וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לשעבר: לעודד יציאת ישראלים לחו"ל

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 8:47

ח"כ יובל שטייניץ, מי שהיה בעבר שר האוצר, מודה בריאיון לערוץ כנסת שנתניהו שגה כאשר לא העביר תקציב, ובנוסף - יש לו רעיון איך לשקם את שער הדולר בכדי להקל על היצואנים מפני השקל החזק. רמז: תתחילו לארוז.

יובל שטייניץ על הרעיון לעודד יציאת ישראלים לחו"ל/ערוץ כנסת

ח"כ יובל שטייניץ, מי שהיה שר האוצר (2009-2013) ובהמשך השר לנושאים אסטרטגיים ושר האנרגיה - תפקידים שמילא תחת נתניהו, מודה כי נתניהו שגה כאשר לא פעל להעביר את תקציב המדינה - ובכך למעשה הביא להפלת ממשלת האחדות עם כחול לבן.

שטייניץ שהתארח אצל רועי כ"ץ בערוץ כנסת, סיפר כי סבר כך גם בזמן אמת וניסה לשכנע את חבריו לליכוד ואת בנימין נתניהו, אז ראש הממשלה, להעביר את התקציב ולקיים את הרוטציה.

בנוסף סיפק שטייניץ התייחסות מפתיעה בנוגע לכמה סוגיות כלכליות שעומדות על הפרק, ביניהן השימוש באנרגיה גרעינית כדי לספק את תצרוכת החשמל של ישראל - וכן לשער השקל הגבוה שמכביד על הייצואנים.

שטייניץ מציע "לייצא" ישראלים לחו"ל, כדי להחליש את השקל

שטייניץ על הטעות שבאי העברת תקציב בממשלת נתניהו/ערוץ כנסת

סנוב, בחו"ל כבר היית?

בשיחה עם כ"ץ, אמר שטייניץ, בין היתר, כי הוא סבור שהרעיון לבסס את משק האנרגיה בישראל על כורים גרעיניים אינו ישים, בשל המספר הרב של כורים שיידרש לשם הפקת אנרגיה וכן בשל איומי הטילים במרחב. אם תרצו, פרשנות שהיא שילוב של שני תפקידיו הקודמים סביב שולחן הממשלה: אנרגיה ואיומים אסטרטגיים.

את ההתייחסות המפתיעה ביותר סיפק שטייניץ בהתייחסו לשער החליפין של הדולר החלש מול השקל החזק, הפוגעים ברווחי הייצוא.

על פי שר האוצר לשעבר, אחת הדרכים לווסת את שער החליפין אינה רק באמצעות רכישות מט"ח על ידי בנק ישראל, כי אם בעידוד ישראלים לצאת לחו"ל ולבזבז שם, כדי להפוך את התיירות היוצאת (במגבלות הקורונה כמובן), למעין "ענף ייבוא" שיגרום להתחזקות המט"ח.

את הריאיון המלא של ח"כ שטייניץ אצל רועי כ"ץ, ניתן למצוא באתר בערוץ כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully