וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק קידוחים ממשיכה לשבור שיאים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 11:54

לוויתן בעלייה מתמדת: שיא רבעוני חדש בהכנסות דלק קידוחים בזכות היקף מכירות חסר תקדים. עלייה של 61% ברווח הנקי. המנכ"ל, יוסי אבו: "הביקוש עולה על ההיצע - לוויתן בתפוסה מלאה"

דלק קידוחים פרסמה לפני זמן קצר את דוחותיה הכספים לרבעון השלישי של שנת 2021.
תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת ברבעון עומד על כ- 169 מיליון דולר לעומת 77 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, לאור שינוי תקנות המס החלות על שותפויות נפט וגז, שנכנס לתוקפו במהלך הרבעון, רשמה השותפות הפרשה חשבונאית למיסים נדחים בסך של כ-216 מיליון דולר, אשר השפיעה על הרווח הנקי החשבונאי. ההפרשה קוזזה באמצעות גידול בהכנסות ממכירת גז טבעי ממאגר לוויתן וירידה בהוצאות המימון, ועל כן נרשם ברבעון זה הפסד שהסתכם בכ-50 מיליון דולר.

הרווח לפני מיסים על הכנסה ברבעון השלישי עומד על כ-108 מיליון דולר לעומת רווח של כ-38 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-185%.

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-207 מיליון דולר, עלייה של כ-34% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו ההכנסות בכ-154 מיליון דולר. העלייה נובעת בעיקר מגידול בשיעור של כ-22% בכמויות הגז הטבעי שנמכרו ממאגר לוויתן- 2.8 BCM ברבעון זה, לעומת 2.3 BCM ברבעון המקביל אשתקד (100%).

הרווח הנקי של דלק קידוחים ממאגר לוויתן בלבד, בנטרול ההפרשה החשבונאית למיסים נדחים, עומד על כ-108 מיליון דולר, לעומת כ-38 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי מפעילות תמר ברבעון זה עומד על כ-59 מיליון דולר, לעומת כ-65 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אסדת לוויתן. אלבטרוס, אתר רשמי
מאגר לוויתן. הביקוש עולה על ההיצע/אתר רשמי, אלבטרוס

322 מיליון שקל למדינה, עוד חצי מיליארד, בקרוב

הפקת הגז הטבעי ממאגר לוויתן הגיעה לשיא במהלך רבעון זה, תוך לניצול מקסימלי של תשתית ההפקה הקיימת. המשמעות היא שכל מולקולות הגז שניתן להפיק מהמאגרים נמכרו במהלך הרבעון השלישי.

המכירות מלוויתן, רושמות עליה מתמדת. סך מכירות הגז הטבעי שהופק מהמאגר בתשעת החודשים של שנת 2021 עולה על סך מכירות הגז הטבעי מהמאגר בכל שנת 2020. עלייה נרשמה גם בהיקף הייצוא למצרים וירדן.

החל מתחילת ההפקה ממאגר תמר, ובהמשך מלוויתן, הניבה פעילות הגז הטבעי הכנסות של כ-15 מיליארד שקלים לקופת המדינה. בנוסף שולמו בתוך פחות משנה למעלה מחצי מיליארד שקלים לקרן העושר הייעודית - זאת לאחר שמאגר תמר הגיע לרף התשלום שנקבע בחוק שישנסקי.

החל מתחילת השנה ועד תאריך הדוחות הכספיים שילמה דלק קידוחים למדינת ישראל תמלוגים בלבד בהיקף של כ-322 מיליון ש"ח בגין פעילותה (הסכום הנ"ל בגין תמר ולוויתן, תמר 78 מיליון שקל ולוויתן 244 מיליון ש"ח). עם השלמת עסקת מובדאלה צפויה דלק קידוחים לשלם למדינה עוד כחצי מיליארד שקלים בגין מכירת חלקה במאגר תמר.

יוסי אבו. יחצ,
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים/יחצ

"לוויתן ממשיך להכות בתחזיות"

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "דלק קידוחים שוברת שיא נוסף, לוויתן ממשיך להכות בתחזיות ולספק כמויות אדירות של גז טבעי לשוק המקומי ולייצוא במדינות האזור. ברבעון החולף לוויתן היה בתפוסה מלאה ומכר את כל כמויות הגז שהוא מסוגל להפיק.

הגז שאנחנו מייצאים למצרים ולירדן מחליף פחם ונפט ומסייע בהפחתת זיהום האוויר וכן מצמצם את פליטת גזי החממה. משבר האנרגיה העולמי מלמד כי לצד פיתוח האנרגיות המתחדשות, הגז טבעי הוא הפתרון האפקטיבי ביותר והדלק המרכזי שישרת את בני האדם בעשורים הקרובים. דלק קידוחים תמשיך להתמקד בפיתוח והרחבת לוויתן, באספקת הדרישות הגוברות בשווקי הייצוא, ובפיתוח אפיקי פעילות נוספים להשאת ערך נוסף למשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully