וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפי האוור: שעה עם האנשים שמונעים מתקפות סייבר

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:50

הפי-האוור לסוף השבוע: יצאנו לבקר במשרדי "דיפ אינסטינקט" ושמענו לא רק על סייבר, אל גם על קפסולות שינה, סלון נתינה ואפילו על איך מסתדרים עם שמירה על כשרות, כשכולם מסביב חזק בטייק-אווי התל אביבי

מה עושים: דיפ אינסטינקט פיתחה טכנולוגיית למידה עמוקה כדי לזהות, למנוע ולנתח תקיפות סייבר בזמן אמת בכל נקודות החולשה של הארגון, מנקודת הקצה, דרך הענן ועד הרשת הארגונית. השימוש בלמידה עמוקה, שמחקה את החשיבה והלמידה של מוח האדם, מאפשרת זיהוי של איומי סיבר חדשים ולא מוכרים באופן אינסטנקטיבי ולזהות אותם עוד טרם חדירתם לרשת הארגונית או למכשירי הקצה.

משתתפים:

מאיר סטסנקו, בן 36, נשוי פלוס שלושה, גר בראשל"צ. תפקיד: Agent Dev Team Leader MAC, ארבע שנים בחברה.

רועי סרוסי, בן 26, רווק, במקור מנתניה, לא מזמן מצא דירה בת"א. תפקיד: Deep Learning Reasetcher, חודשיים בחברה.

בר בלוק, בת 24, רווקה, גרה בחולון. תפקיד: Threat Intelligence Researcher, שנתיים בחברה.

לוקיישן: שני בניינים גבוהים וחדשים נטועים ברחוב שבמרכזו נחפרת הרכבת הקלה בתל אביב. בשלוש הקומות העליונות של אחד מהם, נמצאים המשרדים המושקעים של דיפ אינסטינקס, אליהם עברו 120 עובדי החברה לפני קצת יותר מחודש.

יש שם כל מה שאפשר להעלות על הדעת: סטודיו פילאטיס מחופה זכוכית שצופה על אילון, חדר כושר מאובזר, חדר משחקים צבעוני בתוכו עומד איש קומיקס בגודל מלא, תפאורה של המון רובים מפלסטיק, שלושה כסאות גיימרים משוכללים, אקס בוקס וסוני פלייסטיישן, חדר מוסיקה עם גיטרות וגם חדר חשוך עם ארבע קפסולות שינה שאפשר לתפוס בהן שנ"צ נחמד וגם "סלון נתינה", הלב של החברה, פינה חמימה שמוקדשת לתרומה לקהילה.

העיצוב מודרני, רוב חללי העבודה פתוחים והמנהלים הבכירים יושבים בחדרים סגורים. לכל חדר ישיבות, ויש לא מעט כאלה, יש שמות כמו "איילון מאסק" ושכעוברים קורס או הדרכה, אפשר לעשות את זה בכיתת הלימוד.

דיפ אינסטינקט 1. ראובן קסטרו
דיפ אינסטינקט. מימין: רועי סרוסי, מאיר סטנקו ובר בלוק/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: מטבחונים קטנים פזורים בכל קומה, אבל אל המטבח הראשי, המעוצב באפור ועץ, עם אהילי מקרמה באפור, חום וחרדל, מגיעה ארוחת הבוקר מדליקטסן של רותי ברודו.

על השיש האפור קערה עם טעמי, קינדר, פסק זמן, קליק, טורטית וטוב טעם, עוגיות באריזה אישית, שלושה סוגים של קורנפלקס, מיקס שקדים, אגוזי מלך. על האי במרכז קערת פירות גדולה ויש גם ברז עם מיים קרים, חמים, סודה ובירה. מכונת קפה עומדת לא רחוק מלחמים, פרכיות, טחינה, דבש, קוואקר להכנה מהירה, ויטמנצ'יק, לימונדה, שוקולית, ומי שרוצה להכין לעצמו טוסט יכול.

CV: רועי עשה תואר ראשון במתימטיקה ופיסיקה בתיכון, התגייס למשרד הביטחון ומשם עבר ל - 8200. תוך כדי צבא למד לתואר שני במתימטיקה ואת המחקר שלו הקדיש לאספקטים תיאורטיים בבינה מלאכותית. אחרי שירות קבע של שנתיים הוא השתחרר, סיים המטלות באוניברסיטה ואז הגיעו אליו פניות מחברות השמה וחברות, אחת מהן היתה דיפ אינסטינקט.

"האלגוריתם עניין אותי", הוא מודה בחיוך, "מכונות לומדות לא בליבה שלי, אבל המטרה של הצוות שלי להשתמש בבינה המלאכותית לתוך הגנת הסייבר. מה שהגניב אותי זה הרעיון, והפוקוס של החברה, לא רק למנוע כניסה למחשב, אלא לתצפת על הגדר ולזהות את האיומים כשהם מתקרבים אלינו".

מאיר בהחלט לא ההייטקיסט הסביר. הוא חרדי, עם זקן וכיפה, והמבטא שלו כבד. הוא נולד באודיסה, שפעם היתה מרכז יהודי שוקק, למשפחה שהיתה בגטאות ונשארה באוקראינה אחרי המלחמה. הוא היה חילוני לגמרי, למד באוניברסיטה מתימטיקה ומדעי המחשב והתחיל לעבוד בחברת היי טק קטנה שהתעסקה בגרפיקה. אחרי שלוש שנים התחיל לבקר בשיעורים של חב"ד והתחזק.

"התביישתי לשים את הכיפה על הראש", הוא אומר, "כי כולם הכירו אותי כמישהו אחר לגמרי ובסופו של דבר התגברתי על זה, גידלתי זקן והם התרגלו אלי. אחרי עשר שנים בחברה, אחי, שעובד כמפתח תוכנה, עלה לארץ וחזר בתשובה, אני החלטתי לעלות לישראל חצי שנה אחריו, עם שני ילדים, בלי עברית ובלי עבודה. הגענו לראשון לציון, שלחתי קורות חיים והתקבלתי לאיירון סורס.

"עשר שנים עבדתי בתוכנות של גרפיקת תלת מימד באוקראינה ואנשים היו אוספים את התוכנות שלנו כי אהבו אותן. באיירון סורס פיתחתי תוכנות של מוצרים שאנשים פחות אהבו וזה הפריע לי, אז חיפשתי משהו אחר והגעתי לכאן, מקום שבו אני מרגיש שהעבודה שלי נדרשת. דואגים לי כאן להכל.

אם יש מסיבה או האפי אוור שואלים איזה הכשר אני רוצה ומזמינים במיוחד בשבילי. מכבדים את השבתות והחגים ואם אני צריך חופש בחול המועד, אין בעיה".

בר סיימה קורס "מגן סייבר" בחיל תקשוב ומשך שלוש שנים שירתה במרכז התקשוב של חיל הים, בהגנה על כלי שיט ומניעת איומי סייבר. "השתחררתי ואחרי חודשיים, קצת לפני הקורונה, הגעתי לכאן. אהבתי את האווירה, האנשים, והרגשתי שזה מקום טוב להיות בו. בערבים אני לומדת מדעי המחשב במכללה למנהל".

בשביל הנשמה: כשלמאיר יש קצת זמן, אחרי העבודה והילדים, הוא לומד משהו בעולם התורני. רועי מת על הייקינג וטרקים ובקורונה הסתפק בשביל הגולן ולבר אין חיים בגלל העבודה והלימודים, אבל היא מפנטזת על ימים שבהם תוכל לחזור לבשל ולאפות.

קורונה: מאיר אומר שעוד לפני הסגרים, המליצו בחברה להתחיל לעבוד מהבית ואז החברה דאגה לאבזר את המשרד הביתי.

"כשלא היו סגרים, היה קל לעבוד מרחוק, אבל כשכל הילדים בבית, וצריך לדאוג לכל אחד למחשב, ולדאוג שהם לומדים, זה לא היה פשוט, אבל האפקטיביות של העבודה לא ירדה. להפך. שלחו לנו הביתה כל הזמן חבילות, קיבלנו תה יקר, בתחילת החופש הגדול היגיעו הבית משחקים לילדים, עם יומן שבו היה מסומן באיזה יום לשחק באיזה משחק, ועשו שיעורי פילאטיס בזום ואשתי הצטרפה".

"עשינו את ההאפי אוור מרחוק", נזכרת בר, "שלחו לנו ערכה להכנת נרות שכולנו עשינו ביחד, היתה סדנת אלכוהול, מופעי סטנד אפ והצ'ייסר עשה לנו חידון. כשהתאפשר נפגשנו בפארק הירקון בקפסולות ולמדנו לצלם".

דיפ אינסטינקט 4. ראובן קסטרו
דיפ אינסטינקט 4/ראובן קסטרו

מה לובשים: פרי סטייל, חוץ ממאיר שמקפיד על התלבושת המחויטת של הקהילה שלו.

מאיפה עובדים: כשהוא עובד מהבית, למאיר קשה לעשות הפרדה בין העבודה לחיים וקורה לא פעם שהוא נשאב לעשייה ומוצא את עצמו 12 שעות ליד המחשב. לרועי יותר קל להתרכז בבית, אז כשהוא צריך את הזמן לחשוב הוא מעדיף לעבוד משם, ואם יש ו צורך בסערת מוחות, הוא יכול להגיע למשרד כל יום. בר מגיעה שלושה ימים למשרד כדי להיפגש עם הצוות שלה.

דיפ אינסטינקט 3. ראובן קסטרו
דיפ אינסטינקט 3/ראובן קסטרו

ערך מוסף: את השקת המשרדים הם חגגו פיסית. המשרד קושט בעננים, היה אוכל מטורף, מוסיקה טובה. בכל שנה יש אירוע מרכזי מושקע, ואין על מכון הכושר המטורף שמתפעלת חברה חיצונית באמצעות אפליקציה והיא גם מספקת אימונים אישיים.

רועי, שמשתדל לשמור על כושר וגזרה, מגיע להתאמן לפני העבודה ושותה אחר כך איזה שייק שמתחשק לו, חלבון, טבעוני או ללא גלוטן. אם מתחשק לו ולאחרים, הם יכולים להצטרף לשיעורי יוגה, מדיטציה, פילאטיס ואימון פונקציונאלי, ולעשות מקלחת טובה אחרי. חוץ מזה מפנקים אותם כל הזמן פעם קריוטוש, מלבי, גלידות ופיצות.

מחלקת רווחת העובד לא מאמינה במתנות גנריות לכולם, אלא תופרת לכל עובד את חבילת הצ'ופרים שמתאימה לו ועורכת תחקיר כדי ללמוד מה הוא אוהב. אם עובד שנותן מעל ומעבר הוא קרניבור, ידאגו לו לציוד משובח למנגל, רטבים ובשר איכותי שיגיע עד למטבח שלו.

ברווז: הופיע על שלטי החוצות ברחבי הארץ, כשיצאו בקמפיין גיוס עובדים ויצר התעניינות מטורפת. הברווז מזוהה עם ההי טק והוא חלק מכמה אלמנטים גראפיים, כמו תולעת, מפלצת ויתוש, שמאפיינים את המגניבות על גבול המוזרות שדיפ אינסטינקט משדרת. ולכן לברווז שלהם יש שרשר עם תליון של "דיפ".

דיפ אינסטינקט 8. ראובן קסטרו
דיפ אינסטינקט 8/ראובן קסטרו

חבר מביא חבר: מי שמצליח להביא עובד שנקלט בדיפ אינסטינקט מקבל 8000 שקלים ול"משרה חמה" הוא יקבל גם כרטיס טיסה. היו כאלה שטסו לאנגליה ואו שזכו בטיסה זוגית ליוון הכל כלול. לא מזמן הופץ מייל, שבנוסף לכסף ולטיסות, אפשר לבחור עמותה והחברה תתרום לה סכום כסף מכובד.

שכר: "בכל חברה נותנים לעובדים מה שמגיע להם", אומרת בר. "יש פה תכנית אופציות למי שיש לו ותק של יותר משנה. מעבר לזה יש את האנשים הכיפיים והפינוקים מסביב".

למאיר אין מושג מה אחרים מקבלים ואין לו שום ענין כרגע לבדוק, כי הוא מת על הגישה של המנהלים ועל העובדה שהמייסד והמנכ"ל מסתובב ביניהם כמו אחד האדם.

רועי מבסוט לגמרי מהשכר שלו ועוד יותר מרוצה מזה שלא מגבילים אותו מקצועית. "יש לו"ז לעבודה, אבל אם אני מאמין במשהו או רוצה להשיג איזושהי מטרה, יתמכו בי ותנו לי את הזמן לעבוד עליה".

דיפ אינסטינקט 7. ראובן קסטרו
דיפ אינסטינקט 7/ראובן קסטרו

מה הלאה: רועי חדש בחברה, אז אין לו הלאה. הוא כאן. מאיר שואף להתפתח. רק לפני שבועיים הוא מונה לראש צוות והוא צריך לגייס לפחות עוד עובד אחד, ובר רואה את עצמה רוצה לגדול עם החברה, כי היא מרגישה שיש לה עוד המון ללמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully