וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעולם בעקבות השמש: רב בריח מעמיקה את עסקי האנרגיה הסולארית

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 14:48

קבוצת רב בריח מדווחת על הקמת חברה משותפת באמצעות חברת הבת "רב בריח אנרגיה" עם חברת גולן סולאר, שתעסוק בלוגיסטיקה והפצה של ציוד סולארי. כן נודע כי חברת הבת חתמה על הסכם להפצת פאנלים סולאריים עם אחת החברות הגדולות בעולם בתחום

קבוצת רב-בריח מעמיקה את אחיזתה בתחום האנרגיה המתחדשת ונכנסת לתחום ההפצה והלוגיסטיקה הסולארית . הקבוצה מדווחת לבורסה כי היא הקימה הקמת חברה משותפת באמצעות חברת בת רב בריח אנרגיה עם חברת גולן סולאר, שתעסוק בלוגיסטיקה והפצה של ציוד סולארי כ-One Stop Shop לכלל החברות העוסקות בתחום הסולארי.

שתי השותפות ישקיעו ביחד השקעה ראשונית של כ- 15 מיליון שקל ויקימו מרכז לוגיסטי ייעודי לתחום הסולארי.

בנוסף, מדווחת הקבוצה כי חברת הבת המשותפת חתמה עם חברת Trina Solar, אחת מיצרניות הפאנלים הסולאריים המובילות בעולם על הסכם הפצה להפצת פאנלים סולאריים למערכות מסחריות וביתיות. היקף מכירות Trina Solar בישראל מוערך בשנת 2021 במאות מיליוני שקלים.

להערכת הקבוצה מחזור המכירות של תחום האנרגיה המתחדשת ב-3 השנים הקרובות צפוי לעמוד על כ- 200-250 מיליון שקל.

התרחבות קבוצת רב בריח לתחום ההפצה של הציוד הסולארי, המהווה חלק מהותי בשרשרת הערך הסולארית, תרחיב את אחיזתה בשוק הסולארי ותעניק מענה לביקושים הגוברים בתחום הציוד הסולארי אשר זוכה לצמיחה משמעותית בשל מדיניות ממשלתית התומכת בהגדלת שיעור האנרגיה המתחדשת.

עידן זו-ארץ, מנכ"ל רב בריח. איה בן עזרי,
עידן זוארץ, מנכ"ל רב בריח/איה בן עזרי

עידן זוארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח ציין: "הקמת חברה משותפת עם אחת מחברות הייעוץ המובילות בישראל, בתוספת הבעת אמון אדירה מצד אחת מיצרניות הפאנלים הסולאריים המובילות בעולם, מהוות תוספת כוח משמעותית בהמשך צמיחתה וגדילתה של חברת רב בריח אנרגיה, ויישום אסטרטגיית one stop shop עבור לקוחותינו בפתיחת קטגוריית מוצרים חדשה המייצרת ערך כלכלי אמיתי עבורם".

אורי ליברמן, מנכ"ל גולן סולאר אמר: "החברה המשותפת תביא בשורה אמיתית לשוק הסולארי בישראל, בזכות ההבנה העמוקה, המקצוענות והניסיון שרכשנו בשוק יחד עם כוח הייצור, השיווק וההפצה של רב בריח שיביאו יחד לביטחון, אמינות ושירותיות ללקוחות כמו גם חדשנות על ידי הצגת מוצרים חדשים וייצור פתרונות ייחודיים לשוק הסולארי".

קבוצת גולן סולאר שבבעלות היזמים בעז פרסלר, אייל בהרב ואורי ליברמן, כוללת את החברות גולן סולאר ניהול פרויקטים בע"מ, פוטו-וולטק בע"מ, חברת G.E.M באיחוד האמירויות ויזמויות נוספות בעולם. גולן סולאר הינה מחברות היעוץ והניהול הגדולות והמוכרות בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל המעורבת בפרויקטים סולאריים בהיקף של 300 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם, רב בריח אנרגיה תחזיק ב-66.67% ממניות חברת הלוגיסטיקה הסולארית וגולן סולאר תחזיק ב-33.33% ממניות חברת הלוגיסטיקה הסולארית. העסקה תחבר את הניסיון והמוניטין של גולן סולאר בשוק הסולארי יחד עם יכולת הייצור והתשתית הלוגיסטית של רב-בריח ליצירת מענה לביקושים הגוברים בשוק של ציוד סולארי.

Trina Solar היא אחת מיצרני הפאנלים הסולאריים הגדולים בעולם, מדורגת Tier 1 על פי Bloomberg (BNEF) ואחת מחברות ה-SMSL (Silicon Module Super League), מועדון חברות ייצור הפאנלים הסולאריים הגדולות בעולם. Trina Solar פעילה בישראל מזה מספר שנים והיקף מכירותיה בישראל מוערך בשנת 2021 במאות מיליוני שקלים (מעל 200 מגה-וואט של פאנלים סולאריים).

ל-Trina Solar לא היה עד עתה מחסן קידמי בישראל דבר שהשפיע על רמת הזמינות והנגישות של מוצריה. חברת הבת המשותפת ו-Trina Solar צופות, כי פתיחת המרכז הלוגיסטי צפוי להוביל להגדלת היקף המכירות של Trina Solar בישראל בזכות הוספת ערוץ של אספקה ישירה.

קבוצת רב בריח שנרכשה בעבר על ידי משפחת דונרשטיין, הפכה באוגוסט 2021 לחברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully