וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הזוכות הגדולות בתחרות הגיוון הישראלי בפרסום ובשיווק

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 23:15

בטקס הענקת הפרסים לחברות אשר קידמו גיוון והכללה בקמפיינים הפרסומים שלהן שהתקיים הבוקר (ב) בבית הנשיא בירושלים זכו החברות: חברת פרוקטר אנד גמבל, דלתא וארומה ישראל,שלושתן זכו במקום הראשון בשלוש קטגוריות שונות בתחרות שנועדה לקדם ולהנכיח אוכלוסיות מגוונות

מברשת השיניים שקידמה משפחה ערבית ישראלית ראשונה, קטלוג הבגדים שנתן במה לילדים בעלי מוגבלויות וקמפיין העסקת עובדים עם מוגבלויות בכל רחבי הארץ

בשל ההכרה כי יש חשיבות רבה לענף הפרסום והשיווק בעיצוב התודעה והחיים של כולנו, נולדה תחרות "שילוב המגוון הישראלי בשיווק ובפרסום", במטרה לתמוך בפועלן של החברות המפרסמות באמצעות מהלכים שיווקיים הכוללים שלהן - קמפיינים פרסומיים המשקפים את המגוון הישראלי: חילונים, חרדים, דתיים, ערבים, אנשים עם מוגבלות, להט"ב ועוד, באופן שוויוני, ללא סטריאוטיפים.

במסגרת הטקס הוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות והוענקו הפרסים.

מתוך הפרסומת הזוכה של ORAL B. יחסי ציבור,
מתוך הפרסומת הזוכה של ORAL B/יחסי ציבור

"כמפרסמים, יש בידנו השפעה"

חברת פרוקטר אנד גמבל זכתה בקטגוריות "שילוב המגוון הישראלי ברוח נאום השבטים", על פרסום קמפיין מברשת השיניים החשמלית של המותג Oral B - 'בכל מקום בארץ, לכל ילדה וילד, מגיעה מברשת חשמלית Oral B' המציג מגוון משפחות ישראליות: דתית, חילונית, ערבית, זוג אבות - המתמודדות עם שיגרה יומית של גידול ילדים. הקמפיין נתן ייצוג משפחות שונות בחברה הישראלית, המתמודדות עם אתגרים דומים, והראה לכולנו את הגיוון האנושי האמיתי שקיים בחברה הישראלית.

אופיר גוטמן, מנכ"ל חברת פרוקטר אנד גמבל: "ב-2017 השקנו לראשונה את הקמפיין של 'אורל בי' בהשקעה של מעל 10 מיליון שקלים ושמנו לנו למטרה לתת במה לכלל האוכלוסייה, כולל ובמיוחד לאלו שכל כך חסרים על המסך שלנו, וכך היינו הראשונים להציג משפחה של שני אבות, משפחה דתית משפחה חילונית ומשפחה ערבית כחלק מהקמפיין. אנו רואים בגיוון והכלה ערך חברתי כמו גם ערך עסקי וההצלחה העסקית של הקמפיין נלמדת בכל רחבי אירופה גם בזכות ההנכחה של הרבדים השונים באוכלוסייה. כמפרסמים, יש בידנו השפעה רבה בקידום שינוי וניפוץ נורמות חברתיות בחברה הישראלית ואין ספק שהעבודה עוד רבה"

מנכ"לית דלתא ענת בוגנר, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל אופיר גוטמן, מנכ"ל ארומה דני מישל. יחסי ציבור,
מנכ"לית דלתא ענת בוגנר, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל אופיר גוטמן, מנכ"ל ארומה דני מישל/יחסי ציבור

"צרכים מיוחדים כמובן מאליו"

חברת דלתא זכתה במקום הראשון בקטגוריית "גיוון ברוח האמנה לייצוג המגוון הישראלי בפרסום" העוסק בייצוג שוויני ולא סטריאוטיפי של כלל קבוצות האוכלוסייה. דלתא פרסמה קמפיין 'דלתא. כו-לם בפיג'מה', המשלב נשים וגברים עם מוגבלויות וללא מוגבלויות כמדגמנים ומדגמנות את קולקציות המותג.

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים: "כחברה היוצרת אלפי צילומי אופנה מידי שנה, אנחנו מבינים את האחריות בה עלינו לפעול. דלתא מקפידה ליצור תמהיל אנושי מגוון ומכליל הכולל גם נשים וגברים, ילדות וילדים עם צרכים מיוחדים, כשיגרה לאורך זמן. כחלק מהראיה הכוללת לטווח הארוך, אנו פועלים בשותפות עם תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" ומסייעים בפתיחת סניפים חדשים לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים. אני מייחלת ליום בו פרסומים המשלבים דוגמניות ודוגמנים עם צרכים מיוחדים לא יתפסו כמשהו מיוחד אלא כמובן מאליו. מבחינתי זהו חלק טבעי בחשיבה, ביצירה ובנראות האופנתית"

מתוך קטלוג דלתא. יחסי ציבור,
מתוך קטלוג דלתא/יחסי ציבור

"גיוון כחלק אינטגרלי מכל עסק במדינה"

רשת בתי הקפה 'ארומה ישראל' זכתה במקום הראשון בקטגוריית "מיתוג מעסיק" על קמפיין העסקת עובדים עם מוגבלויות בסניפי ארומה ישראל.

מנכ"ל רשת ארומה ישראל, דני מישל: "כבר בתחילת דרכה בחרה רשת ארומה ישראל לפעול לקידומם של אנשים עם מוגבלות ולסייע בשילובם בחברה הישראלית. מאז ועד היום, התחום הפך להיות חלק בלתי נפרד מהרשת ואנו מרגישים כי זו זכות גדולה להעניק בית למגוון האוכלוסיות בחברה הישראלית. אנו שמחים וגאים על זכייתנו בתחרות חשובה זו, המעלה את המודעות לנושא הגיוון ואנו תקווה כי נושא הגיוון בשיווק ובהעסקה יהפוך להיות חלק אינטגרלי מכל עסק במדינה".

המותג 'דאב' זכה במקום השלישי בקטגוריית אמנת הייצוג הישראלי בפרסום. הוא נחשב למותג שחולל מהפכה מהותית בפרסום, בזכות תפיסת העולם שלו, לפיה יופי צריך להיות מקור לביטחון וכי המותג יכול לעזור לנשים בכל מקום לאהוב את המראה שלהן, להרגיש בטוחות בעצמן, ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהן.

במהלך השנים התפרסם מותג דאב בזכות קמפיינים ששמים במרכז יופי אמיתי, נשים אמיתיות בכל המידות, הצבעים, תפיסה מגדרית ועוד. גם בישראל המותג פועל לקדם שינוי חיובי בתפיסת היופי של נערות ונשים, באמצעות קמפיינים ופרויקטים חברתיים.

ארנון שפירא, סמנכ"ל מכירות יוניליוור ישראל: "אנחנו ביוניליוור מאמינים שלמגזר העסקי, לחברות מסחריות ומותגים, יש תפקיד משמעותי וקריטי בקידום פתרונות לבעיות שאיתן מתמודד העולם כיום. המותג דאב חרת על דגלו לפעול לשיפור הדימוי העצמי ודימוי הגוף של נשים ונערות ופועל למעלה מעשור לשינוי אידאל היופי הישן והבלתי ניתן להשגה. דאב מעודד תפיסה חדשה, שלפיה יופי קיים במגוון רחב של גילאים, מידות וצבעים, וכי עבור כל אישה, יופי צריך להוות מקור לביטחון ולא לדאגה".

מיכל ויצחק הרצוג ארנון שפירא. נתנאל טוביאס,
מימין: מיכל הרצוג, הנשיא יצחק הרצוג, וארנון שפירא, סמנכ"ל מכירות יוניליוור ישראל/נתנאל טוביאס

סודהסטרים זכתה במקום השלישי באות הגיוון בשיווק ובפרסום, בטקס שנערך היום בבית הנשיא על קמפיין הפרסומת אותו יצרה בתקופת שומר חומות ובו עובדים יהודים וערבים הקוראים לפיוס ודו קיום "עובדים יחד חיים יחד".

בציון לשבח זכה אתר ניהול הקריירה JobMaster על הקמפיין הפרסומי בכיכובו של השחקן הישאם סאלימן. נתן לוי מנכ"ל JobMaster: "שוק התעסוקה הוא אחד התחומים עם הכח המשמעותי ביותר לחולל שינוי חברתי אמיתי, ואני מקווה שצעדים מהסוג הזה יעזרו לנו לשנות את החשיבה ביחס למגזרים שונים בחברה הישראלית".

סודהסטרים. לשכת העיתונות הממשלתית
סודהסטרים בבית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית

בהשראת "נאום השבטים" של ראובן ריבלין

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג: "המגוון הישראלי חייב להיראות. אישה שמגיעה לקופת חולים צריכה לראות במודעות מולה מישהי שנראית כמוה, כדי להאמין יותר בטיפול שהיא מקבלת; ילדה קטנה צריכה לראות גם רופאות, שוטרות, מנכ"ליות בכירות כדי שתוכל להאמין בעצמה שתוכל להיות מה שתרצה כשתגדל. גבר או אישה- חרדיות, ערבים, דתיות, צריכים לפעמים לראות גם את עצמם על קירות ומסכי המרחב הציבורי, בכדי להרגיש חלק מהשלם הגדול הזה ששמו ישראל. צעיר בכיסא גלגלים צריך לראות את עצמו בפרסומות כדי שיוכל להאמין בעומק לבו שהן מופנות גם אליו. הגיוון הוא המשאב הגדול ביותר של הישראליות. לא היינו מי שאנחנו- ללא המגוון האנושי והרעיוני העצום שהתקבץ כאן".

התחרות נולדה בהשראת "נאום השבטים" של הנשיא הקודם, ראובן (רובי) ריבלין, אשר דיבר על החברה הישראלית המורכבת מארבעה מגזרים או "שבטים" מרכזיים שמתקרבים זה אל זה בגודלם: חילונים, דתיים-לאומיים, חרדים וערבים.

הזוכים בתחרות נבחרו על ידי ועדת שיפוט מגוונת, הכוללת 6 נשים ו-6 גברים מתחומי השיווק והפרסום, אנשי ציבור ועשייה חברתית. כמו כן, התחרות הינה מיזם משותף של איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום בישראל וארגון מעלה לאחריות תאגידית.

מנכ"ל פרוקטר-אופיר גוטמן, מנכ"ל איגוד המפרסמים יגאל בראון, מנכ"לית איגוד השיווק תלמה בירו ומנכ"ל ארגון מעלה מומו מהדב. netanel tobias,
מנכ"ל פרוקטר-אופיר גוטמן, מנכ"ל איגוד המפרסמים יגאל בראון, מנכ"לית איגוד השיווק תלמה בירו ומנכ"ל ארגון מעלה מומו מהדב/netanel tobias

מקדמים אג'נדות של גיוון ורב תרבותיות

תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק: "אנו שמים לעצמנו למטרה לקדם את המגוון הישראלי בכל פלטפורמה אפשרית. לענף השיווק והפרסום יש השפעה משמעותית על התודעה של כולנו, ועל כן, אנו צריכים לשאוף לראות על המסך דמויות שונות ומגוונות המייצגות את המרקם הארצישראלי בשלמותו".

לדברי יגאל בר און, מנכ"ל איגוד הפרסום: "הפרסום היה מאז ומעולם כלי רב עוצמה בעיצוב דעת קהל. מתוך הבנת האחריות החברתית המונחת לפתחנו, כבר בתחרות הקקטוס הכנסנו קטגוריה המעניקה פרסים לקמפיינים המקדמים גיוון חברתי. לשמחתנו הנושא ממשיך ומקבל רוח גבית גם משותפינו לדרך, ואנו מחויבים להמשיך ולקדם אג'נדות של גיוון, פלורליזם ורב תרבותיות, לתועלת החברה הישראלית".
מומו מהדב, מנכ"ל ארגון מעלה: "הגברת הגיוון היא אחת ההשפעות החברתיות המשמעותיות וארוכות הטווח ביותר שחברה יכולה לאמץ. לצד הגיוון התעסוקתי, אשר התחזק בשנה האחרונה, התחרות מדגישה שכבה נוספת וחיונית - קידום תודעה של חברה ישראלית מגוונת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully