וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ירושלים והפניקס יקימו יחד חברת בת בתחום האשראי הצרכני

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 14:16

בנק ירושלים וחברת הביטוח הפניקס חתמו על הסכם להקמת חברה בשליטת בנק ירושלים, שפעילותה תתמקד באשראי צרכני. מדובר במהלך ראשון מסוגו בישראל היוצר חיבור של יכולת החיתום הקמעונאית של הבנק עם היכולות הפיננסיות של הפניקס לטובת הצרכן הישראלי

במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין הגורמים, בנק ירושלים יקצה לחברות מקבוצת הפניקס 20% ממניות החברה הבת תמורת הזרמת הון לתוך החברה הבת לפי שווי של 350 מיליון שקל.

גיל טופז מנכ"ל בנק ירושלים: "אנחנו שמחים על שיתוף פעולה חדשני ופורץ דרך עם הפניקס במסגרתו תוקם חברת בת בתחום האשראי הצרכני. בנק ירושלים מוכיח שוב יצירתיות, חדשנות ונכונות לפעול בשיתוף פעולה באופן שבו בנקים אחרים בישראל אינם פועלים".

פעילות הבנק בתחום האשראי הצרכני דרך החברה הבת תתרחב ותגוון על ידי הגדלת תיק האשראי הצרכני, בניית מהלכי דיגיטציה של מכירת האשראי ללקוחות קיימים וחדשים, ושיתופי פעולה עם מלווים חוץ בנקאיים. בנוסף, החברה תרכוש תיקי אשראי ולקוחות במטרה לגוון את תיק האשראי ולמנף את פעילותה בתחום.

גיל טופז מנכ"ל בנק ירושלים. שריה דאימנט,
גיל טופז, מנכ"ל בנק ירושלים/שריה דאימנט

מימוש הפוטנציאל הטמון בשוק

טופז: "מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין בנק לבין חברת ביטוח בישראל בתחום האשראי הצרכני, מהלך שמפגיש בין הצורך של הגופים המוסדיים באפיק השקעה בסיכון נמוך יחסית והצורך של הבנק בהון נוסף להרחבת הפעילות באשראי. החיבור האסטרטגי עם הפניקס מרחיב משמעותית את מקורות ההון הזמינים לבנק ירושלים להרחבת הפעילות העסקית בתחום האשראי ומאפשר לבנק כניסה לתחומי פעילות חדשים".

"בבנק שלושה קווי פעילות אשראי מרכזיים: משכנתאות, אשראי צרכני וליווי בנייה. המהלך נועד לגייס הון במטרה לשפר את הגיוון העסקי כחלק מרכזי באסטרטגיית הבנק במסגרת התוכנית הרב שנתית החלטנו על המשך צמיחה מדודה בתיק האשראי הצרכני ועל הכנסת משקיע לפעילות זו במטרה לאפשר צמיחה נוספת תוך ניהול סיכונים מוקפד, ולממש את הפוטנציאל הטמון בשוק. התועלות המיידיות של המהלך עבור בנק ירושלים הן הגדלת ההון הזמין, גיוון תיק האשראי, פיתוח קווי העסקים וחיזוק מוניטין הבנק דרך הבעת אמון במודל העסקי. אני מודה לצוות הפניקס בהובלת חגי שרייבר, דבורה מרגובסקי ואלכס שכטר".

שיתוף הפעולה מפגיש בין צרכים

חגי שרייבר, מנהל ההשקעות הראשי בקבוצת הפניקס הוסיף: "שיתוף הפעולה עם בנק ירושלים בבניית פלטפורמה ייחודית בתחום האשראי הצרכני מהווה נדבך נוסף באסטרטגיה של הפניקס להרחיב את יכולותיה בתחום זה בארץ ובחו"ל לטובת עמיתיה ולטובת הנוסטרו. אני רוצה להודות לגיל טופז ומשה עומר מבנק ירושלים שהשכילו להוציא את המהלך החדשני אל הפועל".

על פי הערכות בנק ירושלים בסיס ההון בבנק יגדל בכ-76 מיליון שקל כתוצאה מההון שיוזרם לתוך החברה. הגדלת ההון ממקור חיצוני תאפשר לבנק להפנות הון ומשאבים למימוש הזדמנויות צמיחה באשראי, ולהמשך פיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully