וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים חדשים מראים כי מנכ"ל אנרון פעל בתום לב כשמכר מניות של החברה

סוכנויות הידיעות

9.2.2003 / 15:48

לפי "ניו יורק טיימס", רשומות חשבונאיות אישיות וראיונות עם יועציו הפיננסים של קנת ליי מצביעים על כך שהוא אכן עמד מאחורי המלצתו לעובדי החברה באוגוסט 2001 לקנות מניות של אנרון



האם ייתכן כי קנת ליי, המנכ"ל לשעבר של אנרון, פעל בתום לב כשמכר מניות של החברה בתקופה בה עודד את עובדי חברת הסחר באנרגיה לרכוש מניות של החברה?



מסמכים חדשים שלא נחשפו עד כה, הכוללים רשומות אישיות על פעולת סחר וחשבונאות, וראיונות שנערכו עם יועציו הפיננסים של ליי, מראים כי מנכ"ל אנרון פעל בתום לב כשמכר מניות של החברה, והאמין ביכולתה של אנרון להתגבר על הקשיים בהם היתה נתונה ממש עד לרגע קריסתה. כך עולה מדיווח של "ניו יורק טיימס".



המסמכים, שרבים מהם סופקו על ידי אנשים שאוהדים את ליי, הפכו את האישומים נגד המנכ"ל לשעבר לפחות חד משמעיים, והעלו ספקות באשר לאמיתות החשדות לסחר לפי מידע פנים. מהפרטים שנחשפו עולה כי ליי ניהל את ענייניו הפיננסים האישיים באופן דומה לצורה בה ניהל את אנרון - מתוך הנחה כי לא צפויה קריסה. יתרה מזאת, מהמסמכים עולה כי ליי עשה רבות כדי להמשיך להחזיק במניות אנרון, גם כאשר היה ברור כי החברה נמצאת על סף פשיטת רגל.



הן ליי והן אנרון מימנו עסקות והשקעות באמצעות מניות אנרון, תוך הכנסת סעיפים לפיהם על מחיר המניה להישאר מעל לרמות קבועות מראש. כאשר המניה נפלה מתחת לרמות אלה, ענייניו הפיננסים של ליי, כמו גם מצבה הפיננסי של החברה, החלו להידרדר.



בהלוואות שנטל ליי, שימשו מניות אנרון כערבון, ומהמסמכים עולה כי גם כאשר נפל מחיר מניית החברה, העדיף ליי לדחות את מכירת המניות, ולמכור השקעות אחרות שהיו לו או לעשות שימוש בכסף מזומן שהיה ברשותו כערבון. יתרה מזאת, כאשר יועצו הפיננסי של ליי אמר לו כי מחיר המניה נמוך מדי, הפסיק המנכ"ל את המכירה של החזקותיו בחברה.



בסיכומו של דבר, נראה כי מהמסמכים עולה כי ליי אכן עמד מאחורי דבריו לעובדי החברה באוגוסט 2001, לפיהם טוב יעשו אם ירכשו מניות של אנרון, היות שהאמין כי מחיר המניה אינו יכול לרדת עוד.



מומחים העריכו כי למרות שהמסמכים החדשים עשויים לסייע לליי במאבק נגד אישומים פליליים, אין כל ודאות כי יסייעו לו נגד תביעות אזרחיות. ליי מתמודד עם תביעות שהוגשו נגדו על ידי בעלי מניות ונושים של אנרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully