וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וב החדש של פרופ' רוטשטיין: קנאביס רפואי

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 12:17

יחליף את דני גילרמן כיו"ר חברת הקנאביס הרפואי הציבורית 'פארמוקן'. רוטשטיין: "בגיל 71 מותר להוריד את המדים ולצאת לפעילות פרטית שעדיין נושאת דגל עזרה לחולים וחדשנות. מתכוון להיכנס בעובי הקורה, ואביא רווחיות גבוהה על ידי התייעלות והתמקדות בזנים בעלי משמעות"

מסערה לסערה: אחרי שעזב בסערה את תפקיד מנכ"ל בית החולים 'הדסה', פרופ' זאב רוטשטיין נכנס לעין הסערה בענף הקנאביס הרפואי הישראלי כיו"ר חברת הקנאביס הרפואי 'פארמוקן'. רוטשטיין יחליף בתפקידו את דני גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, שהחליט לאחרונה לפרוש מתפקידו לטובת העמקת פעילות בקרן 'בלאקסטון' האמריקאית.

פרופ' רוטשטיין מונה לפני מספר ימים גם לתפקיד נשיא חברת EPM, הפועלת גם היא בתחום הקנאביס הרפואי במסגרת מחקר לבידוד רכיבי הצמח וביסוסם באופן סינטטי.

"בגיל 71 מותר להוריד את המדים לאחר שרות המדינה במשך 37 שנים בתל השומר ו-5.5 שנים בהדסה" אומר פרופ' זאב רוטשטיין לוואלה! כסף "ולצאת לפעילות פרטית שעדיין נושאת דגל עזרה לחולים וחדשנות.

אני מתכוון לכבד את הרגולציה, ואשמח להיפגש עם הרגולטור, בהנחה וירצה לשמוע רעיונות, ולעזור בהכוון הרפואי. צמח הקנאביס נחשב לסם במדינת ישראל ומהווה נקודת כואבת, אך ככל שנזקק את הטיפולים הרפואיים בעזרת זנים ייחודיים, ונפתח תרופות על בסיסו, נגלה יותר ויותר את הצד החיובי של צמח הקנאביס.

לאחרונה פורסם סיפור קורע לב על אב ששני ילדיו אוטיסטים ואפליפטיים ורק שמן ה-CBD (מרכיב בצמח הקנאביס שאינו פסיכו-אקטיבי) שהם מקבלים מונע מה לחוות התקף. ושם אני נמצא, בהיבטים הרפואיים".

פרופסור זאב רוטשטיין, 1 בספטמבר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
פרופ' זאב רוטשטיין. אחרי שנים במערכות ציבוריות, עובר לעולם העסקים/פלאש 90, יונתן זינדל

"הריח במסיבות בת"א? אני לא שם"

רוטשטיין ביקש לחדד: "הריח שמרגישים במסיבות בתל אביב בהיבטי הפנאי - אני לא שם. הסכמתי לשרת כיו"ר פארמוקן שהיא ציבורית, מתוך כוונה להפעיל אותה לצד מחקר סביב תכונות הצמח, כך שנוכל ליצור אינטגרציה שתועיל לצרכני הרפואה. מהמגדל (החקלאי) ישירות למטפל.

אני מתכוון להיכנס בעובי הקורה, ולקצר תהליכים בחברה לצד ייעול, לצד איתור אינדיקציות רפואיות נוספות והבאת רווחיות גבוהה על ידי התייעלות והתמקדות בזנים בעלי משמעות.

בנוסף, לפני מספר ימים מוניתי כנשיא חברת EPM, שמבססת חומר סינטתי המבוסס על צמח הקנאביס. החברה היא חברת מחקר הפועלת בשיתוף פרופ' רפי משולם והאוניברסיטה העברית בירושלים, ופרופ' דני פאר ואוניברסיטת תל אביב. לצד אוניברסיטאות נוספות באירופה. החברה כבר איתרה רכיב שמסייע לדכא אכילה כפייתית, ואנו אחרי 2 מחקרים עם חיות מעבדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully