וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס חג החנוכה: 8 בכירים בתעשייה מספרים על הנס העסקי שלהם

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 0:36

רגע לפני הדלקת נר ראשון וסיפורי מסורת על נס חנוכה ופך השמן שהספיק ל-8 ימים, דיברנו עם 8 מנהלים בכירים בתעשייה שסיפרו על הנס הפרטי שלהם שהביא להצלחתם

"האמנו, אבל לא ידענו כמה נהייה משמעותיים"

טל לב-עמי, מייסד שותף ו-CTO בחברת Cloudinary, מספר איך הרצון לעבוד ביחד עם שני חבריו, איתי לחן (CEO) ונדב סופרמן (CPO), הביא אותם להארה מקרית שהתגלגלה להקמת החברה:

"תמיד ידענו שאנחנו רוצים לעבוד יחד, אבל לא היה לנו רעיון משלנו. הבנו שזה יכול לקחת קצת זמן ובינתיים והיינו חייבים מקור הכנסה. הקמנו חברת פרוייקטים "בינתיים" ופנינו ליזמים עם כסף, על מנת לעזור להם לבנות את המוצר הראשון שלהם.

במהלך העבודה עם מספר לא קטן של חברות, נדב הגיע לתובנה שיש עולם שלם של מדיה (וידאו ותמונות), שהחברות זקוקות לפתרונות ניהול עבורן אך אינן פנויות לפיתוח או שאין להם הידע בתחום. כחברה קטנה לא יכולנו להרשות לעצמנו לפתור בעיות קיימות, ואם קיים כלי בשוק שהיה אפשר להשתמש בו זו הייתה ההעדפה הראשונה. כשחיפשנו פתרונות לניהול מדיה, הבנו שאין חברה/פתרון כולל בשוק.

מכאן התחיל המסע של קלאודינרי. פיתחנו את המוצר בהתחלה כי האמנו שיש לו עתיד אבל לא ידענו עדיין כמה הוא משמעותי. עשינו בדיקת היתכנות מול הלקוחות שאיתם כבר עבדנו כחברת פרויקטים וחודשים ספורים מרגע שפיתחנו את המוצר כבר היה לנו לקוח משלם ראשון. משם המשכנו לעוד לקוחות, הקמנו את קלאודינרי ותשע שנים קדימה, קלאודינרי הפכה לסטנדרט עבור מפתחים, יוצרי תוכן ואנשי שיווק, אשר מחפשים להעלות, לשמור, להמיר, לספק ולנהל תמונות ווידאו און ליין".

לקלאודינרי יש כיום יותר מ-8,000 לקוחות משלמים, שחלקם חברות מהמובילות בעולם, ולמעלה ממיליון משתמשים שנהנים מהפתרונות שהחברה מציעה.

טל לב עמי. קלאודינרי,
טל לב-עמי, מייסד שותף ו-CTO בחברת Cloudinary/קלאודינרי

"הנס שלנו קרה בתקופת הקורונה"

BlueVine הצטרפה לתכנית הממשלתית של ארה"ב, וכך הצליחה לעזור ללקוחות ולייצר הזדמנויות עסקיות חדשות, אפילו בזמן הקורונה:

"ה'נס' שלנו בתור חברה, היה בתקופת הקורונה. תוך זמן קצר, ובתוך כל הבאלגן של המגיפה, הצלחנו להיכנס לתוכנית הממשלתית של ארה"ב לחילוץ עסקים קטנים בקורונה", מספר ניר קלר, מייסד שותף, CTO ומנהל הסניף הישראלי של חברת הפינטק BlueVine.

"התוכנית נקראה PPP, Paycheck Protection Program, ונועדה להגן על שכרם של העובדים ולאפשר לעסקים הקטנים שמשלמים משכורות לקבל הלוואה. הביקוש היה עצום, ובמהירות הצלחנו להשיק את המוצר החדש שלנו, שאיפשר לנו המשיך ולתמוך בעסקים קטנים ובינוניים ברחבי ארה"ב. BlueVine הייתה אחת מבין החברות הספורות שקיבלו את אישור הממשל להשתתף בתוכנית - מלבד הבנקים. BlueVine הוקמה בשנת 2013 במטרה להעצים עסקים קטנים ובינוניים, באמצעות פתרונות בנקאיים חדשניים שמותאמים לצרכים של העסקים הקטנים. בזכות ה'נס' הזה, הצלחנו לעזור ללקוחות שלנו, שהיו במצוקה, ולייצר הזדמנויות עסקיות חדשות".

החברה מעסיקה כיום כ-500 עובדים בישראל ובארה"ב, ומאז הקמתה העניקה BlueVine אשראי בהיקף של 5.4 מיליארד דולר, למעל 87,000 לקוחותיה.

ניר קלר BlueVine. יחסי ציבור,
ניר קלר, מייסד שותף, CTO ומנהל הסניף הישראלי של חברת הפינטק BlueVine/יחסי ציבור

"לעבודה הקשה התווסף קורטוב של נס"

מעוף המשאב האנושי, שמתמקדת בגיוס, השמה, הכוונה וייעוץ הצליחה להשיג מכרז שעבדו עליו זמן רב וראו בזה כנס:

"מתוך 14 חברות שונות שהגישו מועמדות להתמודדות על המכרז להפעלת מרכזי התאוריה בפריסה ארצית של משרד התחבורה, שלוש חברות, שאחת מתוכן היא מעוף, קיבלו את ציון האיכות הגבוה ביותר מבין המתמודדים, והגיעו לשלב הסופי." מספר אסף סרן, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושירותים מנוהלים במעוף המשאב האנושי.

"המכרז הזה הוא ענק ולכן היה מאוד חשוב לנו, עבדנו עליו זמן רב. הגעתי ליום הגורלי בירושלים עם המון ביטחון אבל גם עם המון לחץ לקראת קבלת ההחלטה על הזכייה במכרז. ההקלה והשמחה היו גדולות כשהתבשרנו כי זכינו ומעוף נבחרה להפעיל את מערך מרכזי התאוריה של משרד התחבורה. אינני יודע האם להגדיר עבודה קשה, יכולות מקצועיות ודיוק כנס, אך אכן כך חשתי עם קבלת התשובה המיוחלת, הרגשתי שלעבודה הקשה התווסף קורטוב של נס".

אסף סרן, מעוף המשאב האנושי. יחסי ציבור,
אסף סרן, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושירותים מנוהלים במעוף המשאב האנושי/יחסי ציבור

"אם היינו מאחרים בכמה ימים - זה פשוט לא היה קורה"

בני שניידר, מייסד שותף ויו"ר Salto מספר על העסקה שנחתמה בנס, שנייה לפני המשבר הכלכלי של 2008:

Salto הסטארטאפ הצומח של היזמים הסדרתיים בני שניידר, רמי תמיר וגיל הופר, הוקם ב-2019 ועוסק בפתרון לבעיית הקונפיגורציה המורכבת של מערכות עסקיות, בה נתקלים ארגונים בעלי מערכות מבוססות ענן - ע"י פלטפורמה לאוטומציה וניהול שינויים במערכות אלו. בשנת 2005 הקים בני שניידר יחד עם רמי תמיר וגיורא ירון את חברת Qumranet.

"בשנת 2008, Qumranet נמכרה לחברת RedHat" מספר שניידר. "העסקה נחתמה ב-5 לספטמבר 2008. חמישה ימי עסקים בלבד לפני הקריסה של ליהמן ברדרס ב-15 לספטמבר 2008, שהובילה לטלטלות בשוקי ההון ברחבי העולם ולפריצת משבר פיננסי עולמי. ב'נס' הספקנו לחתום על העסקה, וקומראנט נמכרה לרד-האט. אם היינו מאחרים בכמה ימים - זה פשוט לא היה קורה. המכירה הייתה מתפספסת וכנראה שהיינו נאלצים לסגור את קומראנט במהלך המשבר הפיננסי ב2008/9. במקום זאת, בזכות התזמון והעזרה של חברת רד-האט, המוצר המרכזי שפיתחנו, הקי.וי.מ (KVM), זכה להצלחה נרחבת. הוא משמש עד היום כמערכת ההפעלה של רוב מחשבי הענן בימינו, כמו גוגל ואמזון"

בני שניידר, מייסד שותף Salto. דורון לצטר,
בני שניידר, מייסד שותף ויו"ר Salto/דורון לצטר

"הנס הפרטי שלי הוא גם הנס העסקי והמשפחתי שלי"

דותן לזר, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת הספורט-טק Lsports אשר מתמקצעת במתן שירותי ניהול נתונים בזמן אמת החל מנתוני ספורט המכסים למעלה מ-60 סוגי ספורט ואז למוצרים תומכים מבוססי AI, מדבר על הנס העסקי שלו:

"הנס הפרטי שלי הוא גם הנס העסקי שלי והמשפחתי שלי. לפי כל הסטטיסטיקות לאחוזי הצלחה בהיי-טק הסיכויים להקים חברה בדרום הארץ (אשקלון), שהיא גם עסק משפחתי (הוקם עם אבי ואחי), חברה אשר פועלת כל השנים ללא גיוס הון במתכונת בוטסטראפ ולהביא אותה למצב של חברה רווחית עם למעלה מ-100 עובדים מאזור הדרום והמרכז יחד עם לקוחות ענק מסביב לגלובס זה לפי כל הסטטיסטיקות נס אחד גדול".

דותן לזר, מנכל ומייסד שותף LSPORTS. לירן אלבז,
דותן לזר, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת הספורט-טק Lsports/לירן אלבז

"לא בחרתי בחברת הייטק גדולה"

דן לוין מספר איך העבודה הראשונה שלו לאחר התואר הביאה אותו להקים חברה ששמה לה למטרה לשנות האופן בו מטפלים בפסולת:

"הנס שלי הוא שלא הלכתי לעבוד בחברת הייטק גדולה בראשית דרכי." מספר דן לוין, מייסד ומנכל חברת AST שפיתחה שיטות טיפול ייחודיות לפסולת מסוכנת, בדרך ה"כלכלה המעגלית".

"לקראת סיום לימודי הנדסה ביוכימית בטכניון קיבלתי כמה הצעות עבודה מפתות מחברות הייטק גדולות, אבל בסופו של דבר החלטתי להיכנס לתחום אחר לחלוטין של טיפול בפסולת. התחלתי לעבוד בחברה לשירותי איכות הסביבה ומפעלי מחזור שונים - ומה שגיליתי שינה את חיי. התגלה בפניי תחום שנתקע בעבר למרות שהוא בעל פוטנציאל אדיר להתפתחות שיכולה להטיב עם כלל התעשייה בישראל, וגם לתרום לפתרון בעיות אקולוגיות קשות כמו משבר האקלים והאנרגיה.

העובדה שמצאתי את עצמי בתחום שיש בו חוסר משווע של מהנדסים איכותיים הניע אותי לפרוץ גבולות, לחקור ולבצע פעילויות עם משמעות שככל הנראה לא היו אפשריות אם הייתי מוצא את עצמי כבורג במערכת של חברת ענק. במשך עשור בתעשייה רכשתי ידע שלרוב לוקח עשרות שנים ללמוד וליישם. כל זה הביא אותי להרים את הכפפה ולהקים את חברת AST שנמצאת בחזית שינוי הטיפול בפסולות ומציגה פתרונות מתקדמים לבעיות ארוכות שנים".

דן לוין, מייסד ומנכ"ל AST. יחסי ציבור,
דן לוין, מייסד ומנכ"ל AST/יחסי ציבור

"היינו במקום הנכון בזמן הנכון"

רובי כיטוב וראובן הריסון, מייסדי חברת Tufin (תופין), שמספקת כלים לניהול מאובטח ואוטומציה של רשתות תקשורת ארגוניות. החברה הוקמה בשנת 2005, ע"י רובי כיטוב המשמש כמנכ"לֹ וראובן הריסון המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה:

"הנס שלנו הוא שהיינו במקום הנכון בזמן הנכון" מספר כיטוב. "שנינו עבדנו בצ'ק פוינט שהיתה חלוצה בתחום אבטחת המידע, בתקופה צמיחה מטורפת שלה. למדנו את התחום ופגשנו אנשים מאוד מוכשרים (וגם אחד את השני)".

"בשנים הראשונות הסתמכנו הרבה מאוד על הידע שצברנו ועל הקשרים - ככה הגענו לרעיון למוצר הראשון, ללקוחות הראשונים, לשותפים הראשונים, וגם לגיוס עובדים, שבשנים הראשונות הרבה מהם היום עובדי צ'ק פוינט לשעבר. זה היה ממש בית ספר לבניית מוצרים, יזמות ואבטחת מידע, והיום יש עשרות חברות מצליחות שהקימו יוצאי צ'ק פוינט".

חברת תופין הונפקה בבורסה בניו יורק בשנת 2019, ומעסיקה מעל ל-500 עובדים ברחבי העולם.

מייסדי תופין רובי כיטוב וראובן הריסון. מנש כהן,
רובי כיטוב וראובן הריסון, מייסדי חברת Tufin (תופין)/מנש כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully