וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בג. יפית היו חדות וחוכמה שהשתלבו עם חום אנושי"

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 16:03

בעולם הפרסום והיח"צ לא מעכלים את מותה של ג. יפית. בנימין נתניהו: "שמה הלך לפניה כסמכות שיווקית הגונה". ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר: "בשמיים יקבלו אותך באהבה ענקית"

אשת הפרסום ג. יפית, שהלכה לעולמה היום (שלישי) בגיל 70 לאחר מאבק במחלת הסרטן, הפכה את עצמה למותג עסקי עצום. היא ביצעה מהפכה בתעשייה כששינתה את התפישה לגבי מיתוג והפצת תודעה של מוצרים. קבוצת "ג. יפית תקשורת" איגדה תחתיה מספר חברות והתמחתה במהלכי שיווק אתגריים.

בשנת 2014 רכשה יפית את גרעין השליטה ברשת סטימצקי, תוך התאמתה לגל החדש של רכישת הספרים הדיגיטליים. סטימצקי מתחרה בשוק תחרותי בו נוכחות גם צומת ספרים וחנויות עצמאיות, ויפית נחשבת כמי שהעלתה אותה מחדש לפסים של רוווחיות.

בסטימצקי יפית עשתה מספר מהלכים שיווקיים, בהם פתיחת רשת סטימצקידס למכירת צעצועים ולאחר מכן מעבר למכירה קמעונאית של קשת מוצרים רחבה ברשת שאינה קשורה לעולם הספרות והמשחקים, ובה נמכרו שלל מוצרים צריכה. ליפית ולבנה אייל, הנשוי למאיה ישעיהו שהופיעה עימה בפרסומות, 37.5 אחוזי החזקה, וכרגע לא ברור מי ייקח את המושכות בהנהלת הרשת.

"אנחנו כואבים את הבשורה הקשה. מעבר להיותה שותפה בכירה, היא היתה עבורנו מורת דרך. יפית היתה אישה שפרצה את כל הגבולות והמוסכמות בענף הפרסום. אנחנו מודים על הזכות לעבוד לצידה, ללמוד מחוכמת החיים, החום והרגש שניכר בכל דקה מאלפי השעות במחציתה. היא תחסר לנו מאוד ואנו דואבים את לכתה", נמסר מאורן פלדמן ואור לובושיץ, שותפיה של ג. יפית ב-G Group.

ג. יפית. ראובן קסטרו
"אשת עסקים משכמה ומעלה". ג. יפית/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "רעייתי שרה ואני שמענו בצער עמוק על פטירתה בטרם עת של חברתנו ג. יפית. אנחנו מכירים אותה ואוהבים אותה כבר עשרות שנים. יפית הייתה חדורה באהבת ישראל עמוקה. היו בה חכמה וחדות שתמיד שולבו עם חום אנושי. במו ידיה היא בנתה את עסקיה המוצלחים ושמה הלך לפניה כסמכות שיווקית הגונה ואמינה. היא הייתה אמא נפלאה לבנה אייל ורעיה אוהבת לבני. אנו שולחים להם ולכל משפחתם את תנחומינו שיוצאים מעומק ליבנו".

יו"ר דירקטוריון חדשות 2 עו"ד תמי רווה ספדה ליפית: "חברתי האהובה יפית גרינברג - ג. יפית - נפטרה הלילה. כל כך קיוויתי ביחד עם כל החברות שלה שתצליח להתגבר על המחלה הארורה ותחלים. בני בעלה ואייל בנה טיפלו בה במסירות אין קץ יומם ולילה. אין מספיק מילים להביע את הכאב הנורא. יפית היתה כה נהדרת, נשמה טובה דואגת לכל מיודעים וחברה נאמנה כל כך. היא תחסר לי מאד מאד".

דניאלה רייבנבך, מבעלי משרד יחסי הציבור "דניאלה רייבנבך תקשורת": "צעדי הראשונים בעולם הפרסום היו בשנות ה-90, וכבר אז כיכבה ג. יפית והייתה לשם דבר. עבורי הצטיירה כאישה מובילה, חזקה, מעוררת השראה ומודל. ברבות השנים דרכנו הצטלבו בצמתים כאלו ואחרים, ותמיד פגשתי אישה נוכחת, מקצועית, בעלת ידע רב בתחומים רבים, הרבה מעבר לפרסום, כזו שתמיד ניתן ללמוד ממנה.

"לפני כשנה נפגשנו לקפה, במסגרתו הציעה יפית לשתף פעולה בין קבוצת התקשורת שלה לשלי. אמנם הרעיון לא יצא לפועל, אבל פגישה זו חיזקה בי את כל מה חשבתי על האישה רבת הכשרונות, ששינתה את פני עולם הפרסום, והצריכה בישראל. המהלך שהכי הרשים אותי זה הכניסה שלה לעולם הקמעונאות, כשרכשה את רשת סטימצקי - ופה הבנתי שהיא גם אשת עסקים משכמה ומעלה. יהי זכרה ברוך".

יועץ התקשורת צבי וילדר: "יפית היתה חברה בנפש, הכרתי אותה לפני כ-25 שנים ומאז כשהייתי צריך להתייעץ עם מישהו, קשר כלשהו או המלצה הייתי משוחח איתה. יפית הייתה לא רק מקצוענית ואשת עסקים מצליחה, אלא בעיקר נשמה אחת גדולה וחברה ללא אינטרסים. יהי זכרה ברוך".

ירון אחר, יועץ אסטרטגי, מרצה לשיווק ואסטרטגיה במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר, באוניברסיטת רייכמן והקריה האקדמית אונו: "ג. יפית היא דוגמה מצוינת לכך שבשיווק לא תמיד חייבים קמפיינים נוצצים, ושניתן להוביל קטגוריה חדשה בעזרת שאפתנות, עבודה קשה והתמדה.
אמנם, ככל שעולם השיווק והדיגיטל התקדמו, היו כאלה שהרימו גבה לנוכח פורמט הפרסום של ג.יפית שהיה מבוסס על עדות והמלצה אישית, כביכול. כשאנשים העדיפו להאמין לדעה של אנשים שהם סומכים עליהם ולא על מישהי שנשכרה על ידי הגוף המסחרי - הפורמט הזה נחלש, אבל אי אפשר לבטל את הדוגמה שהיא היוותה ואת המקום שקנתה לעצמה בספרי ההיסטוריה של השיווק המקומי".

גם רני רהב הצטרף למספידים: "ג.יפית היתה חלוצה בכל דבר שעשתה במדינת ישראל והיתה מודל לחיקוי".

עוד בוואלה!

אשת העסקים והפרסום ג. יפית הלכה לעולמה בגיל 70

לכתבה המלאה
ג. יפית עם מרים פיירברג. יחצ,
ג. יפית עם מרים פיירברג איכר/יחצ

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר: "איבדתי אותך היום חברת אמת שלי, כבת משפחה היית לי, כל כך אהבתי והערצתי אותך. הכרנו לפני שנים רבות ומה שישר חיבר בינינו ויצר משולש חברות- שלי, שלך ושל מאיר שמיר- זה ששלושתינו בוגרי שבט 'להגשמה' של בני עקיבא. יפית, את היית דוגמה לכך שהשמיים הם לא הגבול, היית חרוצה, פעלתנית, דעתנית ומוכשרת, בשתי ידייך הקמת מפעל חיים של ממש.

"גם בתקופה האחרונה, בה חווית סבל נוראי וקושי רב, והיה קשה לך לדבר, אמרת שאת מסכימה שרק אני אבוא לבקר אותך. את שהקפת את עצמך בכל כך הרבה חברים, שאהבת את כולם, לא היה בך כבר הכח להמשיך ולארח כפי שנהגת כל חייך. המילים האחרונות שלך היו 'למרות הכל - יהיה טוב' - רצית לחזק את כולם. אני בטוחה שבשמיים יקבלו אותך באותה אהבה ענקית שהענקת לכל מי שהכיר אותך.

"אני רוצה מכאן לחזק את בנך אייל, רעייתו והילדים. את אישך, בני, שהיה שם בשבילך יום ולילה ואת כל בני המשפחה שליוו אותך לאורך כל הדרך הקשה. אני שולחת לכם את תנחומיי הכנים. יהי זכרה ברוך".

  • עוד באותו נושא:
  • סטימצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully