וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הראש בעננים: מי העיר הגבוהה בישראל?

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 11:56

על פי נתוני CTBHU, המועצה העולמית לגורדי שחקים ובניה אורבנית, נמצא כי תל אביב ורמת גן הן הערים הגבוהות בישראל, אלא שתל אביב עומדת לאבד את הבכורה: 6 מתוך 10 המגדלים שיקומו בשנים הקרובות, נבנים ברמת גן ובגבעתיים

6 מתוך 10 המגדלים הגבוהים בישראל בשנים הקרובות יהיו בערים רמת גן וגבעתיים. הנתון מעניין במבט לעתיד, כיוון שרמת גן וגבעתיים עוקפות את תל אביב, כשבוחנים לא רק את הבנייה הקיימת, אלא את המגדלים הגבוהים שיקומו כאן עד 2025.

9 מתוך 10 המגדלים הגבוהים בישראל הם חלק מקו הרקיע של שני עברי נתיבי איילון בין אזור הבורסה ברמת גן, ציר יגאל אלון והמע"ר הצפוני בתל אביב, כאשר שבעה מתוכם נמצאים דווקא בצד המזרחי, בערים גבעתיים ורמת גן ומגדל נוסף - מגדל שבעת הכוכבים של הכשרת היישוב, באזור ה-bbc בבני ברק.

מגדל TOHA. View Point ו-סיון פרג',
בקרוב מגדל TOHA2, לראשונה בישראל ייבנה "גורד שחקים" אמיתי/View Point ו-סיון פרג'

"גורד שחקים" - 300 מטר גובה ויותר

שניים מהמגדלים המרכזיים והגבוהים ביותר שנבנים בימים אלה שייכים לפרויקט EXCHANGE RAMAT GAN, פרויקט בעירוב שימושים של תעסוקה, מסחר ומגורים בכניסה לבורסה וסמוך למתחם עלית, אותו מקימות החברות אזורים ומגדל ביטוח.

שני המגדלים יתנשאו לגובה של 220 מטר. מגדל המגורים שיתאכלס ראשון ימנה 55 קומות. כמו כן לראשונה בישראל יבנו פה גורדי שחקים אמיתיים (על פי ההגדרה של ארגון ה-CTBHU העולמי) שהם מגדלים מעל 300 מטרים - מדובר במגדל הספירלה של עזריאלי בדרך נמיר ו-TOHA2 ברחוב תוצרת הארץ בתל אביב.

exchange ramat gan יזמים - אזורים ומגדל ביטוח. 3division,
exchange ramat gan יזמים - אזורים ומגדל ביטוח/3division

מתוך עשרת המגדלים הללו, שמונה נמצאים כיום בבניה מתקדמת ויאוכלסו כולם בשנתיים עד חמש שנים הקרובות. על פי היזמים הם עתידים לשנות את מרכז העסקים של גוש דן, להשפיע על מחירי הדירות הנמצאים בסמוך למרכזי התעסוקה, שיהפכו למבוקשות ואטרקטיביות יותר, בפרט כאשר בתקופה בה יתאכלסו תתחיל לפעול גם הרכבת הקלה על התוואי האדום, שיעבור בסמוך לרוב המגדלים החדשים.

פתרון לצפיפות האזורי הביקוש - מגדלים

הפורום הישראלי לגורדי שחקים ובנייה אורבנית (CTBUH ISRAEL) בחן גם את נתוני התחלות הבנייה לגובה של הלמ"ס. במסגרתו, נמצא כי בעשור האחרון נמצאת העיר רמת גן במקום החמישי בהתחלות בניה לגובה בישראל עם כ-4,000 התחלות בניה של דירות במגדלים גבוהים.

בפילוח נתונים שנתי, ה-CTBUH ISRAEL מצא כי ב-2021 תל אביב מובילה את התחלות הבנייה של מגדלים מעל 21 קומות עם 475 דירות. את המקום השני תופסת רמת גן עם 122 וראשון לציון שלישית עם 81 דירות במגדלים מעל 21 קומות.

האדריכל גיל שנהב, יו"ר הפורום הישראלי לגורדי שחקים ובנייה עירונית (ISRAEL-CTBUH) ציין כי "רשויות התכנון בישראל מבינות כי אזורי הביקוש הולכים ומצטופפים וזאת לאור מחסור בהתחלות בנייה מאסיביות וקרקעות פנויות. לכן כפתרון יעיל ונכון הן מקדמות את האפשרות למקסם את יכולות הבנייה על ידי הבנייה לגובה".

נתוני למ"ס. יח"צ,
נתוני למ"ס - המגדלים הגבוהים בישראל/יח"צ

"הביקושים הגבוהים ופער המחירים, תדלקו גם את ההיצע"

גיל גורביץ', סמנכ"ל השיווק של חברת אזורים המקימה בימים אלה את פרויקט EXCHANGE RAMAT GAN: "רמת גן הפכה בשנתיים האחרונות לאלטרנטיבה הטובה ביותר למגורים מחוץ לתל אביב בשל הקרבה המיידית שלה לאזורי העסקים, מוקדי הבילוי והפנאי המרכזיים. הביקושים הגבוהים למגורים בעיר ביחד עם פערי המחירים בין שתי הערים תדלקו גם את ההיצע והפכו את רמת גן לאחת הערים המובילות בהתחלות בניה באזורי הביקוש הבולטים בכלל ובגוש דן בפרט".

"הדרישה לדירות חדשות בלב אזורי הביקוש יחד עם מיעוט קשה בהתחלות בניה חדשות כבר תקופה ארוכה, מביאים את המתכננים והרשויות באופן טבעי לצופף יותר לגובה ולקדם בניית מגדלים חדשים בערוב שימושים, במתחם הבורסה ובכניסה המערבית של רמת גן וכן לאורך ציר הרכבת הקלה שעתידה להיות גורם משמעותי בשנים הקרובות בגוש דן ותעבור ברחוב ז'בוטינסקי מכיוון פתח תקווה לתוך תל אביב".

מגדלי ניו יורק. AP
קו הרקיע של ניו יורק: האם רמת גן הופכת למנהטן?/AP

מגדיר מחדש את חוקי המשחק

לדבריו של עודד סתר, סמנכ"ל מימון, השקעות ופיתוח עסקי בהכשרת הישוב: "מגדל שבעת הכוכבים המוקם בימים אלה בלב מתחם ה- BBC צפוי להיות הגבוה במתחם. התכנון, הבולטות והמיתוג שלו וכמובן גובהו מהווים מוקד משיכה לחברות רבות המגיעות להתעניין בהשכרת משרדים באזור התעסוקה המתחדש".

"בעשור האחרון, החל מהקמתם של מגדלי ב.ס.ר, מגדל צ'מפיון וביחד עם המגדלים החדשים שצפויים להתאכלס ולקום בקרוב, הופך מתחם ה-BBC לכזה שמגדיר מחדש את חוקי המשחק בתחום המשרדים בגוש דן", הוסיף סתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully