וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקופים, אבל פחות: תנאים חדשים ומפתיעים לעובדי הניקיון

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 11:44

כבר לא לגמרי שקופים: נחתם הסכם קיבוצי כללי בענף הניקיון. לפי ההסכם, עליו חתמו איגוד האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות וארגון חברות הניקיון בישראל, העובדים בענף ישתכרו לפחות 22%-42% מעל שכר המינימום במשק

עובדי הניקיון מוגדרים לא אחת בתקשורת כ"שקופים". מהיום הם יהיו אולי מעט פחות שקופים, לאחר שאיגוד האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות וארגון חברות הניקיון בישראל, חתמו על הסכם קיבוצי כללי, שכולל בין היתר: עדכוני שכר, שי מוגדל לחג וסבסוד ארוחות לעובדים.

ההסכם יחול על כל המעסיקים בענף הניקיון בישראל החברים כיום בארגון חברות הניקיון או יצטרפו כחברים לארגון במהלך תוקפו של ההסכם. תוקף ההסכם מותנה במתן צו הרחבה ופרסומו ברשומות.

לפי ההסכם, עובד במשרה מלאה יהיה זכאי לשכר חודשי מינימלי של 6,552 שקל או 22% מעל שכר המינימום כפי שיתעדכן מעת לעת - לפי הגבוה מבין השניים. שכרו של עובד במשרה חלקית יחושב באופן יחסי לחלקיות משרתו.

עובד בשכר יהיה זכאי לתעריף שעתי מינימלי של 36 שקל או 22% מעל שכר המינימום במשק כפי שיתעדכן מעת לעת - לפי הגבוה מבין השניים. שכרו של עובד במשרה חלקית יחושב באופן יחסי לחלקיות משרתו.

עובד מקצועי (למשל מפעיל רכב לניקוי וטיאוט רחובות; מנקה חלונות מקצועי) במשרה מלאה יהיה זכאי לשכר חודשי מינימלי של 7,098 שקל או 32% מעל שכר המינימום במשק. עובד מקצועי בשכר יהיה זכאי לתעריף שעתי מינימלי של 39 שקל, או 32% מעל שכר המינימום השעתי.

מפקח ניקיון (ממונה ישיר על עובדי ניקיון אחרים) במשרה מלאה יהיה זכאי לשכר חודשי מינימלי של 7,644 שקל, או 42% מעל שכר המינימום. מפקח ניקיון בשכר יהיה זכאי לתעריף שעתי מינימלי של 42 שקל, או 42% מעל שכר המינימום השעתי.

כן נקבע שתוספת הוותק תשולם כחלק משכר המינימום הענפי, בשיעור של 2%, וזאת במקום התוספת הקיימת שנקבעה בשיעור מקסימלי של 46 אגורות לשעת עבודה.

הוסכם גם כי גובה השי לחג יעודכן ויעמוד על 250 שקל לעובד (לכל חג).

במקומות עבודה בהם עובדי מזמין השירות זכאים לסבסוד ארוחות, עובדי ניקיון המבצעים עבודתם בפועל באותו מקום עבודה - יהיו זכאים להסדר סבסוד ארוחות באותו האופן ובאותם סכומים ותנאים שמקבלים עובדי מזמין השירות, לרבות כרטיסים הניתנים לרכישת מזון.

הובהר גם כי צבירת ימי המחלה של העובד תהיה לפי הוותק במקום העבודה או אצל מזמין השירות או אצל המעסיק, לפי הגבוה מביניהם.

הסכם קיבוצי בענף הניקיון. אגף הדוברות בהסתדרות,
ראשי ההסתדרות, נציגי העובדים והמעסיקים בתחום הניקיון, במעמד חתימת ההסכם בבית ההסתדרות בתל אביב/אגף הדוברות בהסתדרות

בניהול המו"מ וגיבוש ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות יו"ר איגוד עובדי האבטחה הניקיון והטיפול הסיעודי יוסי ברבי, מ"מ יו"ר האיגוד ומנהל חטיבה ארצי עו"ד חגי הראל, סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג, ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר, עו"ד הילה גבר ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית. מטעם ארגון חברות הניקיון: יו"ר ארגון חברות הניקיון אבי מזרחי, מנכ"לית ארגון חברות הניקיון עו"ד ורוניקה רוזנברג, חברי הנהלת הארגון, עו"ד שי תקן ועו"ד עמית בכלר ממשרד עו"ד פישר בכר חן ושות'.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם שנחתם היום הוא מהלך נכון וחשוב שנועד לחזק את העובדים המוחלשים במשק, שנמצאים ברמות השכר הנמוכות. אני קורא לכלל המעסיקים לפעול יחד איתנו לצמצום האבטלה בישראל ולשפר את תנאי העובדים המוחלשים, במיוחד על רקע המחסור החמור בכוח אדם שבא לידי ביטוי ביתר שאת במשבר הקורונה.

אני רוצה לברך את יוסי ברבי, את ארגון חברות הניקיון ואת כל העוסקים במלאכה על ההשקעה והמסירות בדרך להשגת ההסכם החשוב הזה. ההסתדרות תמשיך ותפעל למען האוכלוסיות המוחלשות בישראל".

יו"ר ארגון חברות הניקיון בישראל, אבי מזרחי: "חתמנו היום על הסכם מכונן שמעגן את מעמדם של עובדות ועובדי הניקיון ומייצר מחויבות של המדינה, גם כמעסיקה הגדולה במשק, לתת שכר הוגן לעוסקים בתחום. ענף הניקיון, שמהווה את הבסיס לאיכות חיים טובה ובריאה, היה עד עכשיו ילד חורג שלמרות חשיבותו הוזנח ויובש תקציבית.

אני מקווה ומאמין כי היום אנחנו מייצרים את תחילתו של השינוי ביחס, בתגמול ובמעמד של ענף הניקיון במשק הישראלי. תודה רבה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולאנשיו על ההירתמות למהלך החשוב הזה, לענף הניקיון ולמשק כולו".

יו"ר איגוד האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי: "לאחר מו"מ מורכב הגענו להישג חסר תקדים והיסטורי. זו בשורה חשובה לעשרות אלפי עובדי ניקיון אשר משתכרים שכר נמוך ובאמצעות ההסכם הקיבוצי אנו משפרים את תנאי העסקתם ותנאי שכרם בצורה משמעותית. אני מאמין כי שיפור תנאי העסקתם ושכרם של עובדי הניקיון יביא לגיוס של מאות עובדי ניקיון לענף, לאור המחסור של עובדים בו.

תודה רבה לארנון בר-דוד על הצבת ענפי האיגוד וענף הניקיון בפרט בסדר העדיפויות הראשון של ההסתדרות, וההסכם שאנו חותמים עליו היום הוא ההוכחה כי ההסתדרות דואגת לכולם. תודה מיוחדת לכל מי שעמל על ההסכם: עו"ד חגי הראל, מנהלי החטיבות באיגוד שפועלים יום יום בשטח בצמוד לעובדי הניקיון, עו"ד חנה שניצר, עו"ד הילה גבר ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית, אדם בלומנברג, אבי מזרחי, עו"ד ורוניקה רוזנברג, חברי הנהלת ארגון חברות הניקיון, עו"ד שי תקן ועו"ד עמית בכלר, ולכל מי שתרם ועשה למען חתימת ההסכם הקיבוצי בענף הניקיון".


מנכ"לית ארגון חברות הניקיון בישראל, עו"ד ורוניקה רוזנברג: "ההסכם היום לא רק שמהווה שינוי חשוב ביחס לעובדי הניקיון ולתחום כולו, אלא גם מייצר תקווה בכל הקשור למתן מענה למחסור הגדול בעובדים בתחום הניקיון.

יחד עם זאת, השינוי לא ייעשה כל עוד המדינה לא תירתם לייצר אותו ותקבל על עצמה את שינוי תנאי הסף במכרזי המדינה בתחום, שמתמחרים את עובדות ועובדי הניקיון בשכר הנמוך ביותר האפשרי. הקורונה הוכיחה שוב עד כמה חשוב ענף הניקיון למשק הישראלי ועד כמה הוא הוערך עד כה בחסר. אני שמחה מאוד על ההסכם הזה, על המשמעות שלו לעובדים ועל התקווה שהוא נותן לענף כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully