וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הגדול בישראל ממשיך להרוויח מיליארדים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 8:39

דוחות הרבעון השלישי מצביעים על רווח נקי של 1.2 מיליארד שקל לבנק הפועלים, מדובר בגידול משמעותי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שעמד בצל ההאטה בשל הקורונה. הבנק יחלק דיבידנדים בהיקף של 862 מיליון שקל

בין שלל הנתונים המצביעים על פריחה במשק הישראלי, מפרסם בנק הפועלים את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2021.

הבנק מסכם את הרבעון עם רווח נקי של 1.2 מיליארד שקל ותשואה להון של 11.8%. עוד עולה מהדוחות כי:

• בהתאם לאסטרטגיה שאימץ הבנק, תיק האשראי צמח ברבעון בשיעור של 3.6% תוך גידול בכל תחומי הפעילות והשלים בכך צמיחה של 11.1% מתחילת השנה.

• ברבעון נרשמה עלייה בסך ההכנסות הנובעת מצמיחה בפעילות הליבה של הבנק.

• הבנק השלים לאחרונה גיוס הון רובד 2 מסוג אג"ח COCO ירוק בהיקף של מיליארד דולר, הגיוס הגדול ביותר של גוף פיננסי ישראלי בחו"ל.

• דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בהיקף של 862 מיליון שקל לבעלי המניות.

דב קוטלר. גדי דגון,
מנכ"ל "הפועלים", דב קוטלר. מסכם רבעון מצוין לבנק/גדי דגון

רבעון ירוק, ביותר ממובן אחד

נוסף על הפן המספרי, חושפים הדוחות גם כמה מההתפתחויות האחרונות בבנק הגדול בישראל:

• הנפקת אג"ח COCO ירוק: על רקע המשך מגמת הצמיחה המואצת של הבנק ומתוך רצון לגוון את בסיס המשקיעים ולייצר אופטימיזציה במבנה ההון, הבנק השלים הנפקה פרטית בינלאומית של כתבי התחייבות נדחים המירים מסוג COCO בהיקף של מיליארד דולר. ההנפקה זכתה לביקושים עודפים בהיקף של למעלה מ-2.6 מיליארד דולר, והשתתפו בה משקיעים מוסדיים מארה"ב, האיחוד האירופי, בריטניה ואסיה כדוגמתEmirates NBD Asset Management האמירתי שהשתתף בהנפקה.

אגרות החוב הונפקו לתקופה מקסימלית של 10.25 שנים ובריבית שנתית של 3.255% (כאשר לבנק עומדת האפשרות לבצע פדיון מוקדם מלא החל מ-5 שנים ממועד הנפקתם) והן מסוג COCO ירוק (Green Bond), אשר הונפקו בהתאם לעקרונות הבינלאומיים למכשיר מסוג זה של ארגון ה-ICMA (International Capital Market Association). בכוונת הבנק להשתמש בסכום השווה לתמורת ההנפקה לטובת מימון של פרויקטים ירוקים ידידותיים לסביבה בתחומים של אנרגיות מתחדשות, תחבורה ירוקה, בנייה ירוקה, מחזור פסולת והתייעלות אנרגטית.

• המשלחת העסקית לאיחוד האמירויות: במהלך חודש אוקטובר הוביל הבנק ביחד עם מכון הייצוא משלחת עסקית בכירה לאיחוד האמירויות וזאת במטרה להנגיש שווקים והזדמנויות עסקיות חדשות עבור לקוחותיו. המשלחת, אשר כללה מעל ל-200 אנשי עסקים מובילים מתחומי הטק והכלכלה בישראל, לצד בכירי הבנק, השתתפה בכנס עסקי ראשון מסוגו באבו דאבי. הכנס כלל מפגשים עם אנשי ממשל ובכירים בתעשיית התעשייה המקומית במטרה לחזק ולמנף את הקשרים הראשונים שנוצרו כבר במשלחת הקודמת לאיחוד האמירויות ולתרום לפיתוח וקידום העסקים וביסוסם בשווקים.

• מינוי דירקטורים: באסיפת בעלי המניות שהתקיימה באוקטובר 2021, אושר מינויים של ראובן קרופיק ושל יואל מינץ לכהונה כדירקטורים חיצוניים בבנק לפי הוראה 301 לתקופה של שלוש שנים, וכן אושר מינויה של רונית שוורץ לכהונה כדירקטורית אחרת (שאינה חיצונית) לתקופה של שלוש שנים. המינויים כפופים לאישור בנק ישראל.

• השקת תוכנית ההטבות Poalim Wonder: מתוך רצון לחזק את הקשר בין הבנק ללקוחותיו ולאור שיתוף הפעולה עם כלל חברות כרטיסי האשראי, הבנק השיק תוכנית הטבות חדשה ללקוחות המחזיקים בכרטיס אשראי בנקאי, אשר תחליף את תוכניות ההטבות הקיימות כיום אשר מוצעות על ידי המתפעלות, ותכלול עשרות הטבות אטרקטיביות ובלעדיות בתחומי צרכנות, פנאי, תרבות, קולינריה ותיירות.

• מעורבות פעילה בקהילה: לצד פעילותו העסקית רואה עצמו הבנק מחויב לקידום החברה והקהילה בישראל ופועל לשוויון הזדמנויות וצמצום פערים. מתוך תפיסה זו, קרן "פועלים בקהילה" במרכז לבנקאות חברתית פועלת לחיזוק התעסוקה, ההשכלה והחוסן הכלכלי בקרב מאות אלפי אנשים ילדים ונוער מכל חלקי הארץ.

טל אוחנה, ראובן קרופיק. אשר אזולאי,
ראובן קרופיק, יו"ר "הפועלים", עם טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם. מקדמים יחדיו מיזם תעסוקה לתושבי העיר/אשר אזולאי

ירידי תעסוקה בפריפריה

עוד מעדכן הבנק כי בחודשים האחרונים יזם ותמך בירידי תעסוקה ותוכניות הכשרה לדורשי עבודה בהשקעה של מיליוני שקלים. בתוך כך, הושק מיזם "ירוחם תשעשרה-פועלים בשבילך" השלישי במספר, המצטרף למיזמי התעסוקה שהוקמו בצפת ובאופקים בתמיכת הבנק יחד עם היזמת החברתית חנה רדו.

בנוסף, המרכז המשיך לתמוך במהלכי התרמה עבור אוכלוסיות מגוונות וצעירים עם צרכים מיוחדים המשתלבים בשירות בצה"ל ובשוק התעסוקה.

כן מצהיר הבנק על מה שהוא מכנה: "חזון הבנק", שעיקרו ,על פי ההודעה: "מחויבות לצמיחה באמצעות בנקאות מתחדשת והוגנת ללקוחותינו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully