וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לטלפון: אבי גבאי התפטר במפתיע מסלקום. בדרך לפרטנר?

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 13:57

אבי גבאי הודיע להנהלת סלקום על התפטרותו מתפקיד המנכ"ל. הצעד המפתיע הגיע לאחר פרסום דוחות רבעוניים שהעידו על רווחיות, דבר שלא מנע מהחברה להודיע ללקוחותיה על התייקרות של עשרות אחוזים בתעריפים. עדיין לא ידוע מי יחליפו. הערכה: יעמוד בראש קבוצה לרכישת פרטנר

בטרם מלאו שנתיים לכהונתו כמנכ"ל סלקום, הודיע אבי גבאי במפתיע על התפטרותו מענקית הסלולר. הדוח הרבעוני של סלקום שפורסם לאחרונה, לא רמז על התפטרות צפויה: אחרי תקופה מאתגרת הציגה החברה, בתשעת החודשים הראשונים של 2021, רווח נקי של 6 מיליון שקלים, מחזור עסקאות של כ-3 מיליארד שקל.

שווי החברה, הנסחרת בבורסה התל אביב, הוא כ-2.3 מיליארד שקל. יש לציין כי למרות ההכנסות הנאות והרווחים, הודיעה סלקום לרבים ממנוייה, רק בשבוע שעבר, על התייקרות משמעותית, של עשרות אחוזים, בחבילת שירותי הסלולר. לא ידוע אם להתפטרות גבאי יש קשר לצעד זה.

מנכ"ל סלקום אבי גבאי. אמיר גנאים,
אבי גבאי כמנכ"ל סלקום. עזיבה מפתיעה אחרי פחות משנתיים בתפקיד/אמיר גנאים

גבאי, שהחל את דרכו באגף התקציבים באוצר, שימש בעבר כמנכ"ל בזק בינ"ל ובזק (2003-2013), עזב את עולם העסקים לטובת קריירה ציבורית. הוא הצליח להיבחר לראשות מפלגת העבודה, אך למרות שטען בשעתו כי הבחירה לראשות הממשלה תהיה בינו לבין נתניהו, הרי שתקופתו בפוליטיקה לא נחשבה למוצלחת ומפלגת העבודה תחתיו לא כבשה את הקלפיות, בלשון המעטה.

לאחר טבילת האש בפוליטיקה, שב גבאי לקריירת ניהול בעסקי התקשורת, הפעם כמנכ"ל סלקום. הוא מונה לתפקידו על ידי הבעלים, אדוארדו אלשטיין בתחילת 2020 וכחצי שנה לאחר מינויו, הוביל את רכישת "גולן טלקום" שהפכה לחברת בת של סלקום.

עדיין לא נמסר מי צפוי להחליף את גבאי בתפקידו.

מנכ"ל סלקום אבי גבאי. סלקום,
אבי גבאי כמנכ"ל סלקום: אם כולם כל כך מרוצים, מדוע החליט להתפטר?/סלקום

"חולל שינוי עצום"

בהודעה הרשמית של החברה למשקיעים בבורסה, נמסר כי:

"לאחר שהחזיר את סלקום למסלול הרווחיות: מנכ"ל סלקום, אבי גבאי, הודיע על פרישתו מהתפקיד"

כן מציינת ההודעה הרשמית כי גבאי החל את דרכו בסלקום בתחילת 2020. מיד עם כניסתו הוביל לחתימת הסכם עבודה עם ארגון העובדים, דבר שהקל על כניסת החברה לתהליך של בנייה וצמיחה. תחת גבאי, רכשה סלקום את גולן טלקום, מהלך אשר הגדיל את מצבת מינויי החברה, והבטיח את המשך הצמיחה בהכנסות וברווחיות. בתקופתו גם נכנסה חברת הוט לשותפות בחברת IBC , ולצד סלקום, קרן תש"י וחברת החשמל, נוצרה חברת סיבים איתנה המסוגלת להצמיח ולפתח את שוק הסיבים בישראל.

עוד נמסר בהודעה כי "גבאי הגדיר את ההוגנות ושירות הלקוחות כליבת העשייה של החברה, ושם על כך דגש ניכר. התוצאה ניכרה היטב במדד איכות השירות 2020, שפרסם משרד התקשורת, בו הובילה סלקום בפרמטרים המצביעים על היותה החברה ההוגנת ביותר בשוק התקשורת עם כמות התלונות הנמוכה ביותר ביחס לכמות הלקוחות.

גבאי משאיר חברה גדולה וחזקה, עם כ-3.2 מיליון מנויי סלולר, למעלה מ-120 מנויי סיבים אופטיים וכ-250 אלף מנויי טלוויזיה. בתקופה הקרובה עתידה החברה גם לפתוח את פעילותה בתחום אספקת החשמל ללקוחות. לאחר תקופה ארוכה חזרה החברה לאחרונה למסלול הרווחיות".

יו"ר דירקטוריון סלקום, דורון כהן: "אבי גבאי חולל בשנתיים האחרונות שינוי עצום בחברת סלקום, שכולל בראש ובראשונה הנחת תשתית ליחסי החברה עם ציבור לקוחותיה ושיפור בחברה על כל רבדיה ובתוצאותיה הכספיות.

השינוי הונח על שלושה יסודות: בניית אמון בין החברה ללקוחות, בניית מערכת יחסים של שותפות בין ההנהלה והדירקטוריון לנציגות העובדים והעובדים, ושיפור מאסיבי בתשתיות של החברה. לסלקום הנהלה חזקה ויציבה, אשר תמשיך לשמור על יציבות וצמיחה בתקופת הביניים ובעתיד".

אבי גבאי אמר: "סלקום היא חברה מצוינת ובעבודה מאומצת של כל חלקיה, העובדים, ההנהלה והדירקטוריון, הצלחנו לאחרונה להחזירה למסלול ההשקעות והרווחיות. כעת בשלה העת עבורי לפנות לאתגרים חדשים". אני מודה לכל שותפיי לעשייה על התמיכה הגדולה שלה זכיתי במהלכים שביצענו".

פרטנר. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פרטנר: התחנה הבאה של גבאי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מחלוקת כספית או התמודדות על רכישת פרטנר?

מקורות בסלקום טענו באזני וואלה! כסף כיבשבועות האחרונים התנהלו מגעים בין בעלי סלקום לגבאי, בנוגע לגובה שכרו, שלא צלחו.

במקביל עלו טענות על מעורבותו של גבאי בקבוצה שתתמודד על רכישת פרטנר מידי אודי סול, שמשמש לה כנאמן. על פי הערכה זו, יעמוד גבאי בראש קבוצת רוכשים בשותפות עם אנשי העסקים מורי ארקין ושלמה רודוב, אך עד כה לא יצאה הודעה מפורשת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully