וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעליים, גאדג'טים או דברים לבית: מה הישראלים יקנו בנובמבר הזה?

מערכת וואלה! בשיתוף שופרסל

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 6:55

בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת ברכישות שנעשות ברשת, ואפשר לראות אותה בבירור ב"חגי הקניות של נובמבר" ובראשם - בלאק פריידי. מה היתרונות, כמה קונים אונליין באופן קבוע ואיזו מגמה מפתיעה מתפתחת בנוגע לאתרי הקניות כחול-לבן המוכרים ביותר?

הטכנולוגיה סביבנו לא מפסיקה להתפתח, האתרים והאפליקציות משתכללים באופן קבוע והחוויה הפכה לנוחה מתמיד. את התוצאות אפשר לראות בשטח (או למעשה, לא בדיוק "בשטח") - תופעת הקניות ברשת הפכה לטירוף של ממש בשנים האחרונות.

מחקר האיקומרס השנתי של מכון גיאוקרטוגרפיה, עבור שופרסל אונליין, הראה כי לא פחות מ-90 אחוז מהישראלים מבצעים כיום קניות ברשת בתדירות משתנה, כאשר כמעט חצי מתוכם העידו על כך שהם קונים אונליין לפחות פעם בשבועיים, אם לא יותר מכך.

האפשרות הזו, לקנות מה שרוצים, מכל מקום בו אנחנו נמצאים ובכל שעה של היום, מבלי לחכות ל-9:00 בבוקר כשהחנות נפתחת, קוסמת לרבים מאיתנו ולכן חלק גדול מאוד מהקניות כבר לא נעשות אפילו מהמחשב הביתי, אלא מהסמארטפון והטאבלט. אנחנו כבר לא רוצים ולא מוכנים לחכות, ובצדק, כי האפשרויות פרוסות לפנינו. לא לחינם, מראה המחקר, האיקומרס בישראל צומח בקצב מסחרר ומהווה כיום כ-16 אחוזים מההוצאות המסחריות של משקי הבית או במילים אחרות: 34-37 מיליארד ש"ח בשנה וכ-1,100 ש"ח בחודש בממוצע, נתון גבוה בכ-5% לעומת שנת 2020.

לקנייה אונליין יש יתרונות ברורים ובולטים: הכל זמין ונגיש, המחירים טובים, המבחר עצום וכמובן, אנחנו חוסכים לא מעט זמן ואנרגיה כאשר כל השופינג נעשה מהמזגן בבית, במקום לצאת ולטייל בין חנויות. המשלוח מגיע עד אלינו, המבצעים לעיתים קרובות קורצים מאוד והכל יחד מתחבר לשינוי מגמה ענק, שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו בשנים האחרונות בעולם האיקומרס.

הקורונה הובילה רבים להימנע מיציאה מהבית והגעה למקומות מלאי אנשים. במהלך שני הסגרים הראשונים זינק שיעור הקניות באתרי אינטרנט ליותר מ-50%, מה ששכלל את היכולות של רבים מאיתנו בכל הנוגע לקניות ברשת וגם עכשיו, כשנדמה שהעניינים נרגעו קצת, אף אחד כבר לא רוצה לחזור לאחור. האופציה של האונליין פשוט כל כך קלה ונוחה שחבל לנו לוותר עליה אחרי שכבר התרגלנו. כיום, יותר ויותר פעולות קנייה מבוצעות מדי יום באינטרנט ובשעה שהחנויות הפיזיות עדיין כאן כדי להישאר ובהן מבוצעות קצת יותר מחצי מהקניות, מסתמן שהאיזון שנוצר בחסות השנתיים האחרונות לכל הפחות נשמר, וייתכן שבעתיד עוד ימשיך לנטות לכיוון השופינג אונליין.

קניות אונליין - שופרסל. יח"צ,
קניות אונליין - שופרסל/יח"צ

מחליפים נעליים יותר מגרביים

אם בעבר הדגש בקניות ברשת היה על ביגוד, הרי שכיום ישראלים קונים אונליין במגוון עולמות שונים. הקטגוריות הבולטות שאימצו הישראלים הן אופנה (כ-60%) והנעלה, מזון (40%-50%), ומוצרי חשמל (כ-40%). כ-67% מהצרכנים בוחרים את אתר הרכישה על פי רמת המחירים ולאחר מכן דרך סוגיות הקשורות במהירות ועלות המשלוח, אמינות האתרים ושירות הלקוחות.

נוגסים בתפוח

וכל המגמות הללו מתנקזות לחודש נובמבר ובעיקר - לבלאק פריידי שממש בפתח. יש חודשים שכבר הפכו לסוג של מילים נרדפות בישראל. "יולי-אוגוסט" למשל, זה החופש הגדול והחם כמובן ואת נובמבר כולם מכירים בשנים האחרונות כ"חודש הקניות אונליין הגדול".

בזכות חגי קניות כמו ShopingIL, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ומעל הכל - בלאק פריידי המפורסם, הפך נובמבר לחגיגת שופינג גדולה ומהנה, שמשתלבת בצורה מושלמת עם המגמה ההולכת וצומחת של ישראלים שעושים את הקניות שלהם ברשת, בלי להגיע באופן פיזי לסניפים או לחנויות.

השנה, נראה שנגיע לשיאים חדשים, כאשר על פי המחקר לא פחות מ-65% מהישראלים מתכננים לרכוש מוצרים במהלך חגי הקניות של נובמבר, מרביתם במגוון קטגוריות צריכה ורבים מהם, דרך אתרים מקומיים.

קניות אונליין - שופרסל. יח"צ,
קניות אונליין - שופרסל/יח"צ

בשנים האחרונות נראה כי אתרים ישראלים "פרצו" דרך לתחום השופינג ברשת. אם בעבר המגמה הייתה הזמנה מאתרים בינלאומיים בעיקר, הרי שכיום אתרים ישראלים כגון "שופרסל אונליין", שמוביל בראש הרשימה ואתרים ישראלים נוספים נהנים מהזמנות רבות. הסיבות לכך? נוחות, שירות לקוחות זמין ובשפה העברית, זמני משלוח הרבה יותר קצרים לעומת רכישה מחו"ל, ביטחון גבוה באפשרות להחליף בקלות מוצרים (ידעתם שיותר מ-40 אחוז מחזירים מוצר שקנו?) פחות מקרים בהם מקבלים מוצרים פגומים, מגוון רחב מכל תחומי החיים שגם מותאם לקהל המקומי, ומחירים תחרותיים ומשתלמים שאתרי המכירות המובילים בישראל יודעים להציע לצרכנים.

המלצות מחברים, ניסיון אישי חיובי וביקורות טובות מחזירות את הישראלים שוב ושוב לאותם אתרי קניות אונליין ישראלים, בהם הם נהנים מחוויית הקנייה. עובדה - כמעט רבע מהישראלים הגדילו בשנה החולפת את הקניות שלהם מאתרים כחול-לבן.

לא כל הנוצץ זהב

אולם בשעה שקניות ברשת הן דבר נהדר, כדאי מאוד לעשות אותן בצורה בטוחה וחכמה ולקנות מאתרים מוכרים, אחרת עלולים להיתקל בבעיות שונות ומשונות.

כ-35% מדווחים כי נתקלו במצב של החזרת מוצרים לאחר הקנייה גם באתרים ישראלים וגם באתרים בינלאומיים. תופעה זו מדגישה את החשיבות של רכישה מאתר מוכר וגם בשירות לקוחות זמין ונוח ומדיניות החזרות הוגנת ונוחה.

קניות אונליין - שופרסל. יח"צ,
קניות אונליין - שופרסל/יח"צ

ההשוואה משתלמת

אז מה הישראלים קונים באונליין המקומי? בשעה שבגדים ונעליים עדיין נרכשים בעיקר מחו"ל או בחנות פיזית (בשל הרצון "להרגיש אותם"), אפשר לראות מגמה ברורה של רכישות אונליין בעולמות האלקטרוניקה, הסלולר, מוצרי החשמל לבית ולמטבח, רהיטי גינה וחוץ, חדר שינה, ספורט וקמפינג, קוסמטיקה ועוד.

צרכנים חכמים, שמשווים מחירים בין האתרים השונים המציעים מוצרים מכל העולמות הנ"ל, הם אלו שלבסוף מצליחים להגיע לעסקאות המשתלמות ביותר ולחסוך לעצמם הכי הרבה.

לכן, כדי ליהנות בצורה המיטבית ביותר מכל חגיגת הקניות של חודש נובמבר בכלל, ומהבלאק פריידי הבא עלינו לטובה בפרט - תכננו מראש את הקנייה, קחו את הזמן לבדוק מחירים ולמצוא את הטוב ביותר ואל תשכחו לקחת בחשבון את מה שחשוב לכם במיוחד, כמו איכות השירות, זמני המשלוח ועוד. שיהיה חג קניות שמח!

מערכת וואלה! בשיתוף שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully