וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילו שאדם זר נקבר בחלקה שרכשה האם. חברה קדישא תשלם?

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 10:08

תושבת נהריה רכשה בשנת 2000 חלקת קבר צמודה לבעלה המנוח. כשהלכה לעולמה, גילו ילדיה לתדהמתם כי אדם אחר כבר קבור בחלקה שנרכשה. מה פסק בית המשפט?

לאחר פטירת בעלה בשנת 2000, רכשה תושבת נהריה, אם לשניים, שתי חלקות קבר צמודות - האחת למנוח והשנייה עבורה, למועד בו תלך גם היא לעולמה - ותוכל להיקבר לצד בעלה. בשנת 2019 נפטרה הרוכשת, ולמחרת היום הייתה אמורה להיקבר בחלקה שרכשה בבית העלמין הישן בנהריה.

אלא שכן אירעה תקלה קשה, שהגיעה עד לפתחו של בית המשפט. לטענת התובעים, שהסתייעו בעורכי הדין יובל אדלר ועדי ערמן ממשרד בן-ארי, פיש, סבן ושות', בבוקר ההלוויה התקשר נציג מחברה קדישא והודיע להם כי חלקת הקבר כבר נחפרה ומוכנה לקבורה. בדיעבד, התברר להם כי נחפרה חלקת קבר אחרת, כיוון שבחלקה המקורית קבור אדם אחר, שזהותו כלל אינה ידועה. לפיכך, נאלצו האחים לדחות את מועד ההלוויה.

חלקת קבר. ShutterStock
רכשה קבר לצד בעלה המנוח - וכשנפטרה, גילו בניה כי החלקה "נתפסה"/ShutterStock

לא לצד המנוח אלא מעליו

בשלב זה, כך נטען, הציעו נציגי חברה קדישא לאחים לקבור את אמם מעל אביהם, תוך שהוסבר להם שזוהי הדרך היחידה בה תוכל המנוחה להיקבר בסמיכות למנוח, וללא עיכוב נוסף, על זה שכבר נגרם. בלית ברירה, וכדי לא לדחות את ההלוויה, נאלצו האחים להסכים להצעה.

האחים, כאמור, טענו בתביעה לרשלנות של חברה קדישא. החברה טענה בכתב ההגנה, כי קבורת האדם האלמוני בחלקת הקבר של האם נעשתה שלא בידיעתה ואף הוגשה בעניין תלונה למשטרה, אולם לאחר מעשה היא כבר לא יכלה למנוע את הקבורה. לדברי חברה קדישא, מדובר במקרה יחיד שאירע בבית העלמין בנהריה.

לאחר שהתיק נדון, הציע בית המשפט לחברה קדישא לפצות את האחים ב-100 אלף שקל בתוספת 20,000 שקל הוצאות משפט. שני הצדדים קיבלו את ההצעה וניתן לה מעמד של פסק דין.

  • עוד באותו נושא:
  • קבר
  • תביעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully