וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסור נייד ביתי: גוזמים בזמן סיאסטה ולא מתנצלים על הרעש

עודכן לאחרונה: 19.11.2021 / 11:23

ש.ונציה היבואנית הבלעדית של כלי הגינון STIHL, משיקה מסור חשמלי נטען המיועד לשימוש ביתי, לעבודה בגינה ולעבודות תחביב בעץ. בדקנו אותו בחצר בית פרטי ע"י אנשים שמעולם לא גזמו בעצמם, שאלנו גנן מקצועי על איכות הביצועים ובעיקר - לא התנצלנו בפני השכנים על הרעש

ש.ונציה המתמחה ביבוא שיווק והפצת ציוד וכלי גינון לחקלאות כבר למעלה מ-100 שנה, משווקת בלעדית בארץ את מוצרי הגינון של חברת STIHL הגרמנית.

היכרות רבת שנים עם אופי העבודה בגינה, הביאה את היצרנית הגרמנית של כלי הגינון מהמובילים בעולם, STIHL, לייצר מוצרים נוחים, מעוצבים ופשוטים לתפעול לכל משתמש, גם אם הוא לא מקצועי.

לאחרונה, אולי בהשפעת הקורונה, הצורך והרצון של אנשי הבית לטפח את החצר הפרטית בעצמם והתעניינותם הגוברת בכלים מתאימים, החלה החברה לייבא סדרות כלים נטענים חדשים המיועדים לאנשים פרטיים שלא עוסקים בתחום הגינון ורק מעוניינים לתחזק ולטפח את הצמחייה בזמנם הפנוי.

יצאנו לבדוק את המסור הנטען החדש לגינה של היצרנית הגרמנית STIHL מדגם GTA 26, המתאים לשימוש הביתי לתחזוקת הגינה הפרטית ולפעולות נגרות קטנות כתחביב.

STHIL. יח"צ חו"ל,
STHIL/יח"צ חו"ל

פרטים שמסר היצרן:

המסור הנטען של STIHL שקט ביותר, קל משקל (ללא הסוללה - 1.2 קילו, עם הסוללה - 1.45) ידידותי יעיל וחסכוני באנרגיה והוא ניתן לשימוש עם שמן Multioil Bio הידידותי לסביבה שאינו פוגע בצמחיה.

מדובר במוצר נח ופשוט להפעלה ולשימוש המתאים לגיזום עצים ושיחים, דילול ענפים, ולבנייה ונגרות בעץ. ה- GTA 26 מציע ביצועי חיתוך גבוהים ומרשימים, פעולה שקטה, ידית עם ציפוי גומי לאחיזה נוחה וארגונומיה מעולה והוא מגיע עם סוללת Lithium-ion דגם AS, הספק V 10.8 ייעודי לסדרה המתאים גם לכל שאר מוצרי הסדרה. כך ניתן לרכוש באופן חד פעמי סוללה, וליהנות ממנה גם בשימוש במוצרים נוספים.

STHIL. יח"צ חו"ל,
STHIL/יח"צ חו"ל

לדברי עמית שמר מנכ"ל ש.ונציה: "כלי הגינון הנטענים הם המבוקשים ביותר כיום בתחום הגינון הביתי, ההפעלה השקטה שלהם לצד הטענה פשוטה שאינה מצריכה התעסקות עם בנזין ו/או כבל חשמל וגודלם הקומפקטי, שאינו בא על חשבון ביצועים מושלמים הופכת אותם לאידיאלים לשימוש. העולם המקצועי למכשירי גיזום וגינון פונה למוצרים איכותיים, בעלי מאפיינים השומרים על איכות הסביבה".

"חברת STIHL שהינה, מהמובילות בעולם בתחומה, מובילה את הקו הירוק בהצלחה ומפתחת מוצרים, המאפשרים לגננים החובבים, נשים וגברים כאחד, ליהנות ממוצרים איכותיים, קלים להפעלה וירוקים", מסכם שמר.

כך זה ניראה: גיזום ביתי עם המסור הנטען של STIHL

הבדיקה

יש לציין כי החברה התעקשה לשלוח נציג לשם ההדגמה, לשאלתי האם כל רוכש מקבל הדגמה אישית הובהר לי כי באופן גורף וחד משמעי לעולם לא שולחים את המוצר לבית הלקוח או מאפשרים לו איסוף עצמי מבלי שפתחו בפניו את האריזה לפני המסירה והעבירו לו תדריך בטיחות ותחזוקה, הסבירו על תכולתה של הערכה ועל אופן השימוש בכלי - זאת לשם הבטיחות אליה הם מחוייבים.

ההקפדה על הבטיחות, כך על פי נציג החברה היבואנית, ש.ונציה, מהווה אבן יסוד לשיווק הכלים ואין בכוונתם "להקל" על הצרכן במובן הזה על מנת לשמור על בטיחותו ואני חייבת לשתף שזה די הרשים אותי.

הערכה המלאה שהגיע במארז קל, גמיש ונוח, נפתחה מולי ע"י נציג החברה שהיה אדיב, סובלני ובעל ידע מקיף. עם הפריסה, קיבלתי הסבר רחב על אופן האחיזה (תמייייד, גם היד הלא חזקה תאחוז בכלי בזמן העבודה על מנת למנוע תאונות), על החיבור של הבטרייה לכלי (רק לפני השימוש, ממש כמו אקדם טעון או פרוק), על לחצן הביטחון שמונע הפעלה בלתי רצויה או צפויה של הכלי, על השרשרת (שמחייבת שימון מעת לעת ורצוי לפני כל שימוש).

הכלי מתאים לשמאליים וימניים כאחד כאשר ידית האחיזה ומיקום לחצן הביטחון מותאמים לשניהם.

חשוב היה לי לבחון גיזום של ענפים סוררים שבכל גינה פרטית מקבלים חיים משל עצמם וגדלים לכל עבר. ילדים ובעלי חיים שמתרוצצים בגינה, עלולים להיפצע מהם.

מסתבר שענפים יציבים וחזקים, גם עם עובי הענף עולה על 8 ס"מ בבדיקה שלנו, נגזמים ללא קושי ובתוך שניות ספורות עם רעש פעולה סביר לחלוטין' אך ככל שהענף דק וגמיש יותר, מסוכן יותר לנסר אותו ואף רצוי שלא. גמישותו של ענף עשויה "להקפיץ" אותו בזמן הניסור וכך לפגוע במשתמש או לחילופין, גזימתו תצריך תמיכה של היד השנייה מה שמסכם את בטיחותינו.

מי שהתנסה במסור החשמלי הנייד, הביתי של STIHL הוא בעל הבית שמעולם לא גזם או ניסר בעצמו. את חוויית השימוש שלו בכלי הוא מסכם "רצוי שיהיה לי בבית, אני מניח שאשתמש בו בתדירות של אחת לחודש, לטובת גיזום ענפים שמניסיון של שנים קודמות, נוטים בחורף ליפול ולסכן את בני הבית או עוברי האורח במדרכה שמחוץ לגינה והחל האביב הם צומחים לכל עבר. יש לי כלב שמשוטט לו בחצר ולפני שבועיים הוא נפצע באוזנו מענף עוקצני שלא הצלחתי לגזום עם קאטר, הכלי הזה היה מאד עוזר לי במקרה הזה למשל".

עלה גם החשש מפני ילדים בבית וממש כמו כלי עבודה אחרים, יש לאחסן אותו הרחק מהישג ידם.

בהמשך, העברנו את הכלי לידיו של גנן מקצועי, שעוסק כבר עשרות שנים בתחום הגינון) ושאלנו אותו על המותג, על העוצמה ועל האיכות של המוצר ונענינו כי המותג ידוע באיכותו, הוא נוח לתפעול של תחזוקה קלה בלבד וקצת פחות נוח כשזה מגיע לשימון.

כאמור, שרשרת הניסור צריכה להישאר משומנת בעת השימוש והערכה מגיעה עם בקבוקון של שמן בדיוק למטרה זו, אבל במהלך השימוש לאורך זמן (למעלה משעה עבודה), נצטרך לעצור ולשמן כאשר בכלים מקצועיים ישנה מחסנית של שמן ששואבת בעצמה את השימון בעת הצורך.

הבטרייה, בטעינה מלאה, מספקת זמן עבודה רצוף של כחצי שעה. אבל החברה מתעקשת לציין שהיא מספיקה ל-80 ניסורים, הם לא מדברים בזמן וזאת בשל הסיבה (ההגיונית) כי לא עובדים עם הכלי בשימוש רצוף אלא עוברים מענף לענף ובמעברים, המכשיר לא בפעולה, ההדק לא נותר לחוץ מרגע סיום הגיזום של ענף ועד לתחילת הגיזום של הענף הבא. לפי כך, אם מדברים בזמנים, טעינה מלאה של הבטרייה עשויה להספיק גם לכ-3 שעות עבודה לא רצופה בגינה.

STHIL. יח"צ חו"ל,
STHIL/יח"צ חו"ל

לסיכום הבדיקה:

החברה מספקת אחריות ומתחייבת לתיקונים ולגבי המחיר קצת קשה להחליט אבל אם רכישה זו היא חד פעמית לשנים ואכן לבעל הבית יש נכונות לטפל ולתחזק את הגינה בעצמו, ייתכן והמסור החשמלי הנטען של STIHL יענה על צרכיו ויהיה שווה את התמורה בדיוק כמו מפוח לריכוז העלים הנושרים, מערכת השקיה אוטומטית, צינור ארוך שחוזר למקומו ומיכל דישון שנמצאים להבנתנו, בכל גינה פרטית מטופחת בנוסף לעבודות הגינון התקופתיות.

בעל הבית שניסה את המסור הנטען של STIHL ענה לשאלתנו אם היה רוכש כלי כזה לשימוש ביתי "האמת היא שלא חובה להחזיק כלי כזה בבית ואפשר להסתדר עם מגזמה ידנית אבל תמיד טוב שיש בבית, בערך כמו מקדחה, גם בה אני לא משתמש הרבה אבל לפעמים חשוב שיש אותה".

הגנן שבחן את הכלי אמר לסיכום: "החברה היצרנית נחשבת לאחת הטובות, הכלי הביתי שקט מאד יחסית לכללים מקצועיים, הוא קל משקל, פרקטי נוח לאחיזה ועשוי להספיק לחלוטין לעבודה ביתית בחצר הפרטית, רק תיקחו בחשבון שגיזום ענפים עבים מאד בקוטר הגדול משטח הפנים של שרשרת החיתוך, לא יתאפשר, ועם כל הרצון לטפח את הגינה בעצמכם, תצטרכו להזמין ביקור של גנן מקצועי עם כלים רציניים יותר".

מחיר מומלץ לצרכן: 1150 שקל. (הערכה כוללת: מסור GTA 26 סוללה AS 2 מטען AL 1 שמן Multioil Bio ותיק נשיאה). את מוצרי הגינון של חברת STIHL ניתן להשיג ב- https://www.svenezia.co.il/ ובנקודות המכירה בכל רחבי הארץ.

אודות ש. ונציה:
חברת ש. וונציה, הינה חברה וותיקה החוגגת בימים אלה 100 שנות פעילות, והיא המפיצה הבלעדית של כלי הגינון של STIHL. מוצרי החברה מופצים בעשרות נקודות שרות ומכירה בארץ ובאתר החברה. חברת ש.ונציה מעמידה לרשות נקודות השרות מערך רחב של חלפים מקוריים, הדרכות שרות ותמיכה טכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully