וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפון בלירה: למה הטורקים לא יכולים לקנות אייפון?

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 16:42

הלירה קרסה ב-15% אחוז ביממה האחרונה וב-22% בסך הכול מתחילת השבוע, מה שגרם למחירים של מוצרי אלקטרוניקה בטורקיה לצנוח. אפל הגיבה בביטול מכירות אייפונים עד שהמצב יתייצב: "כרגע הטורקים חושבים על רכישת מוצרים כהשקעה"

אם אתם רוצים לקנות אייפון, כדאי מאוד שלא תהיו אזרחים טורקיים. הלירה הטורקית, שגם כך נמצאת בשפל' צנחה ב-15% ביממה האחרונה, קריסה שתוארה כ"היסטורית" והוסיפה לירידה של המטבע, שאיבד מערכו כבר 43% מתחילת השנה, מחציתם בשבוע האחרון בלבד. אמנם היום (רביעי) נרשמה התאוששות קלה, אבל יש מי שלא לוקח סיכונים - למשל אפל וחברות אלקטרוניקה אחרות.

דוכן צ'יינג' בטורקיה. ShutterStock
לא שווה לירה. דוכן צ'יינג' באיסטנבול/ShutterStock

הבשורה היא לתיירים ששוהים באיסטנבול ויכולים להשיג יותר עבור הכסף שהמירו בחנויות המקומיות, אבל לא לטורקים. תושבים שנכנסו אתמול לחנות המקוונת של אפל נתקלו בהודעה "לא זמין" על מכשירי האייפון. בגלל צניחת המטבע, הפכו המכשירים לזולים ב-10%בהשוואה למחירים בארה"ב.

נציג אפל באיסטנבול אמר כי המניע של לקוחות לרכוש מוצרי אלקטרוניקה לא נובע מהרצון להשתמש בהם כרגע. "הם יותר רואים את זה כהשקעה. הם יודעים שיוכלו למכור במחיר גבוה יותר מזה שבו קנו". אפל סירבה להגיב רשמית בנושא.

בינתיים, הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן מגן על המדיניות הכלכלית וטען כי הוא עושה צעדים נכונים "במלחמת העצמאות הכלכלית שלנו". הוא אמר: "אני מתנגד לכל מדיניות שתכבול אותנו ותחליש את הכלכלה, תקדם את האזרחים לאבטלה, רעב ועוני".

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully