וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופלי הקנאביס הרפואי: "בג"ץ הפקיר אותנו"

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 13:33

מכה למטופלי הקנאביס בבג"ץ: צו הביניים שהוצא במסגרת עתירת המטופלים, השומר על תנאיהם כפי שהיו טרום הרפורמה, עד להכרעה בה, נמחק. המטופלים טוענים שהופקרו. בתעשיית הקנאביס, לעומת זאת, נושמים לרווחה

זעם ותסכול בקרב קהילת מטופלי הקנאביס הרפואי היום עם החלטת בג"ץ לדחות את טענות עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי נגד משרד הבריאות בגין הרפורמה שביצע האחרון בתחום.

עיקר טענות העמותה נסבו סביב שינוי אופי הטיפול ושיבוש הרצף הטיפולי שנגרמו למטופלים בעקבות יישום רפורמת הקנאביס הרפואי, לצד האמרת מחיר מוצרי התחום במאות אחוזים המקשה על רכישתם באופן השוטף הנדרש להם.

הכרעת בית המשפט העליון התמקדה בעיקר בסוגיית הצורך בפיקוח מחירים לתחום. בהרכב של 3 שופטים, שהסכימו עם החלטת השופטת ענת ברון, הוחלט לדחות את כלל הטענות שהועלו בעתירת מטופלי הקנאביס הרפואי.

השופטת ענת ברון. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
השופטת ענת ברון: "יתכן שבעתיד תינתן החלטה שונה בנושא"/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

הבנה למטופלים, אך אין עילה להתערבות בג"ץ

"ייתכן שבעקבות הכרעה זו ובשל ביטול צו הביניים" כתבה השופטת ברון בהכרעה "מקצת ממטופלי הקנאביס הרפואי עלולים לשאת כעת בעלות גבוהה יותר עבור מוצרי הקנאביס שבהם הם מטופלים.

למרות שהפגיעה מתמקדת בפן הכלכלי ולא בטיב הטיפולי, אינני מקלה ראש בה. עם זאת מדובר בפגיעה שהיא בבחינת פועל יוצא של הנעת הרפורמה - שנועדה להיטיב עם את שוק הקנאביס הרפואי ומוצריו, ובכלל זה להיטיב עם מטופלי הקנאביס הרפואי ולהתמודד עם קצב הצמיחה שחווה שוק זה.

רובם המכריע של המטופלים כיום מחזיקים ברישיונות שהוצאו בהתאם לרפורמה. זו לא נועדה להכביד ולהקשות על המטופלים אלא ההפך הוא הנכון.

עליית המחיר לכשעצמה אינה מקימה עילה להתערבות מצידנו להורות למדינה להטיל חובת פיקוח על מחירי הקנאביס הרפואי.

עניין זה עדיין מצוי בבחינה עיתית ובמעקב של המדינה, ובהתאם לשינויים שיחולו בשוק, ככל שיחולו, ייתכן שבעתיד תינתן החלטה שונה בנושא. דלתו של בית המשפט נותרת פתוחה לדיון בהליכים המתאימים, ככל שיהיה בכך צורך".

דנה בר און, נלחמת להמשיך לקבל 180 גר' קנביס רפואי. באדיבות המצולמים
דנה בר און, יו"ר עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי: "חלק נכבד ממטופלי הקנאביס הרפואי יישאר ללא תרופה"/באדיבות המצולמים

המטופלים חשים מופקרים, בחברות הקנאביס מצפים לרווחים

מטופלי הקנאביס הרפואי קיבלו את החלטת בג"ץ בזעם ובתסכול. דנה בר און, יו"ר עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי, שהגישה את הבג"ץ, אמרה ל'וואלה! כסף', כי "אנו מרגישים שבג"ץ הפקיר אותנו. משמעות ההחלטה בפועל היא שחלק נכבד ממטופלי הקנאביס הרפואי יישאר ללא תרופה כבר החל מסוף החודש הקרוב.

בג"ץ היווה עבורנו את מפתן הצדק וקו ההגנה המוסרי שלנו. אבל לצערנו אנו נאלצים להמשיך במאבק, וכעת נלמד את פסק הדין ונבחן את צעדינו המשפטיים, אך עם זאת נתמקד בעתיד הקרוב בעיקר בחקיקה המתאימה ובדרישה מנבחרי הציבור שיעמדו בהבטחות שלהם כלפינו".

תעשיית הקנאביס הרפואי נושמת לרווחה עם ההכרעה, שכן היא אינה משבשת שוב את אופי פעילות שוק הקנאביס הרפואי המקומי, וצפויה להכפיל את ההכנסות ואף לשלש את הכנסותיה מכ-30 אלף מטופלים שייאלצו כעת להיכנס תחת הרפורמה של משרד הבריאות, לאחר שלא יתאפשר להם להמשיך ולרכוש את כמות מוצרי הקנאביס הרפואי שנקבעה להם טרום הרפורמה במחיר אחיד של 370 שקל, כפי שאפשר להם צו הביניים של הבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully