וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג חברות ההייטק שהכי טובות להורים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 13:59

משפחה או קריירה? עבור חלק מעובדי ההייטק השאלה הזאת כבר לא רלוונטית: חופשות לידה ארוכות לשני ההורים, מענק לידה, סיוע בבייביסיטר ואפילו עזרה בלימודים לילדים וייעוץ משפחתי להורים, אלה רק חלק מהתנאים שמעניקות חברות לעובדיהן. "דן אנד ברדסטריט" עם הרשימה המלאה

באחת הסצנות הזכורות מהסרט "ג'רי מגוואייר" מקשיבה רנה זלוונגר לטום קרוז, מתאר איך הציע נישואים לחברתו. הדיילת שמבחינה בנוסעת ממחלקת התיירים ומאזינה לשיחה שבוקעת ממושבי "הביזנס", מגיפה בפניה את הווילון בזעם, וזלוונגר קובעת בעצב, באזני הנוסעת שלצדה: "פעם זה היה רק האוכל, עכשיו אלה חיים טובים יותר".

ככל הנראה, את אותם דברים אפשר לומר גם על ענף ההייטק: כבר מזמן לא מדובר רק בשכר, אלא במכלול התנאים שמציע מקום העבודה והמעטפת שהוא מספק, לא רק בכסף או שווה כסף, אלא גם בייעוץ, שירותים ועוד, למשפחות העובדים.

מחקר חדש שערכה חברת דן אנד ברדסטריט, מגלה מי הן חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן להורים.

בבניית רשימת חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן להורים, נבחו ההטבות שהחברות מעניקות להורים, תוך כדי שמירה על work life balance. בין ההטבות ניתן למנות: בייביסיטר שחברות מימנו לעובדים, קייטנות לילדי ההורים, חופשת הורות בתשלום, מענקי אימוץ ועוד.

אבא מטייל עם עגלה. ShutterStock
וזמן לעבוד נשאר לכם? חלק מהתחרות בין החברות היא במשך חופשת הלידה למטפל "הראשי" (לרוב האם, אפילו בהייטק...) ולמטפל "המשני" (בדרך כלל האב)/ShutterStock

החברות הכי טובות למשפחה

Microsoft מעניקה חופשת לידה מורחבת הכוללת 5 שבועות נוספים בתשלום, מעבר ל-15 השבועות הנהוגים בישראל. כמו כן, החברה מעניקה לבן/בת הזוג חופשת הורות בת 6 שבועות בתשלום. בנוסף, מעניקה החברה מענק כספי לטיפול בילדים למשך 24 חודשים.

יתר על כן, עם תחילת תקופת הקורונה החברה אפשרה לעובדיה לקחת עד 12 שבועות על חשבון המעסיק כדי להתמודד טוב יותר עם השגרה החדשה, וכן העניקה חמישה ימי Wellbeing על חשבונה.

במשרדי החברה פועלים חדרי משחק לילדים, חדרי הנקה מאובזרים ומרווחים, חדרי החתלה וחדר שמשלב משחקיה לפעוטות עם עמדות עבודה להורים. כמו כן, החברה מציעה לעובדים שירותי סיוע בביצוע מטלות אישיות, על מנת לפנות להם זמן לטובת חייהם הפרטיים ומשפחתם.

בשנה האחרונה מיקרוסופט הקימה עבור עובדיה קהילת הורות וחינוך, שבמסגרתה עוברים המשתתפים הרצאות וסדנאות מיוחדות מטעם אנשי החינוך המובילים במדינה, נחשפים לגישות חינוכיות שונות, ולוקחים חלק בשיחות, דיונים ויוזמות חינוכיות, על מנת שיוכלו להרחיב את אופקיהם ולמצוא מענה לסוגיות הוריות.

חברת Salesforce מסבסדת טיפול בילדים ומעניקה החזר של 500$ בחודש. החברה מאריכה את חופשת ההורות ל-26 שבועות בתשלום לאימהות (או למטפל הראשי) ו-12 שבועות לאבות (או למטפל המשני). בנוסף, החברה מסבסדת 36,000 שקל בשנה לטיפולי פוריות לכל עובד. כמו כן, עובדי החברה זכאים ל-24 ימי חופשה בשנה וליום נוסף ע"ח החברה שמוגדר Well-being Day ומטרתו לאפשר לעובדי החברה לבלות עם המשפחה. החברה משקיעה באירועי חברה למשפחות, קייטנות לילדים בחופשים ומתנות לכיתה א'.

Wix שומרת לעובדיה על ההטבות בזמן חופשת הלידה (עד 26 שבועות), בין ההטבות: תוכניות סלולרי, סיבוס, ליסינג וכו' וכן מציעה חוגי חוגי כושר ייעודיים בחינם דרך חוגי ה-Wix Fit.

השנה החברה השיקה קבוצת newborn להורים טריים המציעה פעילויות שבועיות. בנוסף, החברה מציעה ביטוח רפואי לתינוקות. בין הפעילויות שהחברה מציעה לעובדיה לילדים ולמשפחות: קייטנות לילדי העובדים בפסח ובחופש הגדול, הפעלות למשפחות בחודש אוגוסט, פיקניקים למשפחות, סדנת תפירת תחפושות בפורים, מתנות ילדים ממותגות, אירועים והפעלות בחנוכה, אירועים לעולים לכיתה א' ועוד.

Service now מעניקה חופשת הורות של 12 שבועות לאבות (או בנות זוג, או בני זוג מאמצים או כל מודל הורות אחר) בשכר מלא. בנוסף, החברה מעניקה 5 שבועות נוספים בתשלום מלא על חופשת הלידה שמעניקה המדינה. וכן, החברה מספקת מענקי אימוץ ופונדקאות.

החברה מממנת ביטוח רפואי פרטי מקיף לכל עובדי החברה, לבני/ות זוגם וילדיהם עד גיל 21 ובנוסף מממנת ביטוח חיים לכל העובדים במימון מלא. לכל עובדי החברה ולבני משפחתם מדרגה ראשונה, החברה מספקת מנוי לשירות ייעוץ וטיפול במגוון נושאים הקשורים לרווחה נפשית, הורות, חינוך ועוד.

חברת IronSource מעניקה חופשת הורות בת שבועיים לאבות ולאחריה נותנת יום הורה קצר בשבוע. בנוסף, החברה מממנת מנוי ל Group hug - פלטפורמה שכוללת: סדנאות, קורסים וייעוציים (ייעוץ שינה, גמילה מחיתולים, ייעוץ התפתחותי, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, טיפול זוגי וכו').

החברה מקיימת קייטנות קיץ לילדים באוגוסט וכן נותנת מענה לצורכי ההורים, לדוגמא בחופשת חנוכה ע"י התאמות תוכן מרחוק ע"י פעילויות עם ילדים וכן ע"י שוברים לאטרקציות יחד עם ההורים.

חברת Intuit מציעה מגוון הטבות להורים, כגון: ביטוח רפואי פרטי לכל בני המשפחה, החזרים על טיפולי שיניים, חופשת לידה בתשלום לגברים ונשים, סבסוד בתהליכי פונדקאות ואימוץ, חופשת טיפול בילד, תמיכת באתגרי למידה, ימי חופש על חשבון החברה לטיפול בבני משפחה בבידוד ועוד.

אפרת שגב, סמנכ"לית דן אנד ברדסטריט. ניב קנטור,
אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט/ניב קנטור

אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט: "משבר הקורונה הדגיש ביתר חשיבות הצורך באיזון בין הבית לעבודה, וגרם לחברות להבין שהמענה לצרכי העובד צריך להיות מקיף ולכלול גם את הקרובים אליו.

הצורך בשימור העובדים, בפרט בתקופה בה הם הופכים להורים לילדים ומתמודדים עם אתגרים אישיים רבים, גרם לחברות להבין כי עליהן להיות חלק מהפתרון ולספק לעובדיהן גמישות ותמיכה לאורך מצבי החיים השונים, ע"מ לייצר סביבת עבודה שתעודד מחויבות לאורך זמן".

ב"פייבר" מברכים

צורית גולן, סמנכ"לית בכירה למשאבי אנוש בחברת Fyber: ""אנחנו שמים את העובדות והעובדים שלנו במקום הראשון. לייצר סביבת עבודה נוחה וחמה להורים היא עדיפות עבורנו, ואנחנו שמחים להיות אחת מחברות ההייטק הטובות ביותר בשוק עבור הורים.

התרבות המשפחתית אצלנו הופכת את המשרד לבית שני עבור האנשים שלנו, אליו גם הילדים מוזמנים - ובו הם מהווים חלק בלתי נפרד מההווי. אנחנו מבינים את החשיבות של גמישות מירבית בשעות ובמקום העבודה, יחד עם פעילויות מגוונות לילדים בכל הגילאים, ושמחים שהצלחנו לבנות סביבת עבודה נוחה וטובה במיוחד להורים שעובדים ב-Fyber".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully