וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההאטה: הרווק הסיני קנה השנה פחות

עודכן לאחרונה: 13.11.2021 / 8:11

יום הרווקים הסיני היה עדות להשפעה של הכלכלה המתפתחת על המערב, כשהצטרף לימי הקניות הגדולים לקראת חג המולד. השנה, בעקבות ההאטה בכלכלה הסינית והחזרה של המפלגה הקומוניסטית לקו שמרני, פחת משקלם של המקומיים בחגיגה. כדי לעודד אותם, המפרסמים השתמשו במשפיעני רשת

יום הרווקים הסיני ממשיך לרשום שיא מכירות גלובלי גם בשנת 2021 לאחר משבר הקורונה, כאשר חברות, מותגים וסוחרים בכל רחבי העולם מייעדים מבצעים מיוחדים ואטרקטיביים ומתחרים על לבם וכיסם של הצרכנים.

בשנת 2020 בעיצומו של משבר הקורונה, האתרים עליבאבא ו-JD מכרו ביום הרווקים הסיני סחורה בשווי כולל של למעלה ממאה מיליארד דולר, והשנה כשהמשבר התגמד באופן משמעותי, המספרים (נתונים סופיים טרם התקבלו מפלטפורמות המכירה השונות) צפויים לעלות בהרבה.

טירוף בעולם, האטה בסין

אירוע יום הרווקים הסיני מייצר משיכה עצומה עבור מיליוני מותגים, סוחרים וקונים באתרי המכירות אונליין בכל רחבי העולם, ובסין גם בעסקאות סטרימינג בשידור חי - שעות מכירה ייעודיות באתרי האינטרנט בהנחות משמעותיות בהן נרכשים מוצרים באמצעות משחקים ומדיה.

השנה נתקל היום הזה בקשיים דווקא בארץ מוצאו: בעקבות השינויים שביצע הממשל הסיני בחודשים האחרונים - המלחמה במונופולים והרגולציות על חברות הענק הסיניות, יום הרווקים הסיני נחגג בסין השנה באופן שונה בשנים קודמות.

חזרת המפלגה הקומוניסטית הסינית להתבצרות בעמדות שמרניות, אחרי שנים של כלכלה חופשית כמעט לחלוטין והפחד מכוחם של מתעשרים-חדשים (למשל פרשת מעצרו המתוקשר של ג'ק מא, בעלי עלי באבא, אחרי שהעז למתוח מה שהתפרש כביקורת קלה על השלטון), הובילו לכמה הגבלות על פלטפורמות סחר, שחלקן יתבטאו גם במכירות.

סינים. ShutterStock
בסין מתקיים חג קניות בכל חודש. עוד סיבה לירידת מרכזיותו של "יום הרווקים"/ShutterStock

בסין, כל חודש יש חג קניות

רז גל-אור (27) מייסד חברת המדיה Y-platform המפיקה ומנהלת תכני וידאו ומשווקת מוצרים בסין באמצעות משפיעני רשת מקומיים, אומר: "החמרת הרגולציות על ידי הממשל הסיני לצד האטה בכלכלה ודפוסי הצרכנות של האזרח הסיני הממוצע בשנה האחרונה, הוביל להבנה אצל הקמעונאים שיש ל'חשב מסלול מחדש' וללכת הרבה יותר לקראת הצרכן".

כיצד זה בא לידי ביטוי? "המבצעים וההנחות החלו השנה כבר ב- 20 לאוקטובר, ונפתחה אפשרות מוקדמת לרכוש מוצרים במחירים טובים הרבה לפני ה-11 בנובמבר וגם לצרוך אותם לפני במודל פריסייל.

"כדי שהצרכנים לא יצטרכו להישאר ערים עד מאוחר, יום הרווקים הסיני נפתח השנה ארבע שעות מוקדם יותר (בעבר אנשים היום ערים עד 3-4 בבוקר כדי "לתפוס" את המבצעים הכי טובים)", מספר גל-אור, "הכלכלה הסינית חווה האטה מסוימת בעיקר בערים הפחות מפותחות, ולכן יכולת הצריכה ירדה משמעותית השנה וכך גם היקף המכירות הכללי ביום הרווקים".

"גם העובדה שבסין יש חג קניות כמעט מדי חודש, גורמת למחירים להיות פחות אטרקטיביים ביום הרווקים הסיני עצמו. מותגים רבים לא מציעים הנחות דרמטיות כיוון שלא משתלם להם לספק הנחות כל חודש מחדש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רז גל-אור. יח"צ,
רז גל-אור, מייסד Y-platform המפיקה ומנהלת תכני וידאו ומשווקת באמצעות משפיעני רשת/יח"צ

כדאי להיות משפיען רשת בסין

"בסין נעשה שימוש רב במשפיעני רשת להגדלת המכירות. חג הרווקים היא תקופת הפרסום והשיווק הכי גדולה בסין ומשפיעני רשת שותפים אקטיביים מאוד חודשים לפני המכירה. בתקופה הזאת משפיעני רשת מפרסמים הכי הרבה בממוצע לתקופות אחרות, עם כ-5-6 פרסומות בממוצע למשפיען רשת בחודש, כשבדרך כלל הממוצע הוא 2 בחודש".

"הפרסום בחג הרווקים דרך משפעיני רשת נעשה בשלושה אמצעים עיקריים: באמצעות תמונות, סרטוני ווידאו, ובלייב. כיום רוב הפרסום דרך משפיענים נעשה על ידי סרטוני ווידאו שמציגים את המוצר לעוקבים שלהם ומציעים הנחת ענק עם קישור לרכישת המוצר בתוך הסרטון".

"כדי להגדיל את יכולת הפרסום וההכנסות, משפיענים החלו לאחרונה להשתמש בפרסום 'לייב', אז הצרכן יכול לקנות בהנחה מוצרים דרך ערוץ הלייב של משפיען/ית הרשת. זה שוק הפרסום הצומח ביותר בסין כיום ומגיע למספרים מטורפים של היקפי מכירות. נכון לעכשיו 60% מהמכירות נעשות דרך וידאו ו-35% דרך ערוץ לייב בתקופת חג הרווקים. משפיעני רשת מרוויחים נתח מכל מכירה (בין 5-20%) באמצעות ערוץ הלייב".

יום מכירות אטרקטיבי לישראלים

"דווקא לצרכנים הישראליים, יום הרווקים הסיני מאוד אטרקטיבי. המחירים לצרכן הישראלי עדיין נחשבים מאוד זולים ובגלל שהישראלים לא יכולים 'להתחרות' על מבצעי סטרימינג בחלונות זמן קצרים בסין, אז יש גם את עניין הנוחות - לרכוש מוצרים לכל אורך שעות היום הזה ללא לחץ על שעה מסוימת".

"הרווח של סוחרים וחברות ישראליות שמוכרות בסין יגדל ככל שהם יכירו את מודל המכירות בסין ואת חגי הקניות השונים ויתכננו באילו מהם להשתתף בצורה מאסיבית יותר ובאילו פחות. הצרכן הסיני צורך המון מוצרים בינלאומיים והמכירות בענפי האופנה, הביוטי, והקוסמטיקה בעלייה חדה בצריכה בסין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully