וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוה מדז'יבוז' מסיימת את תפקידה כמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 15:40

הודיעה לשרה לשוויון חברתי, מירב כהן על סיום תפקידה. מדז'יבוז' עשתה קדנציה מלאה בתפקיד של 4 שנים ולבקשת השרה, תמשיך עד פברואר בתפקיד ותסייע באיתור המחליפה

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, רו"ח אוה מדז'יבוז' הודיעה לשרה לשוויון חברתי, מירב כהן על סיום תפקידה. מדז'יבוז' עשתה קדנציה מלאה בתפקיד של 4 שנים ולבקשת השרה, תמשיך עד לחודש פברואר בתפקיד ותסייע באיתור המחליפה.

מדז'יבוז' לשעבר יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מנכ"לית קבוצת מעריב, סמנכ"לית קשת ומנכ"לית רדיו תל אביב, מונתה לתפקיד באוקטובר 2017 ע"י השרה גילה גמליאל לאחר 16 שנות ניהול בכירות.

אוה מדז'יבוז'. ענבל מרמרי,
אוה מדז'יבוז'/ענבל מרמרי

כמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה יזמה מדז'יבוז', את קמפיין "תתמודדי" שהביא לעלייה משמעותית בייצוג הנשים בבחירות המוניציפאליות 2018 (שבו נבחרו 15 ראשות רשויות ו-431 חברות מועצה, עלייה של 30% ביחס לבחירות 2013) מהלך שזיכה אותה באות איגוד השיווק הישראלי לקמפיין מצטיין.

בנוסף, יזמה והובילה פיילוט להטמעת חינוך מיגדרי כבר בגיל הרך בשיתוף משרד החינוך, המשיכה את תהליך הטמעת התקציב המגדרי במשרדי הממשלה השונים, ייצגה את ישראל במוסדות בינלאומיים, סייעה בפעילות המל"ל בתקופת הקורונה, התניעה את יישום החלטה 1325 של האו"ם הובילה את המהלך ליצירת שוויון מגדרי בפרס ישראל והייתה אחד הקולות הבולטים במאבק נגד אלימות מינית.

כיו"ר ועדת מדז'יבוז' הניחה על שולחן הממשלה תכנית פעולה מקיפה למאבק בהטרדות מיניות ובפרט במקומות העבודה וזאת לאחר תהליך חשיבה מקיף שנעשה בהשתתפות מנכ"לי משרדי ממשלה, נציגי רשויות אכיפת החוק ונציגות הארגונים במגזר השלישי. בנוסף הקימה הרשות מאגר פעיל של נשים לקידום שוויון הזדמנויות ועידוד נשים למשרות ממשלתיות בכירות המונה מעל 3,000 נשים.

לדברי אוה מדז'יבוז': "המעבר מעולם התקשורת לזירה החברתית-ציבורית נעשה במקביל לתהליכים אישיים בחיי שעוררו בי רצון גדול לעסוק בעשייה חברתית בעלת משמעות, לגעת בגוונים שונים של החברה הישראלית ולהשפיע על העתיד של הדור הבא, גם של הבן הפרטי שלי. בתום ארבע שנים אני מרגישה שהמאבק לשוויון מגדרי, גם כשהוא נראה חלק בלתי נפרד מהמציאות היומיומית, הוא מאבק מתמשך שיש בו עליות ומורדות. נשים עדיין סובלות מחוסר שוויון, מתופעות של אלימות וקיפוח, חשופות יותר להטרדות ונדרשות גם היום לשאת באופן מובהק בנטל המשפחה והילדים. מדובר בתהליכי עומק שמתפרשים על פני שנים ובארבע השנים האחרונות אני גאה על הזכות שהייתה לי להיות חלק פעיל יותר במאבק שנמשך למעלה מחמישים שנה. מודה לשרות גילה גמליאל ומירב כהן על האמון שנתנו בי ומאחלת המשך הצלחה לרשות".

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "זכיתי לעבוד ולהכיר את אוה לעומק בחודשים האחרונים ופגשתי מנהלת מוכשרת וחכמה שעובדת עם כל הנשמה. תחת ניהולה של אוה פעלה הרשות לקידום מעמד האישה לקידומן של נשים במגוון רחב של מישורים - החל בייצוג הולם של נשים במשרות ציבוריות בכירות, המשך בעיסוק משמעותי במניעת הטרדות מיניות בעבודה, וכלה בפעילות ממוקדת למודעות וחינוך מגדרי, לרבות בגיל הרך. נהניתי לעבוד יחד עם אוה ומצאתי בה שותפה אמתית לקידום מטרה משותפת וחשובה - חברה ישראלית שוויונית וטובה יותר עבור נשים וגברים כאחד. אני מאחלת לאוה הצלחה בהמשך דרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully