וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אייזנברג יעמיד לפרדס תעשיות הלוואה לשם תשלום חלק מהחוב לבעלי האג"ח שלה

אלי דניאל

10.2.2003 / 9:17

בשבוע הבא אמורה פרדס לשלם לבעלי האג"ח כ-8.8 מ' ש'; מציעה לשלם כעת לבעלי האג"ח כ-63% מיתרת החוב, או לחלופין לשלם להם כעת כ-43% מהחוב והיתרה בתוך תקופה של 3 שנים



חברת פרדס תעשיות , הנמצאת בשליטת איש העסקים שלמה אייזנברג, אמורה לשלם בשבוע הבא לבעלי האג"ח שלה תשלום כספי בהיקף של כ-8.8 מיליון שקל. לחברה עצמה, הנתונה בקשיים כלכליים כבדים, אין מקורות עצמיים לביצוע תשלום זה, כפי שניתן היה ללמוד מדו"חותיה לסיכום שנת 2002.על רקע זה, החליט אייזנברג להעמיד לחברה הלוואה בתנאי שוק לתקופה שתסתיים ב-30 באפריל 2006.



בינתיים, החברה מבקשת להגיע להסדר עם בעלי האג"ח באופן שהחוב ישולם להם באחת משתי חלופות: על פי החלופה הראשונה, החברה תשלם לבעלי האג"ח, לא יאוחר מסוף חודש אפריל 2003, תשלום חד פעמי בסך של 110 אגורות בגין כל איגרת חוב שתוחזק על ידי המשקיעים ב-20 בפברואר 2003. ככל הידוע, יתרת האג"ח שבמחזור עומדת כיום על כ-5 מיליון איגרות חוב, כך שהתשלום לבעלי האג"ח יסתכם בכ-5.5 מיליון שקל. היות שהחוב למשקיעים בגין כל איגרת חוב עומד היום על 176 אגורות, הרי שעל פי חלופה זו יקבלו בעלי האג"ח רק כ-63% מהסכום לו הם זכאים.



על פי החלופה השנייה המוצעת, החברה תשלם לבעלי האג"ח לא יאוחר מ-30 באפריל 2003 תשלום חד פעמי בסך של 75 אגורות בגין כל איגרת חוב המוחזקת על ידם - 43% מיתרת החוב - בעוד שתשלום נוסף בסך של 100 אגורות נוספות בגין כל איגרת חוב, יתבצע עד ל-30 אפריל 2006. בפרדס מציינים כי התשלום הנוסף, אשר יהיה צמוד למדד המחירים לצרכן, יבוצע בתנאי שלחברה יהיו באותה העת מקורות מימון מספקים. על פי מסלול זה, העלות המיידית לחברה תעמוד על כ-3.7 מיליון שקל, ובמידה ובעתיד תשולם כל יתרת החוב, הרי שהעלות לחברה תגדל בכ-5 מיליון שקל נוספים.



מתוך סך של כ-5 מיליון האג"ח המצויות במחזור, כ-651 אלף איגרות מוחזקות על ידי דש ניירות ערך, כ-888 אלף איגרות נמצאות בבעלות רויטל קליין (בתו של שלמה אייזנברג), כ-1.4 מיליון איגרות מוחזקות ע"י אליהו אייזנברג (בנו של שלמה אייזנברג) וכ-231 אלף איגרות חוב נמצאות בבעלות קרן משפחת אייזנברג לגמילות חסדים.



דירקטוריון החברה מנמק את הסכמתו להסדר המוצע בכך שהדבר עשוי למנוע תוצאה אפשרית של פירוק החברה לבקשת בעלי איגרות החוב. כן מציין הדירקטוריון כי ההסדר יבטיח לבעלי איגרות החוב קבלת חלק מהתמורה לה הם זכאים. בפרדס מבהירים כי הסכום המשוער אותו יקבלו בעלי האג"ח באם החברה תגיע לפירוק, צפוי להיות נמוך משמעותית מזה המוצע להם כעת.



האסיפה המיוחדת של המחזיקים באיגרות החוב של פרדס תכונס ב-6 במארס 2003 לשם קבלת החלטה בנוגע להצעות הפירעון שהעלתה החברה.



פרדס, אשר עיקר עיסוקה כיום הוא במתן שירותי קירור, סיימה את שנת 2002 עם הכנסות של כ-6.4 מיליון שקל - גידול של 20% לעומת הכנסות שנת 2001. בשורה התחתונה הפסידה החברה כ-5.7 מיליון שקל, כ-6% יותר מההפסד בשנת 2001. בתום שנת 2002 היה לחברה גירעון של כ-47.8 מיליון שקל בהונה העצמי. את דו"חות החברה, אשר מניותיה יימחקו מן המסחר בבורסה בעוד כחודשיים וחצי, מעטרת זה מכבר אזהרת "עסק חי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully