וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק אהרונוביץ' מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת "מקורות"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 14:37

אהרונוביץ' נכנס לתפקידו לאחר אישור שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה והמים קארין אלהרר, ולאחר אישור מוקדם מצד הוועדה למינוי בכירים לשירות הציבורי ברשות החברות הממשלתיות

ניצב (דימ.) יצחק אהרונוביץ' נכנס הבוקר (ב') רשמית לתפקידו יו"ר דירקטוריון חברת "מקורות". אהרונוביץ' נכנס לתפקידו לאחר אישור שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה והמים קארין אלהרר, ולאחר אישור מוקדם מצד הוועדה למינוי בכירים לשירות הציבורי ברשות החברות הממשלתיות.

אהרונוביץ' כיהן בעבר כחבר כנסת, ושימש בין 2005 ל-2011 כשר לביטחון פנים, וקודם לכן כשר התיירות וחבר הקבינט הביטחוני-מדיני. טרם כניסתו ל"מקורות" שימש כיו"ר דירקטוריון תע"ש ומנכ"ל חברת התחבורה הציבורית "דן". בעברו המשטרתי שימש כסמפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז הדרום, מפקד מחוז יהודה ושומרון וכמפקד מג"ב. אהרונוביץ' יחליף את היו"ר היוצא מרדכי מרדכי, שכיהן בתפקיד יו"ר דירקטוריון "מקורות" בכשבע השנים האחרונות.

יור תעש מערכות, יצחק אהרונוביץ, 29 בינואר 2018. תעש מערכות, מערכת וואלה! NEWS
יצחק אהרונוביץ/מערכת וואלה! NEWS, תעש מערכות

"מקורות" היא חברת המים הלאומית של מדינת ישראל, והיא רשומה בבורסה לני"ע בתל אביב בעקבות הנפקת אג"ח שהושלמה ב-2019. החברה בבעלות מלאה של המדינה, מעסיקה כ-2,200 עובדים, מנהלת תקציב פיתוח שנתי בהיקף של עד לכשני מיליארד שקל, והיא אחראית לאספקה של כ-70% מצריכת המים במדינה וכ-85% מצריכת המים של משקי הבית, כמו גם לממלכת ירדן ותושבי הרש"פ. בימים אלו משלימה החברה את הקמת מערכת ההולכה החמישית לירושלים, והיא פועלת להרחבת תפוקת מתקני ההתפלה בצפון ובדרום, בצד חיבור בקעת הירדן והעמקים. בשנה האחרונה הקימה החברה יחידת חדשנות והיא חברת התשתיות הישראלית הראשונה שחתמה על הסכמי פיתוח ושיתוף פעולה עם ממלכת בחריין, פועל יותר של גיבוש "הסכמי אברהם".

עם כניסתו לתפקיד ציין אהרונוביץ' ש"נכנסתי למקורות בתקופה מאתגרת, בה נדרשת הרחבה של הולכה ואספקת המים תוך שמירה על יכולתה של המדינה לקיים עצמה בשגרה וחירום. משבר האקלים מחייב אותנו לתכלל היטב את השימוש במשאבי הטבע, ולאפשר לתושבי המדינה לקבל מים באיכות גבוהה ובמחיר שווה לכל נפש. משק המים טרם התייצב ביחס לממשקי העבודה הרוחביים שלו מול כלל גופי הממשלה, וניהול מדויק יותר יאפשר ביטול מכסות והקצבות מים לצד אפשרות להוזלה של התעריף".

  • עוד באותו נושא:
  • מקורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully