וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכן, בלאק פריידיי: בורסות העולם קורסות בעקבות גילוי הווריאנט החדש

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 23:15

בורסות אירופה נסחרו בירידות שערים חדות בצל הפרסומים על גילוי הווריאנט החדש, נסדאק ירד ביותר משני אחוזים, הדולר מתחזק

מפולת בבורסות העולם על רקע גילוי הזן החדש של קורונה. בורסות אירופה נסחרו בירידות שערים חדות בצל הפרסומים האחרונים. מדד הדקס בפרנקפורט צנח ביותר מ-4 אחוזים, מדד הפוטסי בלונדון צלל ביותר מ-3.5 אחוזים והקאק בפריז השיל 4.75% מערכו. גם הבורסות באסיה ננעלו הבוקר בירידות שערים: מדד הניקיי בטוקיו ירד 2.5%, בורסת הונג קונג ננעלה בירידה של 2.6%, שנחאי ב-0.5%.

עובד בוול סטריט מאוכזב בשל הירידות החדות במסחר בארצות הברית. 09 במרץ 2020.. AP
במרץ 2020 זה נראה כך. כנראה שגם בימים הקרובים/AP

המסחר בארה"ב נפתח בירידות מתונות יחסית, שהתחזקו עם המשך יום המסחר. נסדאק ירד ב-2.23 אחוזים ודאו ג'ונס השיל מערכו 2.5 אחוזים. נזכיר כי היום לא התקיים מסחר בבורסה בתל אביב, והוא יתחדש ביום ראשון. על רקע המפולת בבורסות העולם, הדולר נסחר כעת בעלייה חדה מול השקל ברמה של 3.18 שקלים, צמיחה של יותר מ-1%. הנפט מסוג ברנט מאבד 5.8% ונסחר ברמה של 77 דולר לחבית.

ההסבר לעליית הדולר מול השקל הוא הקורלציה החזקה שנוצרה בתקופה האחרונה בין שער הדולר-שקל לבין בורסות העולם. כאשר הבורסות בעולם ובעיקר בארה"ב עולות, חשיפת המט"ח של הגופים המוסדיים בישראל עולה ועל מנת לגדר אותה הם מוכרים דולר כנגד השקל, הפוך - כאשר בורסות העולם רושמות ירידות חדות, הדולר מול השקל עולה. היות ומדובר בסכומי עתק של מיליארדי שקלים, לגידורים הללו יש השפעה ישירה על שוק המט"ח הישראלי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully