וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו לביאת השטיח: כשהמעלות יורדות, עולות המכירות

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 15:57

כשמתחיל להיות קר לצעוד יחפים על הרצפה, עולות מכירות השטיחים - הפריטים היחידים בבית שאנחנו מוכנים להשקיע בהם רק כדי לדרוך עליהם. כמה מגלגל שוק השטיחים בשנה, מה ההשפעה העונתית על היקף המכירות וכמובן: מהם הטרנדים הבולטים לקראת העונה?

בימים אלו ואחרי הסופשבוע החורפי הראשון לעונה, רבים מתכננים לעצב את הבית, דואגים לרצפה הקרירה ומתחדשים בשטיח המשווה לבית אווירה חמימה ונעימה. עכשיו זה בדיוק הזמן לרכוש שטיחים במחירים אטרקטיבים מתמיד, תודות למבצעי נובמבר וסופשנה.

"אם בעבר השפיעה העונה הקרה על מכירות השטיחים בבית, כיום הפך השטיח לפריט חובה, לא פחות מהספה וכריות הנוי" מסביר תמיר כהן, מנכ"ל ומבעלי "צמר שטיחים יפים".

עוד מסביר כהן, כי "בהערכה גסה שוק השטיחים מגלגל כמה מיליארדי שקלים בשנה מתוכם השוק הפרטי מגלגל כ-700 מיליון שקל. כאשר בעבר עונת החורף הייתה העונה המובהקת של השטיחים, עם ירידה של כ 80% במכירות בעונת הקיץ. כיום, חלה ירידה מינורית של 15-20% בקיץ, מה שמצביע על החשיבות של השטיח והפיכתו לרלוונטי לאורך כל השנה".

עיצוב פנים: סמדר אביגדורוב. ערן תורגמן, באדיבות צמר שטיחים יפים,
עיצוב פנים: סמדר אביגדורוב/ערן תורגמן, באדיבות צמר שטיחים יפים

הפך למוצר מדף

בשנים האחרונות, השטיח הפך למוצר מדף, מחירו נע לרוב בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים. מותג השטיחים RUGS מאפשר לשדרג את חללי הבית בלי לשבור תכנית חסכון, ומציע שטיחים במחירים סבירים. מנציגי הרשת נמסר כי: "השטיח הוא מוצר שקל לרכוש אותו גם באונליין, הוא פונה לכלל האוכלוסייה ובד"כ רכישתו אינה מלווה בהרבה התלבטויות".

בעוד שבעבר שוק השטיחים היה פיזי, ז"א לצרכן היה חשוב לממש, לבדוק, לראות ולהגיע לחנות. כיום, הצרכן "משחרר" והרכישה המקוונת הפכה להיות לגיטימית - מה שהתעצם מאוד בתקופה הסגרים של הקורונה.

כמובן ככל שמחירו של השטיח עולה, כך גם עולה הרצון של הצרכן לבדוק ולראות פיזית את המוצר טרם רכישתו - דבר שמתעצם מאוד בקרב שוק שטיחי היוקרה. עם מגמה שהולכת ועולה בקרב קהל שמבין ומעריך את ענף העיצוב וענף השטיחים בפרט - עם שטיחים שמחירם מתחיל ב-30,000 שקל ועד 250,000 שקל.

עיצוב רינת ונטלי. ערן תורגמן באדיבות צמר שטיחים יפים,
עיצוב רינת ונטלי/ערן תורגמן באדיבות צמר שטיחים יפים

חימום האווירה והגדרת חללים

"שוק שטיחי היוקרה צובר תאוצה, הודות לענף העיצוב שהולך ומתעצם. כאשר לקוח משקיע מיליוני שקלים בבית או בדירה, ומשקיע עשרות אלפי שקלים בסלון ביתו, רכישת שטיח יוקרתי הופכת להיות חלק מהתמונה הכוללת. אלו לקוחות שמעצבים את בתיהם באמצעות אדריכל או מעצב פנים, שמסביר ללקוחותיו את חשיבות השטיח כפריט מחמם, כפריט שנותן מסגרת לחלל ומספק לו הרמוניה עיצובית, זאת לצד, קהל יוקרה שחי ונושם את ענף השטיחים "מבית", יודע ומעריך את ערכם, עם שטיחים שעוברים מדור לדור או שטיחים של אספנים", מסביר כהן.

מחירו של שטיח ממוצע לסלון הביתי ינוע בין 500-2000 שקל, כאשר הסלון הוא החלל המרכזי והדומיננטי לנוכחות השטיח כמעט בכל בית, בסלון של שותפים, רווקים, משפחות וכו', בעוד שהסלון הוא החלל הבולט והמרכזי של השטיח, נוכחותו זולגת גם לחדרי השינה, פינות אוכל וכמובן חדרי רחצה.

שטיחי rugs - סטיילינג מאיה לבנת הרוש. רגב כלף,
שטיחי rugs - סטיילינג מאיה לבנת הרוש/רגב כלף

שטיחים בהירים כבר לא מרתיעים

"הטרנד החזק ביותר בישראל כיום הוא השטיח הסקנדינבי", מוסיף כהן, "אם בעבר היו מפחדים משטיחים לבנים ובהירים, היום כבר נראה אותם מככבים בבית. שילוב מוקפד של חומרים טבעיים, כמו כותנה וצמר, לצד פריטים סרוגים ואלמנטים גיאומטריים יחמיאו לסגנון הסקנדינבי ישדרו מראה זורם, נינוח ומזמין. גם השטיחים בדוגמאות ברבריות מסורתיות בקליעת צמר או אריגה שטוחה, אהובים מאוד על הישראלים".

"אם פעם שטיח היה מוצר שקונים לשנים רבות, והשטיח המשפחתי היה עובר בירושה מהסבתא, היום המגמה היא להחליף כל שנתיים או שלוש ולעבור לשטיח הבא. כך ניתן לייצר מראה חדש בקלות לכל חדר, בעלות שאינה יקרה ובלי שבירות ושיפוצים", מסכם כהן.

שטיח צמר שטיחים יפים_סטיילינג מאיה לבנת הרוש_. צילום רגב כלף, צולם בגלריית זהבי,
שטיח צמר שטיחים יפים. סטיילינג מאיה לבנת הרוש/צילום רגב כלף, צולם בגלריית זהבי

אתני, גיאומטרי וחמים

אם בעבר הצגנו אמנות על קירות הבית, רשת 'כרמל פלור' מוכיחה שגם רצפת הבית יכולה להתהדר בה. הרשת מתמחה באומנות העיצוב של מרבדים מודרניים וידועה כבעלת מוניטין בזכות החדשנות והטכנולוגיות אותן היא מפתחת.

קולקציית השטיחים לסתיו חורף 2021-2022 של רשת כרמל פלור, מציגה נבחרת שטיחים עם מוטיבים גאומטריים, טקסטורות אתניות, מנעד של גוונים חמים לצד גווני ניוד סתווים בהירים.

בין השטיחים שיככבו בעונת הקרובה: דגם היילנד בלו המשלב חוטי צמר שמעניקים לשטיח מראה יוקרתי תוך שימוש באריגה שטוחה המקנה אפשרות טיפול נוח בשטיח. אלמנט הדקלים המודגש על גבי השטיח נותן לו מראה עשיר ונוכח. שטיח רנסנס מאופיין בשילוב של גוונים שקטים כמו תכלת, אפור ובז' ואלמנטים של מוטיבים מוקפדים ואלגנטיים.

שטיח מקולקציית טיבט ברשת כרמל פלור דיזיין. יחסי ציבור,
שטיח מקולקציית טיבט ברשת כרמל פלור דיזיין/יחסי ציבור

אלמנט בלתי נפרד מאופנת הבית

לדברי רותם גרנות, סמנכ"ל מכירות ברשת כרמל פלור "השטיח הוא אלמנט בלתי נפרד מעולם אופנת הבית. הוא לא רק מחמם, אלא הפך לפריט עיצובי רב עונתי אשר משתלב בכל חלל, מעניק צבע ועניין, יוצר תחושה חמה ואינטימית ומעניק מדרך נעים. "לשטיחים הכוח לאחד את החלל וליצור הרמוניה בין פריטים שונים ולאחד אותם לשפה עיצובית אחת ברורה".

"השטיח יוצר למעשה רובד נוסף בחלל המעניק תחושה של חום ומשפחתיות. בשנים האחרונות אנו רואים שפע של מרקמים ועיצובים בעולם השטחים, כך שניתן להתאים למעשה שטיח להעדפות שונות בעיצוב הבית או לדרישות החלל", מוסיפה גרנות.

רשת כרמל פלור שטיח ניו הרמס. החל מ-1031 שקל. מנחם עז,
רשת כרמל פלור שטיח ניו הרמס. החל מ-1031 שקל/מנחם עז

קולקציה חדשה ישירות מהודו

לכבוד חורף שבפתח מציגה "צמר שטיחים יפים" קולקציית שטיחי ואן הנארגים בהודו, מיוצרים בעבודת יד מוקפדת העשויים באמצעות טכניקה של קשרים, המשלבת 2 סוגי חוטים: חוטי צמר וחוטי משי בקבוק. המרקם שנוצר מזכיר קוביות קטנות המתאגדות על פני השטיח.

השטיחים מגיעים במגוון גדלים ובפלטת צבעים עשירה בהרכב של 60% משי במבוק + 20% צמר + 20% כותנה.

טווח מחירים לקולקצייה: החל מ-2900 שקל. להשיג ברשת "צמר שטיחים יפים", בחנויות ברחבי הארץ ובאתר האונליין: https://www.tzemer.co.il/

תמיר כהן מנכ"ל ובעלים 'צמר שטיחים יפים'. סטודיו משק 8,
תמיר כהן מנכ"ל ובעלים 'צמר שטיחים יפים'/סטודיו משק 8

טיפים לייבוש שטיח באדיבות רשת "צמר שטיחים יפים":

  • באם שטיח נרטב, חובה להספיגו עם נייר כשהשטיח רטוב - כלומר לא לתת לו להתייבש בלי לספוג את הנוזל.
  • לאחר שהרטיבות מתייבשת ובמידה ויש כתם של נוזל או לכלוך אבקתי כמו קפה למשל, יש לעבור (בעדינות) עם מטלית לחה לכיוון שיער השטיח.
  • יש לשים לב שעוברים עם המטלית פעם אחת ולא מספר פעמים עם החלק המלוכלך ו/או הרטוב.
  • בשלב הבא, השטיח כנראה יראה מוכתם בגלל שהוא עדין קצת רטוב ועל כן יש להמתין עד שיתייבש באופן טבעי ולראות מה התוצאה. אם השטיח נקי זכיתם ובמידה ולא, אז יש לחזור על כל השלבים.
  • במידה ועדיין לא הצלחתם לנקות את השטיח, מומלץ להתייעץ עם מומחה לניקוי שטיחים או עם מקום רכישת השטיח. צמר שטיחים יפים מעניקה ייעוץ, ניקוי ותיקון שטיחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully