וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליין יודיע השבוע על מינוי יואב להמן לתפקיד המפקח על הבנקים

ליאור כגן

11.2.2003 / 12:18

להמן, שגדל בבנק ישראל, נטל חלק בהחלטות האחרונות של הפיקוח; אף מועמד מחוץ לבנק לא הסכים להתמנות לתפקיד; מקורבים ללהמן: "מדובר באיש עקשן שלא ניתן לשכנוע בנקל"



נגיד בנק ישראל, דוד קליין יודיע השבוע על מינוי יואב להמן לתפקיד המפקח על הבנקים, לאחר שיצחק טל, המפקח על הבנקים מזה כ-4 שנים, פנה לפני מספר שבועות לנגיד בנק ישראל בבקשה לסיים את תפקידו. טל ביקש לפרוש לאור הלחצים הרבים הכרוכים בתפקיד, במיוחד לאחר השנה האחרונה בה נפלו הבנק למסחר והבנק לפיתוח התעשייה, ומערכת הבנקאות נקלעה לאחד מהתקופות הקשות שידעה.



טל, שהחליף את זאב אבלס (כיום יו"ר בנק אגוד ), יעזוב את הבנק לאחר ששירת בתפקידים שונים במשך 25 שנה. לתפקיד המפקח על הבנקים אין הגדרת זמן לכהונה, אך לפי המסורת מוחלף המפקח על הבנקים פעם ב-4 שנים.



שמו של להמן הועלה מלכתחילה כמועמד הטבעי מתוך הבנק להחליף את טל בתפקידו. להמן מתפקד כיום כמשנה למפקח על הבנקים, לאחר שעבר סדרת תפקידים בבנק ישראל במשך 20 השנים האחרונות.



למרות שהסמכות למנות את המפקח על הבנקים היא בידי הנגיד בלבד, לשכת ראש הממשלה פנתה למספר מועמדים מחוץ לבנק והציעה להם את התפקיד. גם קליין פנה למספר מועמדים אך לא נמצא איש שהיה מוכן לקחת על עצמו את התפקיד. בין המועמדים ששמם עלה ניתן למנות את יוסי בכר, שותף מנהל ליבושיץ קסירר, משה גביש, שי טלמון, זאב אבלס, דוד בלומברג ועוד.



רוב המועמדים נטו לדחות את ההצעה לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בשל התדמית השלילית שמלווה את ממלא התפקיד. "בשעת משבר או קריסת בנק מאשימים את המפקח על הבנקים שלא ידע להחזיק את הבנקים קצר, ובשעת גאות הוא נתפס כקטנוני עם כל הוראה חדשה שהוא מוציא", אומר אחד הבנקאים. "רוב המועמדים שהציעו להם את התפקיד הם בתפקידים בכירים והם אינם רוצים להתמנות לתפקיד שעלול להכתים את הקריירה המקצועית שלהם", אומר הבנקאי.



בנקאי בכיר אחר מציין כי העובדה שנדרשת תקופת צינון של שנתיים גרמה לרוב המועמדים לסרב לקחת על עצמם את התפקיד. "מדובר בתפקיד שמהווה קרש קפיצה, אך אנשים שנמצאים במהלך קריירה מבטיחה לא יכנסו לתפקיד מפקח על הבנקים ביודעם כי לאחר מכן נסגרות האופציות שלהם למשך שנתיים", אומר הבנקאי.



לדברי הבנקאי, "להמן הוא איש השעה. נכון שאף מועמד חיצוני לא הסכים לקחת את התפקיד, אך מהרגע שטל הודיע כי הוא מעוניין לעזוב, ברור היה כי צריך למצוא מחליף, ומהר. לא ניתן להמשיך במצב בו המפקח יודע שהוא עוזב. במצב כזה הוא נוטה שלא לקבל החלטות במיוחד לא את המורכבות שבהן".



אנשים הקרובים ללהמן מתארים אותו כאיש עקשן שניתן לשכנוע אך לא בנקל. לדבריהם, להמן הוא אדם שלא פשוט להסתדר איתו, תכונה לא רצויה לאיש שממלא את תפקיד המפקח על הבנקים. "לא קל להסתדר איתו", אומר אחד המקורבים לו. בנקאים מציינים כי להמן הוא מקצוען וכי יש לו חלק לא קטן בהחלטות רבות שהתקבלו לאחרונה מצד הפיקוח על הבנקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully