וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לעצמאים: יקבלו פיצוי על בידוד בקורונה

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 13:24

השיפוי בגין ימי בידוד, שעד כה ניתן רק לשכירים, יחול מעתה גם על עצמאיים שנכפה עליהם בידוד בשל הקורונה. בנוסף יזכו העצמאים גם לשיפוי בגין בידוד של ילדיהם, כפי שהיה נהוג עד עתה בקרב השכירים. שר האוצר: "צעד חשוב לשילוב הכלכלה לצד הבריאות"

האם מגפת הקורונה, שחשפה את מצוקותיהם של העצמאים לעין הציבור, עוד תתברר כמי שזירזה תיקונים של עיוותים הסטוריים ביחס לעצמאים בישראל?

משרדי האוצר והכלכלה, בשיתוף סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה, מרחיבים את הסדרת מתווה מימון ימי הבידוד גם לעצמאיים.

בהתאם, יקודם בתוך פרק זמן קצר מתווה למימון היעדרות בשל ימי בידוד גם לעצמאיים, כך שגם עצמאי אשר הפסיד ימי עבודה בגין חובת בידוד שלו או של ילדיו ישופה על כך.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מדובר בעוד צעד חשוב שהממשלה מקדמת על מנת לעזור למשק להמשיך את היציאה ממשבר הקורונה, לקדם צמיחה גבוהה ובעיקר לאפשר לכולם, גם לעצמאים, לשלב את הכלכלה לצד הבריאות".

תספורת במהלך הפגנת בעלי חנויות הרחוב, מסעדנים ופעילי מפלגת "עצמנו" נגד הסגר, 31 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הפגנות עצמאיים בשיא הקורונה, לפני קרוב לשנה. חלק ממה שדרשו, מתחיל להתקיים/ראובן קסטרו

"מתקנים את העיוות"

גם שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, מיהרה לברך: ‏"ממשיכים לדאוג לעצמאים ולוודא כי ניתן לקיים כלכלה הוגנת וצומחת לצד הקורונה. זהו צעד חשוב שמשרדי האוצר והכלכלה מקדמים על מנת לאפשר גם לעצמאים בטחון תעסוקתי ומענה במקרים בהם נאלצים להמצא בבידוד".

מי שרואה בהחלטה עוד ניצחון שלו הוא סגן השר אביר קארה, שנכנס לכנסת מטעם מפלגת ימינה, על תקן של מי שהיה שותף למאבק השולמנים. קארה ספג ביקורת לאחר שהתנגד להצעת חקיקה שהייתה אמורה לקדם את מעמד העצמאים, שהציעה האופוזיציה, אבל מאז הספיק להיות חתום על שינוי תקנות הפנסיה לעצמאיים - ועתה גם על ההחלטה הנוכחית:

קארה: "מתקנים את העיוות שנוצר בזמן משבר הקורונה שכירים קיבלו שכר בגין ימי בידוד ואילו עצמאים לא. הרוח והאופי של הממשלה הזו למקם את העצמאיים במרכז. חשיבות קבלת ימי בידוד לעצמאים, קריטית עבור העסקים שספגו מכה קשה בגלים הקודמים של הקורונה.

המתווה יפרוס תחתיהם רשת בטחון שתקל עליהם ותעזור להם לצמוח ולצאת מהמשבר לצד הרפורמות הענקיות שהובלנו בחוק ההסדרים הפכנו את המחאה שלנו למדיניות הכלכלית של הממשלה, תודה לשרי האוצר והכלכלה על עבודתם המסורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully