וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר צנח, האם נשלם פחות בימי הקניות?

עודכן לאחרונה: 13.11.2021 / 8:39

חודש נובמבר וחגי הקניות הם הזדמנות מצוינת לקנות בזול, בעיקר מעבר לים. הירידה בשער הדולר הייתה אמורה להעצים את החגיגה, אבל האם באמת נשלם פחות? חפרנו בארכיון, וביחד עם חברת השילוח DealTas בדקנו את המחירים לפני שנה לעומת אלה של היום

לא מעט דובר - ולא רק בישראל, על עליות מחירים בגלל פרמטרים כגון: משבר האספקה, עלויות השינוע שהאמירו בשנה האחרונה והביקוש לשבבים שייצר חוסר במלאים.

לעומת כל אלה, בחודש האחרון הדולר צנח לשפל שלא היה כמותו מאז 1996 והצרכן הישראלי יכול, לכאורה, לקנות יותר ולשלם פחות בשקלים.

אך האם קיזז שער הדולר הנמוך את עליות המחירים? ובכן, לא תמיד, לא בכל קטגוריה ולא בכל מוצר.

dyson v10 animal. יח"צ,
dyson v10 animal/יח"צ

לפני שיצאנו לחפש ולהשוות, הנה הנתונים - בנובמבר 2020 שער הדולר עמד על 3.40 שקל והיום, שנה לאחר מכן הדולר ירד לשווי של 3.10 שקל. חסכון של 30 אגורות לכל דולר.

המשמעות שאם מוצר מסוים עלה לפני שנה 500 דולר (שהיו 1,700 שקל לפני שנה) ונניח שמחירו של מוצר תואם, השנה, עלה ב-10% ועומד על 550 דולר, הרי שנשלם בערך את אותו הסכום בשקלים, למרות עליית המחיר. כלומר - קיזוז מלא של ההתייקרות בגלל שער הדולר הנמוך.

nespresso breville vertuo. יח"צ,
nespresso breville vertuo/יח"צ

על פי נתוני חברת השילוח DealTas, קניות נובמבר מתאפיינות לרוב ברכישה של מוצרי אלקטרוניקה, בין היתר: מחשבים, קונסולות משחק, רמקולים, טאבלטים וציוד סלולר, כמו כן מוצרי חשמל לבית ולמטבח כמו שואבי אבק, מיקסרים, מעבדי מזון ועוד.

לצד אלה, עולות גם המכירות בקטגוריות אופנה והלבשה לילדים ומוצרי טיפוח. לפי התמהיל הזה, לקחנו עשרה מוצרים שהיו פופולריים בשנה שעברה ועדיין רלוונטיים ומבוקשים כיום. יש לציין כי דגמים מסוימים תואמים אך אינם זהים - מפני שקיימים עדכונים - וניסינו כמה שניתן להיצמד למפרטים הטכניים של המוצרים.

תוצאות הבדיקה: משתלם או לא?. יח"צ,
תוצאות הבדיקה: משתלם או לא? DealTas/יח"צ

יניב קוטר, מבעלי DealTas: "הנתונים מראים שמשתלם לקנות, אבל לא בכל מחיר. הרשתות מעדכנות מחירים כל הזמן במהלך נובמבר וצריך להשוות מחירים מכמה אתרים לפני שאתם קונים.

שימו לב לעלויות נוספות כמו שילוח בתוך ארה"ב, במקרים רבים המשלוח ללא עלות, במקרים אחרים יש תוספות של מע"מ למוצרים שערכם מעל 75 דולר ועלויות שילוח סופיות לישראל. דבר נוסף, בגלל בעיית חוסרים, אנחנו ממליצים לבדוק אלטרנטיבות למוצרים שאותו אתם רוצים, כדי שלא תתאכזבו".

the children place  (1). יח"צ,
the children place (1)/יח"צ

לסיכום, ירידת הדולר היא אכן בשורה לצרכן הישראלי ואפשר למצוא ברשת מחירים משתלמים למוצרים שאנחנו רוצים לרכוש. יחד עם זאת, תמיד תבדקו ותשוו לפני הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully