וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת לגליזציה: הממשלה תקים תאגיד לקנאביס?

עודכן לאחרונה: 12.11.2021 / 13:29

פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל למשרד הבריאות: "משרד הבריאות עמוס בפעילות ולא היה לו קשב לתחום הקנאביס הרפואי. יכול להיות שיש צורך בהקמת תאגיד ממשלתי לתחום, ובמיוחד אם הולכים על כיוון של לגליזציה"

תאגיד חדש לקראת לגליזציה של קנאביס - ולא רק לצרכים רפואיים? פרופ' איתמר גרוטו, אחד המוכרים שבין ראשי משרד הבריאות בעת התפרצות הקורונה, קורא לבחון הקמת תאגיד ממשלתי לקנאביס רפואי.

"יכול להיות שיש צורך בהקמת תאגיד ממשלתי לתחום הקנאביס הרפואי" אומר גרוטו "שירכז בתוכו את מלוא הסמכויות הנדרשות לו מכלל המשרדים השונים העוסקים בתחום, בהם גם משרד הבריאות. ובמיוחד אם הולכים על כיוון של לגליזציה".

לטענת גרוטו, המשמש כיום כיו"ר התאגיד הממשלתי לפיקוח וטרינרי, "משרד הבריאות עמוס בפעילות רחבה ופשוט לא היה לו קשב לתחום הקנאביס הרפואי, ולא בגלל היעדר רצון". גרוטו אמר את הדברים במהלך ועידת הקנאביס שהוביל פורום תעשיות הקנאביס הרפואי בהתאחדות התעשיינים.

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות 14 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
פרופ' גרוטו והמסכה (הקודמת). הבעיה לדעתו היא שבשרד הבריאות פשוט לא פנויים מספיק כדי להתעמק בסוגיה/ראובן קסטרו

עימות בין מטופלים לרוקחים

גרוטו אמר עוד בוועידה, כי לראייתו היה צורך בשיח הדוק יותר עם מטופלי הקנאביס הרפואי. "ניסיתי לייצר שיח לעיתים קרובות יותר עם המטופלים אך ללא הצלחה" אמר גרוטו, "וחבל שהוא הגיע לבג"ץ. חשוב שמשרד הבריאות יגיע להבנות עם הצרכים של המטופלים".

גרוטו מתכוון לבג"ץ מטופלי הקנאביס הרפואי שהוגש בסוף מרץ 2019 כנגד רפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, שיושמה לאחר הגשת הבג"ץ, וכן בצל הצעת החוק של ח"כ שרן השכל לרפורמה משלה בתחום.

במהלך הועידה גם התלקח עימות בין הרוקחים למטופלים בסוגיית מחיר הקנאביס הרפואי. דנה בר און, מנכ"לית עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי: "אנו לא יכולים להרשות לעצמנו את רכישת התרופה, כשבתי המרקחת לוקחים עמלה של 30%. לרוקחים יש אינטרס למכור לפני שייגמר במלאי ולפני שייגמר התוקף".

דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים השיב: "שקר. הצענו מספר מנגנונים להפחתת המחיר. צריך לזכור שאנחנו בעיצומה של רפורמה ועד סוף השנה נהיה עם 100-150 בתי מרקחת המנפיקים קנאביס רפואי. יש קשיים ויש טעויות אבל בסוף מי שעומד אל מול המטופל הם הרוקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully