וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הביקוש למידע רפואי, זינוק בהיקף ההשקעה באתרים ובפורומים רפואיים

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 14:12

במרוצת השנתיים האחרונות חלה עליה בשיעור של 46% בהיקף ההשקעה הכספית באתרים רפואיים בישראל. ואיפה גולש הקהל? רמז: לא רק באתרים ישראליים

במרוצת השנתיים האחרונות חלה עליה בשיעור של 46% בהיקף ההשקעה הכספית באתרים רפואיים בישראל. כך עולה מסקירה שבוצעה לאחרונה ע"י חברת 'אוקסימורון', שעוסקת בניטור דפוסי גלישה והתנהגות צרכנים ברשת, על רקע התפשטות הקורונה והצורך הקיומי של הציבור בקבלת מידע רפואי. על פי עורכי המחקר, המדובר על השקעה שנעה בטווח של עשרות אלפי שקלים ומגיעה במקרים מסוימים גם למאות אלפי שקלים באתר. על פי עורכי המחקר, הקורונה חידדה את ההבנה בקרב קופות חולים וארגוני בריאות בכל העולם בצורך להיות הרבה יותר ידידותיים כלפי המטופלים ולתת מענה הולם מעבר למפגש הפיזי ולהאיץ את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, כדי לאפשר שגרת חיים תקינה כמה שניתן תחת שיבושי הקורונה.

בנוסף, מציינים בחברה, כי הדבר מהווה ביטוי לשינוי בתפיסה של קופות החולים את עצמן כמותג ולא עוד קופת חולים. כחלק מכך, הן נלחמות על הנגשת מידע: ככל שהתוכן יותר אקטואלי ונגיש, כך הקופה נתפסת כמובילה ועדכנית.

אישה משוחחת עם הרופא שלה בשיחת וידאו מהבית. ShutterStock
היום הכול נמצא שם/ShutterStock

סיבה נוספת לניתוב הררי הכסף להשקעה באתרים, היא הפתרון החלקי למצוקת התורים. הציבור הישראלי התרגל במשך השנים לקבל מידע רפואי תוך כדי פגישה פרונטלית עם הרופא. כיום, הנגשת המידע באתר מייתרת את הצורך בכך, מה שמוביל לחיסכון כספי של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

בחברה ציינו מספר אתרים בהם ניכר כי הושקעו עשרות עד מאות אלפי שקלים ביצירת תוכן, בשנים האחרונות ובכללם: אתר קופת חולים כללית, שמהווה את אחד ממקורות התוכן המשמעותיים בישראל, בו ניתן למצוא מידע מפורט על התוויות של תרופות, על מאפיינים של מחלות ועוד מידע שעשוי לסייע לחולים להתחקות אחר המחלה בהתאם לסימפטומים שגילו. כך לדוגמא, ציינו גם את אתר beok, שנחשב לאחד מהפורומים הפעילים ביותר בתחום הרפואה הפרטית והבריאות שמספק מידע, ייעוץ והכוונה בתחומי הרפואה והטיפול ומאפשר קשר ישיר באמצעות רשת חברתית מקוונת, בין הגולשים לבין רופאים מומחים, מטפלים, פסיכולוגים ועורכי דין לזכויות רפואיות.

בנוסף, מציינים בחברה כי הקהל הישראלי אינו מסתפק בגלישה באתרים ישראלים אלא גם באתרים זרים ובראשם rxlist.com שמציע מידע פרמצבטי מפורט ועדכני על מותגים ותרופות גנריות וכן את אתר Wolterskluwer - מהחשובים בעולם שמרכז מידע שמסייע ותומך לקהילה הרפואית בקבלת החלטות. באתר מפורסמים מחקרים שמסייעים לרופאים ומוסדות בקבלת החלטות לגבי שימוש בהליכים רפואיים ובתרופות. בחברה אף מציינים את אפליקציית WebMD, בה ניתן לבדוק את הסימפטומים של הגולשים עם בודק הסימפטומים של האתר, לקבל מידע על תרופות וטיפול, מידע חיוני לעזרה ראשונה.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully