וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: "הרפורמה במס תלחץ לפיחות השקל בטווח הארוך"; הדולר עלה קלות ל-4.87 שקלים במסגרת האופציות

ליאור כגן

9.2.2003 / 17:21

בנק ישראל: הרפורמה מגדילה אטרקטיוויות ההשקעה בחו"ל ותחריף התנודתיות בטווח הקצר; מיטב: המסחר בשקל יושפע מהתקציב ולא מהמלחמה בעיראק;



השקל נסחר היום בטווח מחירים של 4.865-4.88 שקלים במסגרת האופציות הדולריות. בסיום המסחר שיקפו האופציות שער של 4.87 שקלים - עלייה קלה לעומת שערו היציג של הדולר שנקבע ביום שישי על 4.868 שקלים. ביום שישי התנהל מסחר רגוע בשוק המט"ח, זאת לאחר שבוע מסחר סוער במהלכו טיפס הדולר עד לרמה של 4.91 שקלים במהלך המסחר.



בסקירה על ההתפתחויות הכלכליות במשק שמפרסם היום בנק ישראל מעריכים כלכלני הבנק כי הגדלת האטרקטיוויות של ההשקעה בחו"ל בעקבות הרפורמה במס "תלחץ לפיחות השקל בטווח הארוך, דבר שעלול להחריף את תנודות שער החליפין בטווחים הקצרים".



הסוחרים בשוק המט"ח מציינים כי ההתפתחויות ביחס למלחמה בעיראק ימשיכו להשפיע על כיוון המסחר בדולר. אולם בבית ההשקעות מיטב מעריכים כי המפתח לעתיד יחסי הכוחות בין השקל לדולר טמון בנושא הגירעון בתקציב ולא בנושא העיראקי. "המלחמה המממשת ובאה בעיראק עשויה אמנם להביא לפיחות השקל בטווח הקצר, אבל פיחות כזה ייוותר זמני ונקודתי אלא אם ישראל תמצא עצמה מסובכת במלחמה באופן ממשי", מעריכים כלכלני מיטב.



"לעומת זאת, מלחמה כזו, אם תהיה קצרה ומוצלחת מבחינתה של ארה"ב, הרי שתפעל, יחד עם הערבויות, להתחזקות של ממש בשער השקל. לשאלה באיזו מידה הממשלה תהיה מסוגלת לבצע את המהלך של קיצוץ בתקציב ומהר יש חשיבות והשפעה גבוהה", מעריכים במיטב. להערכתם, הדולר ייסחר בטווח של 4.8-4.9 שקלים עם פוטנציאל להתחזקות זמנית במקרה של עימות בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully