וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט ירדו ל-34.69 דולר לחבית לאחר ששרדר ופוטין הודיעו כי יש לאפשר לפקחי הנשק להשלים את מלאכתם בעיראק

יהודה שויצר

10.2.2003 / 8:41

ביום שישי אמורים ראשי הפקחים להגיש לאו"ם דו"ח נוסף שיקבע האם עיראק משתפת עמם פעולה; ממשל בוש: רק הסכמה עיראקית מלאה לחשוף את כל מאגרי הנשק הלא קונוונציונלי תיחשב כמספקת



מחירי הנפט הגולמי ירדו ב-1.2% לאחר שקנצלר גרמניה, גרהארד שרדר, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיעו אמש כי הם רוצים שפקחי האו"ם ימשיכו בעבודתם בעיראק. מחירי הנפט הגולמי ירדו ל-34.69 דולר לחבית. פוטין אמר כי "כל מי שעוקב אחרי האירועים בעיראק יכול לראות שלמעשה העמדות של רוסיה, צרפת וגרמניה מתואמות... גם סין מחזיקה בעמדה כזאת". היום אמור פוטין להיפגש בפאריס עם נשיא צרפת, ז'אק שיראק, ולדון עמו בסוגיית עיראק.



ראש צוות פקחי האו"ם, האנס בליקס, ומנהל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי, עזבו את עיראק בתום יומיים של שיחות עם בכירי המשטר בבגדאד, ואמרו כי הצליחו להשיג התקדמות מסוימת. "יש התפתחויות שאני רוצה לציין מהיומיים האחרונים", ציין בליקס בתום הביקור שבמהלכו נועדו השניים עם סגן הנשיא, טהא יאסין רמדאן, ועם בכירים נוספים.



לדברי בליקס, עיראק מסרה לידיו, לראשונה, מסמכים בדבר ניסויים שביצעה בגז העצבים הקטלני וי-אקס ובטילים בליסטיים. "אני מבחין בראשיתה של גישה רצינית מצד העיראקים", אמר בליקס, ואל-בראדעי הוסיף: "אני רואה זאת כתחילתו של שינוי כיוון מצד העיראקים".



למרות הרוחות החדשות לכאורה המנשבות מעיראק, שר החוץ של ארה"ב, קולין פאואל, אמר כי אם עיראק תמשיך בחוסר שיתוף הפעולה עם הפקחים עד סוף השבוע הזה, יפעל הנשיא בוש באופן מיידי לניסוח החלטה במועצת ביטחון שתאשר פעולה צבאית נגדה. ביום שישי אמורים ראשי הפקחים להגיש לאו"ם דו"ח נוסף שיקבע האם עיראק משתפת עמם פעולה. פקידים בכירים בממשל בוש אמרו כי רק הסכמה עיראקית מלאה לחשוף את כל מאגרי הנשק הבלתי קונוונציונלי שלה תיחשב כמספקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully