בשנים האחרונות, לרבות המערכות שאנחנו מוכרים כבר כמה שנים ברחבי העולם. היכולת להנגיש להם את הטכנולוגיה שלנו היא לא פחות מבשורה דרמטית להם ולעולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully